"EMIIR..confirm dah ikut tarikh kita bincang yang untuk pasang khemah tu."Firdaus memberitahu Emiir setelah dia mematikan panggilan telefon.
Firdaus yang tadi duduk di atas sofa sudah bangun berjalan ke arah kerusi kosong yang terletak di depan meja Emiir.Dia datang ke pejabat milik Emiir itu untuk berbincang mengenai tempahan khemah yang dia buat untuk majlis doa selamat di restorannya lagi sebulan.
Saja nak menjamu pelanggan tetap dan orang lain makanan percuma di restorannya.Sekali dengan majlis doa selamat untuk Inara supaya dipermudahkan bersalin nanti.
"Haa..nanti details kau bagi dekat Nabilah.Kau cakap dengan aku ni macam aku ingat.Nanti aku terlepas pandang sia-sia je majlis doa selamat restoran kau tu tak jadi."Emiir mengingatkan.
"Alah..ingat direct dengan boss lagi senang."Firdaus melabuhkan duduknya di atas salah sebuah kerusi.
"Tak adanya.Kau direct dengan aku lagilah kucar-kacir."Emiir membalas.
"Ni dah settled kan?Tak ada benda lagi nak disscuss?"Emiir mula mengemas beberapa fail di atas mejanya yang sedikit berselerak tadi.
"Dah."Firdaus mengangguk.
"Dah tu?Baliklah.Aku pun nak balik rumah ni sekejap.Jumpa isteri."Emiir berkata selamba sambil tangan masih lincah menyusun fail yang baru dia semak tadi.
"Pergh!Macam tu je halau aku."Firdaus buat-buat terkejut.
"Sejak kahwin ni member letak tepi eh.Isteri nombor satu."Firdaus mencebik.
"Yelah.Kalau dengan kau aku nak buat apa?Dengan isteri boleh gomol,peluk ke cium."Emiir mencapai telefon pintar yang terletak atas meja kerjanya.
"Cis!Geli aku dengar.Tak payah details sangat cerita."Firdaus dah buat gaya geli geleman.
"Geli-geli pun kau jugak yang nikahkan aku dengan adik kau."Emiir menyambung dengan ketawa.
Firdaus menjulingkan matanya ke atas.
"Inara due bila?"Emiir angkat muka dari memeriksa pesanan whatsApp di dalam telefonnya.
"Lagi 3 bulan tak silap aku.Asal?"Firdaus bertanya hairan.
"Ouh..Tak adalah.Saja nak tau sebab ingat nak surprise Dee bercuti pergi Switzerland.Nanti kalau tarikh tu clash dengan anak kau lahir kau punya muncung sampai Jambatan Pulau Pinang pulak."Emiir menjeling Firdaus sekilas.
Bukan boleh si Firdaus ni.Sejak Inara mengandung dia yang terlebih sensitif.
Firdaus hanya ketawa mendengar .
"Jomlah."Emiir bangun mengajak Firdaus untuk kelaur dari pejabatnya.
"Haa ye."Firdaus turut berdiri dan mereka berdua berjalan beriringan keluar dari pejabat Emiir.
"Ni kau nak balik lunch ni Dee tahu tak?Buatnya dia tengah terbongkang tak masak apa."Firdaus bertanya bila mereka berdiri menunggu depan lif untuk turun ke bawah.
"Tak tahu.Aku yang saja nak balik.Tak apalah kalau dia tak masak.Benda boleh beli.Aku masak pun tak ada hal."Emiir membalas.
"Sweet ah tu?"Firdaus buat muka.Sejak kahwin ni bukan main kawan baiknya yang seorang itu jadi mat romeo.
Namun,jauh di sudut hati dia sebagai abang bersyukur bila Dee dipertemukan dengan orang sebaik Emiir.
Emiir melepaskan ketawanya sambil mengikuti langkah Firdaus masuk ke dalam lif yang dah terbuka itu.
.
.
.
"AKU gerak dulu tau Dee!Jaga diri okay!"Liya yang dah berada di dalam kereta menundukkan sedikit wajahnya untuk melihat Dee yang berdiri di sebelah tingkap kereta bahagian penumpang yang diturunkan luas.
YOU ARE READING
TERNYATA KAMU
RomanceEMIIR ASYTAR X MARDHIYAH ELINA "Kahwin dengan abang,Dee."Emiir menuturkan tenang sambil mata masih membuang pandang ke tengah laut. Emiir mungkin tenang tapi bukan Dee.Perasaannya sedang berkocak hebat.Rasa macam apa yang lelaki itu cakap semuanya t...