EIDLAN-LALLAINA | 16

20.9K 1.2K 52
                                    

"Yadh nak bagitahu something." Eiyadh tersenggih apabila melihat mereka yang sudah mula menumpuhkan perhatian terhadapnya. Suapan masing-masing jelas terhenti dan kini mereka semua sudah memandang kearahnya.

"Apa dia tu?" Kedengaran suara ayah mereka yang sudah bertanya. Dia melepaskan sudu serta garfunya perlahan sebelum tangan disatukan lalu diletak dibawah dagunya. Kening dijongket kearah si anak sulungnya.

Eiyadh semakin tersenyum lebar matanya memerhati keluarga satu persatu. Sebelum dia memalingkan kepalanya ketepi tepat memandang isteri tercintanya. Ada senyuman dibibir wanita kesayangannya ini. Eiyadh menarik perlahan tangan isterinya sebelum digenggam.

Dia kembali memandang kearah mereka yang lain.

"Yadh dengan Wardah akan jadi ibu bapa dah nanti." Setelah menuturkan itu semakin lebar senyuman Eiyadh. Perasaan dia sekarang ini hanya Allah saja yang tahu. Bahagia sangat. Ini yang dia nantikan bersama Wardah setelah hampir 3 tahun berkahwin.

"Ayah. Bonda Wardah mengandung." Kini suara Wardah pula kedengaran. Ceria saja suaranya. Dia turut tersenyum memerhati mereka yang lain jelas hanya terdiam mungkin otak masing-masing belum berfungsi sedang memproses.

Hmm.

"Ya Allah betul ke?" Kedua tangan naik menekup mulutnya. Jelas kini matanya sudah berkaca-kaca. Puan Sri Iza memandang sebak kedua pasangan dihadapannya. Hati tua dia tersentuh mendengar berita tersebut.

Allah. Sebagai Ibu sumpah dia terharu sangat. Bukan mereka tidak tahu ini yang dinanti-nantikan oleh kedua pasangan ini. Dan alhamdulillah setelah hampir 3 tahun akhirnya ada juga rezeki keduanya.

"Yeke? Syukur Alhamdulillah." Ucap Tan sri Eiden. Dia sudah menarik senyuman dihadapan kedua pasangan tersebut. Turut tumpang bahagia.

Alhamdulillah. Merasa juga dia nanti ada cucu. InsyaAllah...

"Weh along! Tahniah along tahniah. Sebak pula saya." Eiffie bangun dari duduknya sebelum mendekati abangnya. Dengan dramanya dia bertindak mengusap bawah matanya lagak mengelap air mata palsunya.

"Bahagia saya dengarnya bang. Nak menangis rasanya. Terharu sangat." Sambungnya lagi sebelum terus memeluk abangnya. Tertunduk dia memeluk Eiyadh sebelum menepuk kuat belakang abangnya.

Eiffie tersenggih. Gurau. Jauh disudut hatinya dia bahagia sangat. Ini kot yang dinantikan oleh Eiyadh dengan Wardah selama ni. Dari tepukkan dia yang kuat kini mula mengusap perlahan belakang abangnya.

"Tahniah along." Ucap Eiffie lagi kali ini kedengaran betul-betul ikhlas punya. Semakin ligat dia mengusap belakang tubuh tegap abangnya. Eiyadh tidak membalas tapi tangannya naik membalas pelukkan adiknya. Ditepuk sikit belakang adiknya.

Eidlan turut bangun dari labuhannya kaki diatur mendekati abang dan adiknya. Ada senyuman bahagia diwajah tampannya.

"Tahniah Yadh. Happy for you." Ucapnya pula. Kelihatan Eiyadh dan juga Eiffie melepaskan pelukkan masing-masing. Eiffie berginjak ketepi memberi ruang kepada Eidlan.

CUP.

"Tahniah along tahniah sangat-sangat."

"Woi gila!"

Laju tangan Eiyadh menyentuh dahinya yang menjadi mangsa bibir Eidlan. Dipandang tak puas hati adik keduanya yang sudah menghemburkan ketawa dihadapannya.

Gila.

Dasar orang gila.

Tan sri Eiden dan puan sri Iza hanya menggeleng melihat kelakuan anak mereka itu.

[C]✓Eidlan : Her saviourWhere stories live. Discover now