4.Bölüm: Geçmiş Ve Ardında Bıraktıkları.

56 7 8
                                    

(Aslı'nın Anlatımıyla)

Asya ve Esin ile bir banka oturmuş sohbet ediyorduk. Yanımızdaki armut koltukta oturan kızlar öyle hararetli sohbet ediyorlardı ki sesleri istemsizce kulağıma ilişti.

"Şu yeni gelen kız var ya. Üst devrelerde D sınıfındaki Meriç'i dövmüş ya! Bayağı yumruk falan atmış."

"Oha! Niye ki?"

"Meriç galiba şu 11'lerdeki E sınıfından Elif'le eğlenmiş biraz. Bilekleri falan sarılıydı. Bu yeni gelen de tabii gururlu, varoş gibi saldırmış çocuğa."

Konuşmaları duyunca adeta kan beynime sıçradı. Almila! Daha ikinci günden kavga mı etmişti? Hızla ayağa fırlayınca Asya ve Esin'in gözleri bana döndü.

"Aslı, ne oldu?" dedi Esin. Hadi bakalım, gel de açıkla.

"Sınıfa gidelim mi? Sıkıldım ben." dedim. Esin başını sallayıp ayağa kalktı. Ama Asya huyumu bildiği için ayağa kalkana kadar şüpheli bakışlarını üzerimde tuttu.

"Ben de kütüphaneye uğrayacaktım zaten. Sınıfta görüşürüz kızlar." dedi Esin. İşte bu! Asya ile rahatça konuşabilecektim. Esin'le vedalaştıktan sonra Asya'nın koluna girip hızlı hızlı yürümeye başladım.

"Sende başka bir şey var. Dökül bakalım benim açık kahverengi gözlerine kurban olduğum kardeşim."

Gözlerimi devirip, "Ya Asya bir dur kızım! Yanımızda oturan kızlardan duydum. Almila bir çocuğu dövmüş herhalde." deyince ciddiyetini kazandı.

"Ne! Ne demek dövmüş ya!" Durdu. "Zaten vardı onda bir şeyler. Bizi de kesin bu yüzden başından savdı." dedi korkuyla. İkimiz de zaten hızlı olan adımlarımızı mümkünmüş gibi daha çok hızlandırdık. Sonunda sınıfın önünde sanki hiçbir şey olmamış gibi dikilen Almila'yı bulunca karşısına dikildik.

"Hayırdır? Mevzuya mı gidiyoruz ne bu acele?" diye dalga geçti.

"Sana gerçekten inanamıyorum Almila. Daha okulun ikinci gününden adam dövmek ne demek ya!" dedim.

Almila yeşil gözlerini şokla açıp, "Daha 5 dakika olmadı be! Ne çabuk yayıldı arkadaş..." dedi.

Asya, "Dalga geçmeyi bırak ve artık bize olanları anlat Almila!" diye çıkıştı.

"Of, tamam! Ben dersten sonra tuvalete Elif'i kontrol etmek için gittiğimde bilekleri kesilmişti ve gömleğinin düğmeleri açıktı. Ben de işte revire götürdüm. Sonra olanları sorunca o dövdüğüm ahlaksızın bunu ona yaptığını söyledi... Ben de delirdim işte, gidip patakladım." deyince dehşet içinde kaldım.

"Şerefsiz, adi herif!"

"İnanamıyorum ya..." diyebildim sadece. Dilim tutulmuştu.

"Başka bir şey anlattı mı sana?" diye bir soru sordu Asya. Almila durdu.

"Evet ama anlatamam. Elif'e söz verdim. Onun izni olması gerek." dediğinde üstelemedik. Almila'nın ciddiyetine bakılırsa özel bir olaydı. Etrafa baktığımda edebiyat öğretmenimizin yaklaştığını fark edince kızlara sinyal çakıp hızla sınıfa girdik.

Öğretmen sınıfa gelince günaydın bile demeden telaşla, "Çocuklar, dün sınıfımız için başkan ve başkan yardımcısı seçmediğimizi fark ettim. Hızlıca seçtikten sonra derse geçelim. Defterinizin bir köşesine başkan olmak isteyen arkadaşınızın ismini yazıp masama koyun. Sınıftaki herkes aday..." dedi. Bu sınıfa en iyi başkan Almila olur diye geçti içimden. Adını yazıp kağıdı yırttım ve kağıdı katlayıp öğretmen masasına koydum.

Öğretmen hızla isimleri okumayı bitirdi. sınıftan 10 kişi Almila'ya, 6 kişi Arda'ya kalan 4 kişi de Kerim'e oy vermişti. Arkamı dönüp ikisine bakınca birbirlerine baktıklarını gördüm. Çok yakışıyorlardı be... Arda memnuniyetle, Almila da şaşkınlıkla bakıyordu.

Altı KalpHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin