FIRDAUS menolak pintu bilik wad Dee dan melangkah masuk ke dalam.Dee dan Liya yang sedang sama-sama mengemas pakaian Dee didekati.
"Siap dah semua?"Firdaus bertanya sambil melipat kecil resit bil hospital yang baru dibayar tadi.
"Dah,Along."Dee mengangguk.
"Nah,ni referral letter dari doktor psikiatri.Nanti adik bawak surat ni masa appointment."Surat itu dihulur ke arah Dee.
"Tak apalah.Meh Liya pegangkan dulu."Liya menyambut huluran kertas A4 itu dan memasukkan ke dalam tote bag miliknya.
"Jom.."Firdaus mengajak.Beg yang dah siap pada hujung katil diangkat.Firdaus dah melangkah keluar terlebih dahulu.
"Jom,Dee."Liya menunggu Dee di depan langsir katil yang terbuka itu.
"Sekejap.."Dee membuka laci meja yang terletak di sisi katil hospital itu.
Mini bouquet dibawa keluar dan dipegang.Hampir terlupa.
"Nasib baiklah tak lupa bunga matahari dari cinta hati.."Liya mengusik Dee.
Liya tahu jambangan bunga itu daripada Abang Emiir.
"Banyaklah kau.Kita menghargai apa orang bagi."Dee menafikan.
Liya mencebik lalu tersenyum.
"Yelah,makcik.Jom."Lengan Dee dipaut.Mereka jalan beriringan mengekori langkah Firdaus.
.
.
.
LIYA dan Dee melangkah keluar dari lobi hospital.Mereka berjalan mendapatkan kereta Firdaus yang terparkir tak jauh dari pintu utama hospital.
"Semua barang dah angkat,kan?"Firdaus keluar dari belakang but kereta mendapatkan Dee dan Liya.
"Dah.Ni je tinggal."Liya mengangguk dan menghulurkan beg galas berwarna merah kepada Firdaus untuk diletakkan dalam but kereta.
Firdaus menyambut beg merah itu dan melangkah semula ke belakang kereta.
"Dee dengan Liya masuk dulu."Suara Emiir kedengaran dengan sedikit wajahnya terjengul disebalik but kereta yang terbuka.
Terkejut Dee melihat wajah Emiir yang tiba-tiba muncul dari belakang kereta itu.Serentak mini bouquet dalam tangan tadi ditolak laju ke arah Liya.
"Adui.."Liya mengaduh terkejut bila mini bouquet itu ditekan pada tangannya.Laju disambut mini bouquet itu daripada terjatuh ke atas tanah.
Emiir menyedari perlakuan Dee yang cepat-cepat menyerahkan bunga itu pada tangan Liya hanya menahan senyuman.Dia dah perasan dari jauh tadi Dee erat memegang mini bouquet itu.
"Kau kena-"Liya mengangkat muka pandang ke depan.
"Eh.."Liya menarik senyum lebar.
"Abang Emiir ada jugak?Ingat tak ikut.."Liya melirik ke arah Dee yang berdiri tegak disebelahnya.
Patutlah pun kelam kabut bagi aku bunga tu.Takut kantoi la tu!
"Ha'ah.Beria nak ikut.Hari-hari berbuih mulut tanya bila Dee keluar hospital.Angkut jugaklah nanti merajuk.Rindu agaknya lama tak nampak Dee."Firdaus yang baru selesai memasukkan beg dah menutup but kereta.Dia berjalan ke arah Dee dan Liya yang berdiri disebelah pintu kereta bahagian depan penumpang.
"Amboi kau.."Emiir memandang Firdaus.Firdaus ketawa mengekek melihat muka kelat Emiir.
Liya menahan ketawa.Dee mencubit perlahan pinggang Liya.Dia pun jadi malu sebab jadi bahan usikan di situ.
YOU ARE READING
TERNYATA KAMU
RomanceEMIIR ASYTAR X MARDHIYAH ELINA "Kahwin dengan abang,Dee."Emiir menuturkan tenang sambil mata masih membuang pandang ke tengah laut. Emiir mungkin tenang tapi bukan Dee.Perasaannya sedang berkocak hebat.Rasa macam apa yang lelaki itu cakap semuanya t...