Satu persatu kelihatan model melangkah keluar dan berjalan penuh gaya diatas pantas ditengah-tengah itu. Kiri dan kanan dipenuhi oleh orang-orang yang menonton. Suasana jelas bising dengan musik yang terpasang untuk menghayati lebih dalam catwalk-catwalk yang telah dilakukan para model tersebut.
Setiap kali munculnya model tersebut pada saat itulah tepukkan gemuruh daripada penonton kedengaran. Tidak lupa juga memuji keatas design-design baju yang kelihatan unik serta cantik yang dipakai para model tersebut. Masing-masing merasa kagum dan bangga.
Disatu sudut dan dipertengahan tempat yang dia duduki. Kelihatan seorang gadis yang hanya memandang kosong persembahan dihadapannya. Tiada reaksi darinya. Apabila kesemua yang disitu menepuk tangan antara teruja dan kagum tetapi tidak bagi dia. Hanya duduk tempatnya tanpa melakukan apa-apa. Tepuk tangan seperti yang lain apatah lagi. Dia hanya duduk dan menatap tanpa perasaan persembahan dihadapannya.
Sedang menahan diri saja daripada tidak meninggalkan tempat yang baginya terasa betul-betul merimaskan. Antara rimas dengan keadaan yang bising dan penuh lampu warna warni menghiasi matanya pada saat ini. Dengan keadaan yang berhadapan dengan macam-macam manusia lagi.
Sumpah.
Betul-betul merimaskannya.
Lallaina hanya menatap model yang berjalan gaya catwalk dihadapannya. Tiada reaksi daripada wajah cantiknya. Satu persatu model yang lalu dihadapannya hanya ditatap kosong.
"And now please welcome our beautiful fashion designer." Tepukkan gemuruh kedengaran disitu apabila munculnya kelibat Caitlyn. Dengan senyuman paling lebar Caitlyn berjalan penuh yakin ketengah-tengah pantas tersebut. Matanya melihat sekelilingnya. Ramai rakannya kelihatan diruang matanya pada saat ini.
"My daughter!" Lallaina perlahan menoleh ketepinya. Lebih tepat kearah Tuan Calvin. Pada saat itu juga matanya dihiasi dengan wajah penuh bangga daddy mereka. Kelihatan Tuan Calvin yang menepuk tangan sambil memandang penuh bangga kearah Caitlyn yang sedang berjalan ditengah-tengah pantas tersebut.
Lama dia memandang reaksi daripada Tuan Calvin sebelum bebola matanya bergerak perlahan melihat kesebelah Tuan Calvin. Melinda.
Kelihatan mommy nya yang sudah mengelap perlahan air mata yang mungkin mengalir. Walaupun begitu mamanya kelihatan menepuk tangan dan sama saja seperti daddy nya. Yang kelihatan tersangatlah bangga.
Manakala disebelah mommy nya ada Medalaine. Kakak keduanya turut kelihatan seperti mengalirkan air mata. Mungkin terlalu terharu. Lagipun ini adalah fashion show yang pertama kali Caitlyn lakukan. Kakaknya itu sudah betul-betul berjaya dalam mencapai impiannya.
And their parents look so proud.
Tersangatlah bangga.
How she wish she could be like Caitlyn--
Seakan tersedar Lallaina kembali menumpuhkan perhatiannya kearah Caitlyn. Kelihatan kakak pertamanya itu sudah berdiri ditengah-tengah antara barisan kesemua model-model disitu. Kakaknya tidak kurang cantiknya.
Tidak dinafikan. Caitlyn betul-betul kelihatan tersangatlah cantik pada saat ini.
"Ehem-ehem. Good evening everyone. I'm Caitlyn Chú. I just want to say. Thank you for coming I really appreciate it. Thank you so much for supporting me. I hope you guys enjoy the show." Ucapan terharu daripada Caitlyn dan dia menunduk sekilas tanda hormat. Kelihatan sedikit berkaca matanya. Entah tiba-tiba terasa sangat sebak. Kesemua rakannya ada dan itu membuat dia sangat terharu.
"And of course to my family." Caitlyn berpusing betul-betul menghadap keluarganya. Tangannya perlahan naik menunjuk kearah dimana keluarganya berada. Kini tumpuan kesemua orang disitu sudah tertumpuh sepenuhnya kearah keluarga Tuan Calvin.
YOU ARE READING
[C]✓Eidlan : Her saviour
Romance[Stand alone series] known as Her Saviour MUHD EIDLAN ISKANDAR : Jejaka tampan yang berkerja sebagai juruterbang, Menjadi idaman para gadis sudah biasa baginya. Tidak terlalu peramah tidak juga terlalu sombong. Seorang yang biasa saja. Lelaki yang m...