Deel 59

35 1 1
                                    

Ze sloeg haar hand tegen haar voorhoofd.
"Ik heb die foto's op twitter ook gezien. Je denkt toch niet dat Louis en Maddy samen iets hebben? Of gedààn hebben?"
Dat was dus blijkbaar een verkeerd gedacht van mij. Ik beschuldigde Louis van iets dat...
"Kan je mij niet gewoon zeggen wie of wat ze is en wat ze bij de jongens op tour deed? En waarom ze in het hotelzwembad stond te knuffelen met Louis?" Ik werd er ongeduldig van.
Lottie hield haar hoofd schuin.
"Weet je, Stephanie... Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zoveel van mijn broer houdt als jij. Je zou hier nu niet moeten zijn. Je zou nu op het vliegtuig richting New York moeten zitten. Onderweg naar je droom."
Ik schudde ontkennend mijn hoofd.
"Louis is mijn droom. Ik hou meer van hem dan van wat dan ook in de wereld. Daarom ben ik ook zo bang om hem te verliezen, Lottie."
Lottie lachte luid. Haar hagelwitte tanden blonken prachtig onder de neonlampen boven haar.
"Louis en Maddy hebben écht niets samen! Maddy is getrouwd."
Nou, en? Ze zou niet de eerste getrouwde vrouw zijn die een scheve schaats rijdt. Mijn mama is ook getrouwd en zij vindt Louis ook best leuk. Niet dat ik hààr ervan verdenk achter mijn papa zijn rug iets te beginnen met Louis. Met niemand, eigenlijk. Oké, het gaat om het principe dat alles mogelijk is. Of je nu getrouwd bent of niet.
"Maddy is een beginnende zangeres. Er zit misschien een samenwerking in. Zij was toevallig op hetzelfde moment als de jongens in hetzelfde hotel in Japan en dus hebben ze zich samen geamuseerd, maar that's it. Louis heeft het daar in het zwembad enorm naar z'n zin gehad met Madeline, maar dan enkel bij watergevechten. Djeezes, geloof eens niet alles wat op twitter staat! Ze hebben niet gekust ofzo! Er zullen ook wel foto's zijn waarop Madeline te zien is met Niall, maar die trenden minder omdat ze zo geen relatie kunnen kapotmaken."
Lottie's uitleg hield stand.
"Als Louis je echt zou bedrogen hebben, dan zou hij je dat gewoon opgebiecht hebben, geloof mij".
Ze had gelijk. Louis is niet het soort man dat over zoiets zou zwijgen.
Hij is zelfs niet het soort man dat zoiets zou doen.
Hoe kwam ik erbij om aan hem te twijfelen?
"Ga je daarom naar Louis toe nu? Om van hem te horen dat er niets is gebeurd tussen hem en Madeline?"
Ik schudde mijn hoofd.
"Om het terug goed te maken. Ik had niet zo mogen doen tegen hem. Maar hij had ook niet zo mogen reageren op het nieuws van little Tommo..."
Ik maakte mijn zin niet af. Fuck. Ik had Lottie's aandacht kunnen weghouden van de baby-die-er-nooit-geweest-is, en nu versprak ik me opnieuw.
Lottie keek me aan met die grote bambi-ogen van haar.
"Little Tommo? Oh My God! Steph... ben je zwanger?" probeerde ze niet te enthousiast -en vooral niet te luidruchtig- te klinken.
Ik beet op m'n lip.
"Nee, dat ben ik niet. Maar er waren wel signalen die wezen op een babytje in mijn buik."
Lottie legde haar hoofd tegen de hoofdsteun van haar zetel.
"En...?"
Ik zuchte. Konden we dit deel niet overslaan, gewoon landen in Amsterdam en naar het hotel gaan waar ik Louis kon vastnemen en knuffelen en nooit meer laten gaan?
"En... ik vertelde het Louis en hij was... nu ja, not amused."
Not amused. Ja, dat was behoorlijk mooi verwoord. Hoe moest ik het ook anders verwoorden? Louis was kwaad? Dat was hij niet. Teleurgesteld? Ook niet. Ik wist zelfs niet eens hoe hij zich erbij voelde.
"Maar je bent niet zwanger? Dat heb je hem dan ook verteld?"
Oh, Lottie. Ze kende haar broer als geen ander en toch zou ze zijn reactie op dit nieuws ook niet kunnen inschatten.
Ik rolde met mijn ogen en legde mijn hoofd ook tegen de hoofdsteun.
"Toen ik wist dat het loos alarm was, was hij al weggelopen. Ik wilde het hem wel vertellen, maar niet over de telefoon. Dus kom ik maar naar Amsterdam."
Lottie beet op haar tanden en hield haar mond schuin.
"Het zou me verbazen dat Louis not amused was. Hij wil graag een kindje met jou."
Huh? Wàt zei Lottie nu?
"Waarom liep hij dan weg?"
Ze haalde haar schouders op.
That's it. Lottie wist nu wat er gaande was. Maar echt wijzer geraakte ik niet uit de situatie. Volgens haar wilt Louis graag een kindje met mij. Waarom denkt ze dat? Of heeft hij haar dat verteld? Waarom dan zijn reactie?
Ik sloot mijn ogen en voelde nog net hoe Lottie haar hand op de mijne legde.
Louis wil dus wel graag een kindje met mij.

Broken by youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu