Chapter 29

28 1 0
                                    



" I'm dancing in the mirror and singing in the shower la da dee la da da la da da". Aku mandi sambil menyanyi. Setelah selesai mandi aku tutup pili shower aku mengambil towel yang aku gantung dalam bilik air dan lap seluruh badan aku. Dan aku lilit towel di pinggang dengan kemas takdela telucut nanti kahkahkah. Aku still humming lagu shower by becky g tadi. " happy semacam je kau ngah" aku terkejut dengan suara orang yang berada didalam bilik aku. Bila aku toleh aku nampak along baring atas katil aku sambil memerhatikan aku yang half naked ni. Aku terus menutup tubuhku dengan tangan. " kau ni long asal  masuk bilik orang tak ketuk dulu. Ni tak main masuk je" kata aku tak puas hati rasa nak tumbuk je dia ni nasib baik abang je kalau tak lebam dah mata. " kau takyah nak malu-malu sangat la ngah kita sama-sama laki sama-sama ade tu." Balas along aku hanya rolling eyes je. " apa-apa je la yang kau masuk bilik aku tanpa izin ni kenapa?" soal aku. " buah hati kau tu dah sampai. Dia ade kat bawah dengan mama and papa. So aku panggil kan kau" balas along . " tapi nasib aku baik harini sebab dapat tengok free show hahahahahah" along menyambung ayat dia sambil gelak besar. Aku pandang along dengan pelik dia ni dah kenapa pelik je jangan dia syok kat aku sudahla. " along kau ni bangang ke bodoh free show kepala bapak kau" balas aku sambil tunjuk fuck kat along. Along gelak je dengar apa aku cakap tadi " bapak-bapak jangan main eh sebab ayah kita sama. Dah la kau ni siap la cepat. Abang tunggu kat bawah ye sayang" dan along pun keluar dari bilik aku. Aku hanya menggelengkan kepala dengan perangai along tadi sah dia ni dah tak betul aku menuju ke pintu bilik dan kunci pintu supaya tiada siapa boleh masuk bilik aku.


Sekarang aku berada di depan cermin sedang meneliti penampilan aku Ketika ini. " handsome jugak aku ni ek dalam tuxedo ni "macam mana la rupa haikal pulak kan. Aku pergi ke meja solekkan aku dan membetulkan rambut dengan kemas. Aku memakai perfume aku brand dior sauvage aku semburkan satu badan kalau dah habis nanti aku boleh mintak haikal belanjakan kahkahkah dasar gold digger kau ni noah. Aku berjalan menuju ke katil aku dan mengambil telefon " dah pukul 7.40 ni maybe haikal dah otw or maybe dia dah nak dekat sampai area rumah aku" haikal dia sejenis manusia yang tepati masa if he said he will come at 8 then he will come at 8 sharp tak lambat tak cepat just on time. But today... 'tok tok' pintu bilik aku di ketuk dan aku menyahut " yesss who's that" jerit aku dalam bilik. " angah berapa lama lagi kau nak siap tu. Haikal dah tunggu kau sejam dahh. Lambat betul siap macam perempuan" kata along dari luar pintu. " ouh shit aku lupa yang haikal dah sampai actually. Sebab tu along masuk bilik aku tadi. Adoiiiii" kata aku sendiri. Pintu bilik aku diketuk lagi " yeeee tahu laaa. Nak turun la ni erghh" balas aku. Sebelum aku memulaskan tombol pintu bilik aku berkata sendiri " okay noah you got this inhale, exhale. Don't be nervous" selepas aku menenangkan diri aku terus memulaskan tombol pintu itu dan terus menuju ke ruang tamu bawah.

What you waiting for Where stories live. Discover now