EIDLAN-LALLAINA | 20

24.2K 1.3K 67
                                    

Ekor mata lallaina memerhati kepergian bodyguard nya sampailah betul-betul hilang daripada penglihatannya. Melihat kelibat mereka semua sudah tidak ada disitu Lallaina laju memalingkan kepala ketepi.

Dan kelihatan seseorang sudah melambai kearahnya dari jauh. Agak tersembunyi sikit. Tiada reaksi daripada wajah Lallaina tetapi kakinya laju saja berjalan menuju kearah itu.

"Rajinnya you datang." Sesampai dihadapan kelibat itu terus saja Lallaina melontarkan ujarannya itu. Matanya terus memandang atas bawah kelibat tersebut.

Kemasnya dia memakai uniform pilot.

"Well demi Lallaina Chú memanglah rajin." Kelihatan kelibat tersebut sudah tersenggih, Dan Lallaina yang mendengar ayat yang melontar keluar daripada bibir itu terus membuat muka.

Bukan apa.

Tapi baru semalam mereka jsekarang awal pagi bukanlah pagi sangat. Dah pukul 9 lebih. Tapi lelaki ini boleh-bolehnya datang sini lagi. Dan apa lagi semestinya bertemu dia.

Eidlan Iskandar memang macam ni eh? Rajin betul tak penat ke?

"Gelilah." Mengecil mata Eidlan kearah Lallaina mendengar bidasan gadis dihadapannya. Amboi dia gelikan eh. Cubit kang.

"Btw you look awesome with that." Puji Lallaina ikhlas bibirnya sedikit memuncung kearah uniform yang dipakai Eidlan. Sumpah kacak sangat. Bukan tak pernah tengok Eidlan pakai sebelum ni tapikan sebelum ni dia tengok Eidlan dah macam bukan manusia. Macam monster sebab dia asyik lari saja.

Eidlan terus saja menjatuhkan pandangan kearah tubuhnya sendiri. Seketika semakin melebar sengihannya. Heh Lallaina puji ni! Lain macamlah feel dia.

Untuk pertama kali ye!

"Awesome eh? Bukan hot?" Terus saja Lallaina menjulingkan matanya keatas. Ni lah sejenis manusia. Kita dah bagi betis dia nak paha pula. Melihat reaksi yang ditayangkan Lallaina terus saja Eidlan tergelak kecil.

Lah menyampah sangat ye.

"Ni kenapa you datang ni? Tak chat je? Nak juga datang sini kenapa?" Bidas Lallaina lagi. Tangan dibawa naik melipat kedadanya. Tatapan kosong dilemparkan kearah Eidlan yang tampan saja menyandarkan tubuh dikereta. Dah Eidlan pakai uniform macam ni memang kerjalah. Tapi menyampat eh datang sini.

Terharu sikit dia.

Sikit je.

Dahlah Eidlan semalam datang jumpa dia. Hantar dia balik lagi. Ni sebelum pergi kerja sempat datang jumpa dia.

Mana tak terusik hati kecil dia?

"Saja datang." Ringkas saja jawapan Eidlan. Dia memandang atas bawah Lallaina. Cantik seperti selalu. Senyuman masih terhias dibibirnya. Layanan Lallaina berubah tahu.

Dan perasaan dia terhadap gadis dihadapannya semakin menjadi-jadi.

Dia kena fly lagi lepas ni. Nak bekalkan rindu datanglah jumpa Lallaina kejap hehe.

Lallaina hanya menjungkit bahu mendengar jawapan lelaki itu. Sebelum dia memalingkan kepalanya kebelakang ingin melihat jika bodyguard kembali atau belum. Tetapi dia masih tidak melihat mereka.

"I have something for you." Lallaina kembali memandang hadapan apabila mendengar itu. Kelihatan Eidlan sudah mula membuka pintu kereta. Lallaina hanya diam menanti apa yang ingin dilakukan oleh lelaki dihadapannya.

[C]✓Eidlan : Her saviourWhere stories live. Discover now