| 17 |

458 63 23
                                    

Bu bölüm biraz geçmişe döneceğiz. Keyifli okumalar. ❤️


Beş Yıl Önce


(Yazardan)


Lise ikinci sınıftan beri tanıdığı ve o zamandan beri iyi arkadaşı olan Burcu'yla telefon konuşması yapıyordu Karmen. Burcu bir yandan makyajını yapıyordu. Arkadaşının sesini hoparlöre verdi, böylece daha rahat konuşabileceklerdi.

Burcu'dan duyduğu cümle sonucunda anlamsız bakışlar attı Karmen. 

"Tanışma partisi mi?" dedi oflayarak. Koltukta yayıldıkça yayılıyordu. Tıpkı bir sarhoş gibi başını dengede tutamıyordu sanki. Canı hiçbir şey istemiyordu. Akşam yemeğini bile birkaç lokma ile geçiştirmişti.

Telefonun diğer ucundaki arkadaşı ise onu ikna etmek konusunda kararlıydı. Çapkın bir gülümsemeyle "Üniversiteye yeni başlayacak olan kişilerin kaynaşması için hazırlanan bir kutlama gibi düşün. Adı üstünde tanışma partisi," dedi.

Dudaklarından saniyelik alaycı bir gülüş çıktı. "Amerikan filminde miyiz? Ne abes şey!"

"Karmen!" deyip nefesini sıkıntıyla geri verdi Burcu. Bu inatçı ve sabit fikirli kızı bir şeylere dahil edebilmek öylesine zordu ki... Bazen bu tavırları yüzünden istemsiz bunalıyordu Burcu. Arkadaşı Karmen'i gerçekten seviyor ve değer veriyordu. Başkası olsa asla böyle müsamaha göstermezdi.

"Azıcık sosyalleşiriz işte, fena mı?"

"Sosyalleşmek için ergenlikten henüz çıkamamış tiplere ihtiyacım olduğunu zannetmiyorum. Ben isteyince çok güzel sosyalleşirim, sen rahat ol."

Sinir bozukluğuyla gülmeye başladı. "Ukala ya," dedi.

"Geliyor musun yoksa kalıyor musun?"

"Geliyorum be, tamam," dedi. Giysi dolabının önüne gitti. Dolabın kapaklarını açıp ne giyeceğini seçmeye koyuldu.

"Bana bak, sakın ola partiye eşofman ve türevleriyle gitmeyi aklının ucundan dahi geçirme. Şık olalım."

"Tüh(!)" dedi numaradan. Öyle bir planı yoktu aslında. Gözleri sol köşedeki elbiseye kaydı. Siyah yerine bu geceyi mavi giyerek geçirmeye karar verdi. Kendisi için de bir değişiklik olur diye düşündü.

"Elbisemi seçtim bile."

"Ciddi misin? Umarım siyah değildir," dedi Burcu samimiyetiyle. 

Karmen'in çok fazla siyah giydiğini düşünüyordu. Elbette onun tarzına saygı duyuyordu fakat arkadaşının yas tutar gibi siyah ağırlıklı giyinmesinin kötü enerji çektiğini varsayıyordu. Bir noktadan sonra o kasvet insanın üstüne yapışıyor gibi geliyordu ona.

Karmen ise bu tarz şeylere pek takılmazdı.

İçten bir tebessüm eşliğinde "Siyah candır ama bu sefer mavi, straplez bir elbise giyeceğim. Bunu alalı uzun zaman oldu aslında ama sanırım ilk kez bir partide giyeceğim. Seni almaya geldiğim zaman görürsün," dedi.

"Çok yakışacağına eminim."

Nefesini es vererek üfledi Karmen. "Müsaadenle telefonu kapatacağım, moda duayeni(!)"

"Tamam tamam. Hadi kolay gelsin sana. Makyaj yapmakla uğraşamam diyorsan da bir ruj sür."

"Burcu yemin ederim gitmekten vazgeçerim hatta bir dakika daha darlarsan gitmem."

"Sustum. Öpüyorum seni," diyerek kapattı Burcu. Gerçekten vazgeçme ihtimali olduğunu bildiği için Karmen'i çıldırtmayı hiç istemezdi.

Bir saat sonunda ikisi de hazırdı ve partinin yapılacağı açık alana gidip kendilerine bir yer seçtiler. Rastgele yerleştirilmiş küçük yuvarlak masalar göbek hizalarının biraz üstünde kalıyordu. Topuklu ayakkabı tercih ettiği için birtakım pişmanlıklar yaşıyordu Karmen.

HATIRA KASIMPATI  (GxG)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin