51. Bölüm: İhanetin Mazereti Yoktur.

14 2 6
                                    

(Merve'nin Anlatımıyla)

Eray ve Asya dışarıdan geldiğinde tam da şişeyi çevirmek üzereydim. Yanımıza yaklaşırlarken onlar oturana kadar bekledim. Tekrardan yerlerine yerleştikten sonra cam şişeyi çevirdim. Ben, Aslı'ya soruyordum. Kaşlarımı imayla kaldırıp ona baktım.

"Doğruluk mu cesaret mi?"

"Cesaret..." dedi söylediği kelime kadar cesaretli bir sesle. Çarpık bir gülümsemeyle gözlerimi kıstım.

"İstediğim her şeyi yapacak mısın?" Emre bana her zamanki delici bakışlarından atarken ben de her zamanki gibi onu umursamadan Aslı'ya baktım. Başını salladı.

"Yapacağım."

"Muhteşem!" Bizimkilere döndüm. "Size iyi eğlenceler o halde. Ben ve Aslı'ya ayrılan sürenin sonuna geldik."

"O süreyi alırım..." Emre'nin öfkeli sesiyle kıkırdadım.

"Cesaret diyen Aslı'ydı, ben ne yapayım?" dedim tatlı tatlı. Gözlerini devirdi.

"Ne istiyorsan söyle de çevirelim şişeyi!" diye çıkıştı.

"Of tamam be!" Aslı'ya döndüm tekrardan. "Şu yanındaki sevgilin olacak gereksizin ağzına bir tane çakar mısın?"

"Hayda!" diye haykırdı Arda.

"Başka bir şey istesen..." diye şansını denedi Aslı. Kaşlarımı onaylamadığımı belli edercesine kaldırıp indirdim. Çaresizce Emre'ye döndü. Elini kaldırıp tam vuracakken durdu. Pes etmiş gibi elini indirdi.

"Kıyamıyorum..." dedi hüzünle. Emre ona sevgi dolu bir bakış attı. İç çekip yavaş olacak şekilde Emre'nin yanağına vurdu.

"Ama böyle olmaz," diye araya girdim. "Elinin tersiyle bir tane geçirmen lazımdı! Böyle 'şak' diye bir ses gelecekti..." Arda ve Eray güldü.

"Kız vurdu işte, bitti gitti!" diyerek şişeyi çevirdi Emre. Yüzümü buruşturup ona ters bir bakış attım. Yavaşlayan şişenin ağız kısmı Elif'e, taban kısmı Almila'ya geldi. Gülümseyerek birbirlerine baktılar.

"Doğruluk mu cesaret mi?"

"Doğruluk..."

"Hmm," diye düşünmeye başladı. "Arda mı, Ali Arda mı?" Ve ekledi: "Bu soruyu sevgililik ilişkisini göze almadan cevapla. Karakteristik açıdan cevabını istiyorum."

"İşte benim karım!" diyerek elimi kaldırdım. Elif uzanıp elime beşlik çaktı. Almila'ya döndüğünüzde sertçe yutkunuyordu.

"Ooo, durum öyleyse soru biraz zor." dedi Asya.

"Öyle..." dedi Aslı, Asya'nın arkasından. Almila'ya düşünmesi için biraz zaman tanıdık. Sağına soluna bakarak iki ihtimali ölçüp biçti. En sonunda dudakları aralandı. Arda tüm dikkatini ona verdi.

"Arda çok daha fazla ağır basıyor," dedi. "Ali Arda'yla iyi bir ilişkimiz vardı ama Arda'yla olan bağımız daha derin..." Arda rahatlamış gibi tuttuğu nefesini bıraktı. Doğru tabii, birbirlerinin çocukluk aşkı olunca aralarındaki çekim daha kuvvetli oluyordu. Elif memnuniyetle başını salladı. Uzanıp şişeyi çevireceği sırada Almila onu durdurdu. Hepimiz ona baktığımızda boğazını temizledi.

"Şimdi," diye lafa girdi. "Hepimiz buradayken bu konuşmayı yapmalıyım, yoksa içimde kalır."

"Heh, geliyor duygusal konuşma..." diye mırıldandım. Almila derin bir nefes aldı.

"Bugünün böyle geçeceğini üçümüz de hiç tahmin etmemiştik. Babamız olmadan ne kadar güzel bir doğum günü olabilir diye düşünürken, şu an burada arkadaşlarımızla gülerek eğleniyoruz. Bütün kalbimle söylüyorum ki bugün, babam olmadan doğum günüm ne kadar güzel geçebilirse, o kadar güzel geçti. Hepinize çok ama çok teşekkür ederim." Gözlerimin dolmaması için elimi sallayarak yüzüme yelpaze yaptım.

Altı KalpHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin