8

1.6K 106 1
                                    

Herkes şaşkınlık içinde kalırken bir kişi dikkatimi çekti. Uğur geriye doğru yaslanmış düşünceli görünüyordu. "Neden şaşırmadın Uğur?" Sorumla birlikte başını masadan kaldırıp bana baktı. Bütün bakışlar bir bana bir de Uğur'a doğru dönmüştü.

"Sercan'ın yaşadığını biliyordum," dediğinde ikinci bir şok dalgası buz gibi etti herkesi.

"Nasıl lan!" diye öfkeyle tepki gösterdi Semih bağırarak.

Benim yaşadıklarımı en iyi şekilde bildiği için bu çıkışı beni şaşırtmadı. Emre ise hâlen Uğur'a bakıyordu bir açıklama bekler gibi. Semih dışında konuşan kimse olmadı. Herkes burada Sercan'ın hain olduğunu ve onlara ihanet ettiğini biliyordu ama benimle ilgili kısmı henüz tam olarak öğrenememişlerdi. Uğur herkese tek tek bakıp, Emre'de durdu.

"Sercan'la ne kadar yakın olduğumuzu biliyorsun, onun da ailesi yoktu. Kardeş gibiydik biz, üstelik tek ben de değil sizinle de öyleydi. Dün akşam aradı beni, ölmediğini ve benimle çok önemli bir şey konuşması gerektiğini söyledi. Ama ben ölmediğini içten içe tahmin ediyordum zaten."

Uğur'un sözleriyle gerilen ortam daha da arttı. Herkes kardeşi gibi gördükleri adamın bir zamanlar iyi tarafını hatırlıyordu. Bizimle gülen, şakalar yapan adamla, beni kaçırınca tanıdığım Sercan arasında dağlar kadar fark vardı. Hatırlamak bile karnıma batan iğnelerin acısını hissetmeme yetmişti. Elimi karnıma sarmayı deli gibi istesem de Emre'nin yanında bunu yapamazdım.

"Nasıl anladın? Neden gelip bize söylemedin?" Ercan'ın hayal kırıklığı gözlerine yansımıştı. Aralarının Uğur'la çok iyi olduğunu biliyordum, ikisi çok yakın arkadaştı. Ercan neden kendisine gelip anlatmadığını merak ediyordu.

"Hatırlayın, Emre bizimle savcı için konuştuğunda başka bir hain daha olabilir demişti ama başka birisi yoktu. Hep başından beri Sercan'dı dışarı bilgi sızdıran, biz onu öldü sanırken bile o bizim hakkımızda her şeyi bildiği için bizi izliyordu. Emre'nin tek zayıf noktası Gamze, doğru zamanı bekledi sadece. Emre'ye başka yerden zarar veremeyeceğini bildiği için gözü önünde elinden aldı Gamze'yi. Özge eğer intikam için Gamze'yi kaçırsaydı, onu bırakır mıydı isteyerek? Üstelik sağ ve durumu gayet iyiyken. Gamze'yi bulduğumuzda bu ihtimal daha da güçlendi, sonrasında ortadan kayboldunuz. Cahit abi her gün biriyle telefonda konuşuyordu sabah saatlerinde. Tesadüfen arkasından geçerken 'Gamze sana emanet,' dediğini duydum. Cahit abi bunu sadece bir kişiye güvenip söyler. Kısaca parçaları birleştirdim."

Uğur'un bütün bu çıkarımları karşısında hepimiz dikkatle dinliyorduk. Ne kadar iyi bir gözlemci olduğunu ve olayların en doğru noktalarını birleştirdiğini hatta bizim göremediğimiz bir yerden olaylara baktığını fark ettim. Mesela savcı konusunda biz başka bir hainin olacağını düşünürken aslında Sercan en iyi tanıdığı adamların üstüne yeni bir oyun kuruyordu. Benim kaçırılmamı planlıyordu.

"Ne zaman gelip anlatacaktın bize bunları?" diye sordu Mert.

"Bu sabah anlatacaktım, Sercan beni aradığında çok geç bir saatti, gece boyunca düşündüm. Cahit abi devreye girince Emre ile yüz yüze görüşüp herkese aynı anda anlatmaya karar verdim. Bir planım var."

Uğur... Başından beri beni ekip içinde şaşırtan tek kişiydi. Gediz'in ne mal olduğunu başından beri biliyordum. Sercan'ı ise çok fazla tanımadığım için ihaneti beni şaşırtmadı ama Uğur'da farklı bir şey vardı. Bir bakışıyla baştan aşağıya insanın bütün mimik ve davranışından o kişiyi çözecek gibi duruyordu. Emre belki de sonuna kadar konuşmadan bu yüzden beklemişti. Uğur'dan bir hamle beklemiş ve sonunda olaya dâhil olmuştu.

"Planını anlat Uğur, bakalım yine hangi tilkilerin kuyruğunu birbirine bağladın?" diyerek söz hakkını Uğur'a geri devretti.

Uğur derin bir nefes verip gözlerini kıstı. Sanırım grubun Kurt'u Emre'yse, Tilki'si Uğur'du. Geçmişe doğru döndüğümde Uğur'la ilk ciddi konuşmamız Gediz'in beni yılbaşı gecesi sıkıştırması sonrasındaydı. Onu hep Gediz'e yakın gördüğüm için pek fazla ısınamamıştım ama şimdi bir şeyi net bir şekilde anlamıştım. O zaman Uğur'un beni değil, Emre'yi korumaya çalıştığını anlıyordum.

Dağ Başında Aşk (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin