Lallaina melepaskan perlahan pelukkan antara dia dengan Medalaine, Senyuman kecil terbit dibibirnya dan tangannya mengusap perlahan tangan kakaknya.
Mereka sudah berada dihadapan rumah keluarganya dan bersedia untuk pulang ketempat masing-masing.
"Med. No matter what happen just go with your happiness. Always remember okey? You have me you have Caitlyn. We always at your back." Ujar Lallaina perlahan semakin lebar senyuman dia dihadapan Medalaine. Mahu memberi semangat kepada kakak keduanya ini. Sembap teruk Medalaine sekarang ini banyak sangat nangisnya.
Habis saja dia bercakap begitu dihadapan Tuan Calvin, Lelaki itu terus saja meninggalkan mereka diruang tamu tanpa berkata apa-apa lagi.
Medalaine tersebik sebelum mengangguk kecil, Senyuman hambar diberikan kearah adiknya. Tangan Lallaina ditepuk lembut. Caitlyn tiada sekarang kakak mereka berada diluar negara sekarang.
"Pergilah balik. Rehat okey? Don't think about anything rehat saja." Lembut suara Lallaina berkata-kata, Tubuh Medalaine dipusingkan sebelum ditolak lembut mendekati kereta gadis itu.
Eidlan yang berada dibelakang hanya memerhati, Tangan elok saja dilipat kedada bidangnya.
Ditolak tubuh kakak keduanya sehinggalah berjaya masuk kedalam perut kereta milik gadis itu. Lallaina kembali menutup pintu kereta Medalaine dan kakaknya itu bertindak menurunkan cermin keretanya.
Lallaina berundur sebelum melambai kecil kearah kakaknya. Dibalas lambaian adiknya sebelum Medalaine mengeluarkan sikit kepalanya ingin melihat kearah Eidlan yang berada dibelakang mereka.
"I pergi dulu Eid. Nanti jumpa lagi." Eidlan yang mendengar itu terus saja mengangkat tangannya tanda membalas. Senyuman juga diberikan kearah kakak iparnya itu. Medalaine kembali memasukkan kepalanya dan sempat dia memberikan flying kiss kearah Lallaina sebelum memulakan pemanduannya meninggalkan perkarangan rumah keluarganya.
Lallaina menghantar kepergian Medalaine sampailah gadis itu betul-betul menghilang daripada penglihatan mereka.
Satu keluhan kecil Lallaina lepaskan dan dia perlahan berpusing kebelakang menghadap suaminya.
Kelihatan Eidlan yang sudah berjalan mendekati dia. Lallaina tersenyum tapi terkebil-kebil apabila sampai saja Eidlan dihadapannya lelaki itu terus memaut pinggangnya sebelum dia ditarik melakat dengan lelaki itu.
Edilan menunduk sikit dan bebola matanya melihat segenap wajah jelita milik isterinya. Dia tersenyum nipis tangan sebelahnya dinaikkan untuk menyentuh rahang isterinya.
"Are you okey baby?" Soal Eidlan lembut. Ibu jarinya mula mengusap pipi kemerahan isterinya. Semakin dalam tatapan dia terhadap isterinya.
Sempat Lallaina mengerutkan keningnya sebelum dengan lambat dia mengangguk. Menjawab tanda dia okey saja.
Melihat anggukkan isterinya Eidlan terus saja memberikan satu kucupan didahi licin itu. Dia tidak tahu seteruk apa kehidupan Lallaina selama ini. Bagaimana layanan bapa mertuanya terhadap wanita ini.
Dia tahu apa yang dia nampak saja dan yang diberitahu oleh Lallaina sebelum ini dengannya. Tetapi nampaknya masih banyak yang belum dia tahu pasal kehidupan isterinya.
Teruk sangat ke?
Teruk sangat ke wanita ini kena dengan lelaki yang bergelar ayah itu?
"I'm okey husband." Jawab Lallaina Lembut sebelum sebelah tangannya naik menepuk bahu Eidlan. Dia mendonggak sikit dan menatap biasa wajah tampan suaminya.
YOU ARE READING
[C]✓Eidlan : Her saviour
Romance[Stand alone series] known as Her Saviour MUHD EIDLAN ISKANDAR : Jejaka tampan yang berkerja sebagai juruterbang, Menjadi idaman para gadis sudah biasa baginya. Tidak terlalu peramah tidak juga terlalu sombong. Seorang yang biasa saja. Lelaki yang m...