EIDLAN-LALLAINA | 39

27.3K 1.4K 88
                                    

Eidlan dan Lallaina bergandingan keluar daripada rumah agam milik keluaga eidlan, Mereka berjalan mendekati sebuah kereta yang sudah tersedia dihadapan. Kereta yang akan menghantar Eidlan dan akan dipandu oleh pemandu keluarga Eidlan.

Hari ini Eidlan akan mula kerja sudah dan sekarang baru lepas solat subuh Eidlan kena gerak sudah. Dan hanya Lallaina yang menghantar lelaki ini sampai kesini. Tan sri Eiden dan puan sri Iza tengah berada didapur. Kedua itu awal pagi lagi dah melepak dekat dapur. Malah ikut sarapan pagi bersama mereka.

Bondalah yang masak awal pagi lagi sebab yelah Eidlan pergi kerja sekarang dan bonda masak awal demi Eidlan.

Lallaina meleraikan tautan jari mereka sebelum mendonggak sikit untuk menatap Eidlan. Ada senyuman kecil terbit dibibirnya sekarang. Sebelah tangannya elok saja membawa topi pilot milik Eidlan. Suaminya sudah kemas memakai pakaian uniform pilot.

Hensem tahu tak suami kita.

Maksudnya suami saya.

"If you need anything just ask bonda. Kalau kau nak pergi mana-mana pergi je aku izinkan okey?" Mula sudah kedengaran suara Eidlan yang memesan. Eidlan tersenyum lebar dihadapan isterinya. Tidak teragak-agak tangannya naik mengusap kepala Lallaina.

Sedari dia solat subuh lagi Lallaina bangun. Sanggup bangun ingin menghantar dia sampai kesini. Comel je. Dia dah suruh tidur balik budak ni taknak.

"Baik."

Eidlan melepaskan pegangan dia daripada bagasinya sebelum dia menyelok poket seluarnya. Sesuatu yang sememangnya dia sedia keluarkan daripada dompetnya diambil. Tangan kecil Lallaina terus diraih sebelum benda tersebut diletak keatas tangan isterinya.

Lallaina terus menjatuhkan pandangan ketangan setelah Eidlan kembali menjauhkan tangan darinya. Kening Lallaina berkerut melihat benda diasta tangannya. Tiba-tiba dia terkelu dan mula terkebil-kebil memandang benda tersebut.

"Nak apa-apa pakai tu okey." Dengan gerakkan perlahan Lallaina kembali menatap Eidlan sebelum bibirya dikemam rapat. Dipandang tak percaya suaminya.

"You pinjamkan I ni ke?" Terlalu perlahan suara Lallaina kedengaran dengan dia yang sudah semakin merapatkan jarak antara mereka. Melihat itu Eidlan tergelak kecil.

Black card.

Dia menyerahkan black card miliknya kepada Lallaina. Dia tiada dalam 3 hari ini, Manalah tahu Lallaina mahukan apa-apa.

"You can have it baby. Aku bukan pinjamkan. That's mine it's mean that's your's. Because what belongs to me means it's belongs to you. Cause you are my wife." Ujar Eidlan selamba. Dengan tangannya terus saja memaut pinggang ramping milik isterinya yang jelas terkelu itu. Lagi-lagi pipi isterinya mula memerah. Semakin lebar senyuman Eidlan.

Lallaina mengkemam kuat bibirnya. Terasa panas pula pipinya dan sebelah tangannya menyentuh dada Eidlan, Manakala sebelah masih setia membawa topi Eidlan. Kad ditangannya digenggam lembut. Entah kenapa terharu mendengar ujaran yang meniti keluar daripada mulut suaminya.

"Take care okey Lallaina. Nanti aku call." Ujar Eidlan lagi dia menunduk sikit sebelum melabuhkan kucupan dipipi kemerahan isterinya. 3 hari berjauhan kenapa dia rasa macam 3 tahun eh? HAHA.

"You too take care. Jangan tak call tau." Eidlan tersenggih sebelum dia mengangguk kecil. Lallaina turut tersenyum sebelum dia menepuk perlahan dada suaminya.

[C]✓Eidlan : Her saviourWhere stories live. Discover now