Ke esokkan harinya haikal bangun dengan sangat pagi kerana ingin melawat noah, dia tidak ingin semasa dia sampai nanti noah telah sedar oleh sebab itu dia bangun sebelum subuh lagi. Haikal telah siap dengan rapi dan dia pun berlalu pergi dari rumah dan menuju ke hospital
" hi morning, patient name nik noah" ucap haikal pada nurse yang menjaga pada waktu itu. " bilik cik noah nanti encik belok ke kanan bilik number 3309" ucap nurse tersebut rahmah " okay thank you" dan haikal pun bergegas keruangan noah. Haikal memasuki keruangan tersebut dengan penuh hati-hati tidak ingin menganggu orang tersebut dan dia berharap noah tidak bangun pada waktu ini. Dia mendapati noah masih tidur dengan tenang.
Haikal menuju ke katil noah dan duduk di sebelahnya haikal membetulkan posisi tidur noah supaya dia lebih selesa. Haikal menggengam tangan noah dengan lembut dan mengusapnya sesekali dia mengecup tangan noah. Haikal rindu dengan sentuhan itu . Haikal mengucapkan sesuatu pada noah " sayang terima kasih sangat-sangat sebab sudah membawa cahaya mata kita kedunia ni. Saya mintak maaf sangat sebab tak dapat teman awak." Ucap haikal dia cuba untuk menahan air mata dari jatuh. Haikal mengusap lembut rambut noah dia rindu sangat dengan noah cinta hati dia. Haikal mencium kening noah dengan penuh hangat.
"saya dah ada nama untuk anak kita sayang saya dah fikir jauh sebelum saya dapat tahu yang awak boleh mengandung lagi. saya tahu tak semua lelaki kat luar sana boleh mengandung, jadi saya dah rancang untuk gunakan bayi tabung atau ambil anak angkat sahaja, kalau lelaki saya nak nama kan dia Nuh Tuah and kalau perempuan saya namakan Melissa Arrisa hahaha comelkan sayang" ujar haikal Panjang lebar dia teringin sangat nak ada keluarga dari jauh hari lagi. Dia taktau kenapa dia susah dangat ingin melepaskan noah dia tidak ingin noah pergi jauh dari dia lagi. Haikal kene mebuat sesuatu untuk mencuri semula hati noah.
Haikal merasakan tubuh noah bergerak mungkin terganggu dengannya. selepas haikal menyedari haikal pun ingin keluar dari ruangan tersebut dan ingin melihat bayi mereka sebelum dia beransur haikal mencium pipi noah sebelum keluar dan dia pun berlalu pergi.
Haikal tidak sedar bahawa noah dari tadi mendengar perbualan haikal. akhirnya tumpah juga air mata noah yang sudah lama dia tahan dia merindukan kesemua perbuatan manis haikal tapi egonya terlalu tinggi dan menafikan kesemua hal itu. " saya pun rindu awak jugak sayang" ucap noah sambil melayan perasaan.
YOU ARE READING
What you waiting for
JugendliteraturCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...