Eiffie meletakkan mug yang dibawanya keatas meja sebelum dia mengecilkan pandangannya kearah hadapan. Lebih tepat kearah seseorang yang elok tengah baring disofa ruang tamu rumah milik keluarga mereka.
Baring saja takpe tau. Ini dengan khusyuk dekat telefon lepastu tersenggih-senggih. Lain maciam.
Eiffie berdiri dihadapan kelibat tersebut yang jelas masih tidak menyedari kehadirannya. Kedua tangannya naik memeluk tubuhnya. Tidak melakukan apa-apa tetapi dia hanya memerhati tingkah orang dihadapannya.
Tergeleng-geleng kini dia dibuatnya apabila melihat orang dihadapannya semakin melebar senyuman. Dah kenapa si angau ni? Apa lagi yang dibuat si angau ni sampai tersenyum-senyum macam orang gila ni?
Bunyi derapan kaki seseorang daripada belakang membuat Eiffie memalingkan kepalanya kebelakang. Kini kelibat Eiyadh yang sudah datang mendekati mereka. Eiffie tersenggih sebelum dia laju meletakkan jari telujuknya kebibir memberi amaran kepada Eiyadh untuk diam.
Eiyadh mengerutkan kening melihat itu sempat matanya mengerling kearah sosok seseorang yang terbaring diatas sofa ruang tamu.
"Kenapa?" Soal Eiyadh secara berbisik apabila sudah berada ditepi Eiffie. Kini dia perasan sesuatu. Orang dihadapan mereka tersenyum-senyum. Eiyadh membuat muka melihat itu.
Ni apa kes pula ni?
"Aku sampai sini dia dah memang macam ni. Tersenyum seorang diri. Dah gila ke dia ni? Aku dah rasa seram sejuk ni." Ujar Eiffie dengan matanya sudah tertumpuh kembali kearah kelibat tersebut. Kalau boleh sampai tercabut gigi sebab senyuman dia sampai ketelinga sudah.
Mendengar itu Eiyadh memandang kejap Eiffie sebelum dia memandang kembali kehadapan. Tiba-tiba Eiyadh mengambil bantal kecil yang tersedia disofa itu. Dia tersenggih nakal. Tidak menunggu lama dengan sedikit kasar dia membaling bantal tersebut kearah kelibat tersebut. Dan.
PAP!
Jatuh gajet itu tepat dihadapan wajah.
"WOI!"
Bergema suara garau itu menjerit. Malah dengan mendadaknya dia bangun dari baringnya sambil memegang hidungnya. Matanya kini sudah menatap tajam Eiyadh dan juga Eiffie yang sudah menghemburkan ketawa.
Siotlah.
"Mu--muka kau Eid. Bu--buruknya." Tersekat-sekat suara Eiffie menuturkan itu. Ketawanya semakin memenuhi ruang tamu mereka. Suara Eiyadh juga sama. Habis mereka berdua ketawakan Eidlan yang sudah memerah dihadapan.
Mana taknya. Terkejut gila!
"Otak kau! Sakitlah gila." Kasar saja suara Eidlan kedengaran. Dijeling tajam abang serta adiknya yang masih beria ketawa. Entah lawak dia dekat mana. Melebih je dua beruk ni. Tangannya dijatuhkan dari hidungnya.
Sakit gila.
Eiyadh terus menjatuhkan tubuhnya disebelah Eiyadh. Ketawanya semakin hilang. Dia tergeleng. Tangan naik menyebak rambutnya.
"Argh! Sakitlah bodoh!" Giliran dia pula mengaduh sakit apabila Eidlan mencubit pahanya. Laju saja dia menepis kuat tangan adiknya itu. Sakit gila. Boleh lembam paha dia. Laju tangannya mengusap bekas cubitan Eidlan dipahanya.
Gila.
Eiffie semakin kuat ketawanya. Lah boleh senak perutnya. Dia turut menjatuhkan tubuhnya disalah satu sofa disitu. Kini dia ketawa dengan gaya terbaring.
Eidlan laju mencapai bantal sebelum membaling kasar kearah Eiffie yang masih ketawa.
Beria.
Dan yah tepat kena muka adiknya itu. Tapi tidak langsung memberi kesan terhadap adiknya.
YOU ARE READING
[C]✓Eidlan : Her saviour
Romance[Stand alone series] known as Her Saviour MUHD EIDLAN ISKANDAR : Jejaka tampan yang berkerja sebagai juruterbang, Menjadi idaman para gadis sudah biasa baginya. Tidak terlalu peramah tidak juga terlalu sombong. Seorang yang biasa saja. Lelaki yang m...