Kelopak mata dicelikkan perlahan, Laju saja tangannya menyebak rambutnya kebelakang berkerut kecil alis tebal miliknya. Pandangan dijatuhkan perlahan apabila merasakan dadanya tererasa berat saja.
Terkelu dia apabila melihat saja dia kebawah rentina matanya terus dihiasi dengan kelibat seseorang yang sedang terlena dengan posisi memeluk tubuhnya siap meniarap ditepinya malah pipi gerangan tersebut elok saja menyandar didada bidangnya yang terdedah.
Eh?
Tangan Eidlan bergerak perlahan kearah rambut milik Lallaina yang menutupi wajah cantik itu, Perlahan Eidlan menyebak rambut Lallaina yang menutupi wajah cantik itu.
Seketika hujung bibirnya ternaik, Kini kelihatan jelas seluruh wajah Lallaina dengan mata wanita itu masih tertutup rapat. Tiba-tiba moment mereka semalam dimana dia sudah mendapatkan haknya yang satu itu dan menjadikan Lallaina miliknya yang sebenar-sebenarnya.
Lallaina seorang wanita yang pandai menjaga diri, Seorang yang sempurna luar dan dalam.
Tangan Eidlan bergerak menarik selimut untuk menutupi tubuh belakang Lallaina yang terdedah sepenuhnya dipandangannya. Dibuat penuh berhati-hati tidak mahu isterinya terjaga. Mesti penat heh.
Tangannya bergerak menepuk belakang Lallaina disebalik selimut dan matanya mengerling kearah jam yang elok tergantung dihadapan, Lagi setengah jam nak masuk maghrib. Gilakan? Dia tuntut haknya diwaktu petang-petang HAHA! Lain macam!
Sebelah tangan Eidlan bergerak ketepi mahu mencapai iPhone nya yang terletak diatas meja tepi katil. Nak pesan makananlah. Mereka belum makan lagi.
Sedang gigih memesan makanan digrabfood. Terasa pergerakkan diatas dadanya. Langsung saja Eidlan mengalihkan pandangan daripada gajetnya kearah Lallaina yang sudah mengeliat kecil. Kening terangkat dan tidak melakukan apa-apa hanya menanti Lallaina sedar sepenuhnya. Kelihatan gadis itu masih memejamkan kelopak.
Usapan dibelakang isterinya sudah dihentikan semakin ligat Lallaina bergerak sebelum kelopak matanya dibuka perlahan-lahan. Buka saja terus dia mengedipkan berkali-kali mahu menghilangkan sisa mengantuknya. Dan dagunya elok saja disangkut disesuatu yang dirasakan keras saja.
Melihat Lallaina yang masih mamai itu laju Eidlan menekan untuk memastikan makanan yang dipesannya. Apabila selasai memastikan terus saja telefon miliknya dilorot jatuh ketepinya.
Kini tumpuannya sudah tertumpuh sepenuhnya kearah Lallaina.
Merasakan pandangan dia sudah normal Lallaina mengerutkan keningnya melihat sesuatu dihadapannya. Eh? Apa benda ni?
Terkebil sebelum tiba-tiba dia mengeras. Terkelu lidahnya apabila sudah dapat mengagak apa yang sedang dihadapannya sekarang.
Dada bidang seseorang dan guess what? Tak berlapik!
Gulp.
Laju anak matanya mencari anak mata si pemilik dada bidang tersebut. Dada hot! Pft.
Terasa sesuatu yang pekat menyerbu seluruh wajahnya apabila kini matanya sudah bersatu dengan anak mata milik Eidlan. Lagi-lagi otaknya sudah mula memproses kembali kejadian semalam.
Ah sudah!
"Hye baby..." Sapa Eidlan dengan suara menggodanya, Satu senyuman penuh makna terukir dibibirnya. Tangannya yang berada dibelakang tubuh kecil itu sudah naik perlahan kearah rambut belakang milik Lallaina. Kini tangannya mengusap lembut rambut tebal milik isterinya.
Lallaina menelan perlahan liurnya. Terasa berbulu telinga dia sekarang ini hahah! Tiba-tiba dia berdeham. Bibir juga dikemam sebelum dia laju melarikan pandangan kearah lain. Dan dagunya perlahan diangkat dari terus berada diatas dada bidang Eidlan.
YOU ARE READING
[C]✓Eidlan : Her saviour
Romance[Stand alone series] known as Her Saviour MUHD EIDLAN ISKANDAR : Jejaka tampan yang berkerja sebagai juruterbang, Menjadi idaman para gadis sudah biasa baginya. Tidak terlalu peramah tidak juga terlalu sombong. Seorang yang biasa saja. Lelaki yang m...