Deel 20

44 1 0
                                    

Louis ruimde de tafel af, terwijl ik me in de zetel installeerde.
We zouden er vanavond een luilekkeravondje van maken: met een grote kom popcorn naast ons en onze pyjama's aan zouden we een hele avond naar stomme tv-shows, leuke Disney-films en onnozele documentaires kijken.
Net toen ik mijn gsm op de salontafel legde, trilde hij.
Behoorlijk luid zelfs, want Louis riep vanuit de keuken dat ik mijn gsm moest afzetten, zoniet zou ik niet ten volle kunnen genieten van onze vrije avond.
Ik had "ja, chef!" teruggeroepen, en dan toch gauw het berichtje geopend. Het was van Harry.
"Being drunk isn't fun without my boo. ILY, Steph. Enjoy your holi. Missya!"
Ik las het berichtje driemaal na elkaar. Harry verstrooide mij.
Louis kwam de keuken uit met z'n smartphone in zijn handen. "Ik kom direct bij je, ik ga even in de kamer hiernaast bellen", zei hij, terwijl hij me vluchtig een kusje op mijn neus gaf.
"Mag ik het niet horen?", vroeg ik. Louis draaide zich naar me om en glimlachtte. "Eigenlijk niet, nee". Hij liep de slaapkamer in en trok de deur achter zich dicht. Ah zo, hij wilde geheimzinnig doen. Dat kon ik ook best.
Ik drukte Harry's nummer in. Hij beantwoordde mijn oproep meteen. Ergens was ik blij dat hij dat deed. Dat betekende dat Louis niet met hem aan het bellen was.
"Whazzup, baby cakes?", zei hij met schelle stem.
Ik was blij om hem te horen.
"Hazza! I'm fine! What about you?"
Hij zuchtte. "Just chillin'. LA is de max. Ik ben nu nog even aan het uitblazen van de lange trip, maar straks ga ik mij toch al aan een ritje wagen. Ik heb onderweg een leuke plaats gezien."
Ik was blij om te horen dat hij zo enthousiast was.
"Hier ook alles nog chill. We gaan ons zo meteen onderdompelen in foute documentaires over boybands doorheen de geschiedenis, ofzo."
Harry moest er hard om lachen. "Vergeet Ben & Jerry's niet!" Hij bracht me aan het lachen.
"Harry...", zei ik. Hij zweeg even.
"Ik mis jou ook", fluisterde ik, en ik begreep helemaal niet waarom ik dat deed. Het bleef stil aan de andere kant van de lijn.
"Stephie", zei Harry, en ik hoorde hoe hij aarzelde om verder te praten.
"Ik geef je toch niet de verkeerde signalen, hoop ik?", zei hij uiteindelijk.
Mijn hart sloeg over.
"Verkeerde signalen? Hoe bedoel je?"
Harry zuchtte. "Ik vind jou geweldig leuk. Toen Louis op je gebotst was, kon hij een hele dag niet over je zwijgen, ook al wist hij niets van je. Hij was enthousiast en ik werd er even enthousiast van. Ik was superblij toen bleek dat jullie samen waren. Jij haalt echt het beste in hem naar boven, het is al heel lang geleden dat ik hem nog zo gelukkig heb gezien. Ik vind het geweldig dat jij en ik ook zo goed overeenkomen. Jij bent echt een goede vriendin voor me, Steph! Ik amuseer me te pletter met je en zodra we terug samen in Londen zijn gaan we zeker nog eens uit en hangen we het varken uit."
"Dat is een belofte", probeerde ik ertussen te komen. Maar Harry bleef maar doorratelen.
"Ik wil niet dat je gevoelens voor me krijgt, en dat gevoel geef je me wel. Jij hoort bij Louis. Ik vind het geweldig om met je te flirten, je te plagen, je te knuffelen en samen onnozel te doen, maar er mag niets verkeerds tussen ons gebeuren, begrijp je?"
Ik slikte. "Oh Harry, geef ik jou echt dat gevoel?"
"Uhu", zei hij hees.
"Mag ik eerlijk tegen je zijn, Haz?"
"Dat is de bedoeling, ja".
Ik zuchte. "Harry, ik ben dol op jou! Ik vind jou geweldig en de momenten dat we samen zijn en knuffelen, betekenen enorm veel voor me. Ik vind het geweldig als je dirty tegen mij praat en met me flirt. Ik ga het liefste van alles met jou op stap en er is niets dat ik nu liever zou willen dan je te bespringen en je te kietelen. Maar dan gewoon als vrienden. Ja, je hebt mij verstrooid met je berichtjes en wat je vanmorgen tegen me zei over dat in bed krijgen, maar dat is omdat jij mij het gevoel gaf dat jij meer wil!"
Het bleef stil. Plots bulderde Harry het uit.
"Oh Steph, ik kan nu al niet meer wachten tot de week om is en ik je kan ontvoeren naar één of andere tequilabar! Damn girl, you really got me! Ik mis je nu al ongelofelijk!"
Ik moest lachen om zijn spontane bulderlach.
Louis kwam de slaapkamer uit en liep naar me toe.
"Okay, baby, I gotta go! The Backstreet Boys are waiting for me!", zei ik tegen Harry.
Louis keek me vragend aan en zette zich naast me neer in de zetel.
Ik hoorde hoe Harry zijn telefoon kuste. "Have a great night! Maar kom alsjeblief met twee terug en niet met drie! Een kleine Louis, daar is de wereld niet klaar voor!", zei hij, en hij beeindigde de oproep. Ik lachte er hard om.
"What's going on?", vroeg Louis me. In een ogenblik zette ik me schrijlings op zijn schoot. Ik sloeg m'n armen om z'n nek.
"Het was Harry. Hij zei dat we geen kindjes mogen maken!", lachte ik.
Louis trok zijn wenkbrauwen op. "What the hell?"
Ik kuste Louis volop op z'n mond.
"Oh", zei ik toen ik hem losliet, "en hij zei ook dat hij graag met me flirt en knuffelt, en dat hij mij dronken wil voeren zodat ik bij hem in bed beland". Louis schrok.
"Harry zei wàt?!" Ik keek hem onschuldig aan en stak mijn handen onder zijn Nirvana t-shirt. Ik streelde zijn buik.
"Harry en ik, wij zijn close, honey, maar zo close als jij zal hij nooit komen", zei ik, en ik beet op mijn lip. Ik voelde dat Louis gespannen was.
"T-shirt uit!", beval ik hem. Hij keek me aan. "Nu? Hier?", vroeg hij.
Ik rolde met mijn ogen.
"Wel als we gezellig in onze pyjama de zetel willen induiken. De show gaat dadelijk beginnen", zei ik. Louis sloeg zijn armen om me heen. "Ik haat pyjama's".

Broken by youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu