Het was een drukke bedoening op de set van Steal My Girl.
Er liepen een hondertal mensen en ik voelde me verloren. Gelukkig was Gemma er ook.
Zij was zich samen met Louis aan het vermaken met Eli, de chimpansee waarmee Louis zijn scenes zou moeten filmen. Ik was dol op Eli. Zijn baasje had hem bij onze aankomst even laten kennismaken met Louis, omdat het toch altijd makkelijker is als dat beestje niet zomaar meteen met een wildvreemde gefilmd moet worden.
Eli en Louis, dat was meteen grote liefde. Ik zag meteen dat dat magische scenes zou opleveren.
Ik had Louis al een hele tijd niet meer zo hard zien lachen. Hij zag er enorm ontspannen uit, en dat maakte mij gelukkig.
Ik wist dat de jongens ook helemaal niet zenuwacthig moesten zijn voor de MTV Awards vanavond. Ze wisten op voorhand al dat ze minstens één Award mee naar huis zouden mogen nemen, want de presentator zou hen die uitreiken net na hun optreden.
Ze zouden niet hun nieuwe single brengen, want die mocht niet uitlekken vóór September. Dan pas zou Steal My Girl per ongeluk door Liam gelekt worden. Ik zou het vandaag voor het eerst horen.
Ik bleef Louis aanstaren. Hij was nog steeds aan het dollen met Eli en Gemma, en ook Zayn was erbij gekomen.
Ik vond het best vertederend om zien hoe jongens, die zo vaak van huis zijn en al jaren geen normaal leven meer leiden, simpelweg gelukkig kunnen zijn door een aap die Louis' gekke gezichten nadoet.
Er klonk gestommel achter me. Liam, Harry en Niall kwamen uit de kleedkamers. Ik floot naar Liam. Hij stond geweldig goed met de paarse outfit die ik voor hem had uitgekozen.
Louis liep naar me toe.
"Gotta go filming. Blijf je kijken?"
Ik knikte. Dit wilde ik absoluut niet missen.De clip van Steal My Girl leek wel één grote chaos. De honderden mensen die ik zonet had gezien, bleken allemaal een belangrijke rol te hebben in de clip. Er waren koorddansers, sumoworstelaars, balletdanseressen, een leeuw, kleurrijke ballonnen, een camper,... Ik schrok ervan hoeveel werk er in deze clip gestoken werd.
Ik volgde de opnames vanop een grote afstand. Ik zat naast de regieassistente en keek op het schermpje waarop de beelden rechtstreeks toekwamen. De opnames lagen even stil. De andere jongens kwamen naast mij zitten.
Het was de beurt aan Louis voor zijn scenes met Eli. Louis zat er ontspannen bij. De camera was op hem gericht, maar draaide nog niet. Eli werd naar hem toegebracht. Louis stak zijn armen uit om Eli over te nemen uit de handen van zijn baasje. Eli strekte zijn armen ook uit naar Louis. Hij ging meteen op Louis' schoot zitten.
Niall was zo vertederd dat hij spontaan een applaus gaf. Louis merkte het op en keek onze richting uit. We maakten oogcontact en Louis gooide me een handkusje toe. Eli deed hem dit na.
Alle jongens lachtten, behalve Harry. Hij was een hele tijd met zijn smartphone bezig.
De scene van Louis en Eli werd in recordtempo ingeblikt. Dat kwam deels doordat Eli niet te lang in de spotlights mag zitten van zijn baasje, en deels doordat de chemie tussen hem en Louis meteen goed in beeld kwam.
Ik was nu al verliefd op die videoclip.De laatste beelden voor Steal My Girl zouden de jongens volgende week inblikken.
Die scenes waren op locatie en zou ik dus zelf ook pas te zien krijgen zodra de hele clip klaar was.
Louis trok mijn stoel naar achteren, zodat ik kon gaan zitten. Wat een gentleman.
Ik knipoogde naar hem.
De jongens waren erin geslaagd voor deze middag een tafeltje te reserveren voor ons allen in het suertrendy restaurant om de hoek. De eigenaar had vandaag zijn vrije dag, maar wilde toch die extra moeite doen voor hen. Er waren dus geen andere gasten in het restaurant, en dat was duidelijk te merken, want iedereen zat er heel relaxed bij.
Recht voor me zaten Liam en Ben. Zij waren in een geamuseerd gesprek met elkaar over de videoclip. Ben had zoveel goede ideeën.
Naast hen zat Niall, en rechtover Niall zat Zayn. Ook zij waren met z'n tweetjes gezellig aan het keuvelen.
Ik zat tussen Louis en Harry in, en voelde me onwennig. Er leek een bepaalde spanning te hangen tussen hen.
Louis' hand lag op mijn rechterbeen. Ik merkte hoe Harry naar Louis' hand keek uit zijn ooghoek.
Ik wreef zachtjes over Louis' hand, maar probeerde het niet te opvallend te doen.
En waarom ook niet? Louis en ik zijn een koppel, waarom zouden we dat moeten verstoppen? Omdat Harry jaloers is? Zou hij nog steeds gevoelens hebben voor Louis?
Louis boog naar me toe en gaf me een speels kusje op m'n neus.
"Be right back", fluisterde hij. Hij zette zich recht en liep in de richting van de toiletten.
Ik keek naar Harry, die met z'n vork allerlei tekeningetjes maakte op de tafelloper.
De anderen bleven maar verder praten met elkaar, Harry zat er zo eenzaam bij.
"Harry?", vroeg ik hem. Ik legde mijn hand op de zijne. Hij legde z'n vork netjes terug.
"Heb ik je wat misdaan?"
Harry keek me recht in mijn ogen aan en glimlachtte flauwtjes.
"Wat zou jij me kunnen misdaan hebben dan?"
Ik zuchte.
"Geen idee. Maar je doet zo... anders tegen me, zo afstandelijk".
"Er moet ook een zekere afstand blijven tussen ons", zei hij, en ik begreep wel wat hij bedoelde, maar toch.
"Waar is de Harry die me constant vastneemt en knuffelt en met me wil uitgaan en samen onnozel wil doen?"
Ik zag Harry's lachkuiltjes opduiken.
"Het is al behoorlijk druk geweest, zowel voor jou als voor ons. De weinige keren dat je Louis kan zien, moet ik je toch niet van hem afsnoepen?"
Ik moest erom lachen. Harry deed afstandelijk om Louis en mij wat quality-time te gunnen? Was het enkel dat?
"Ik mis je wel, Haz", zei ik, en ik trok een pruillip.
"Weet je wat?", zei Harry, en hij aaide zachtjes over mijn wang, "Dinsdag zijn we terug. Zin om met mij de dag door te brengen dan? Louis heeft een voetbalwedstrijdje voor het goede doel".
Ik knikte, en Harry haalde net op tijd zijn hand van mijn gezicht voor Louis terug was.Tien awards. Tien awards!
De jongens waren erin geslaagd àl hun nominaties voor de MTV Awards te verzilveren. Wat was ik fier op hen!
En ook best op mezelf! De jongens straalden in hun outfits!
Ik wachtte hen op in de backstage en volgde het hele gebeuren live op het tv-scherm aan de muur.
Elke keer de woorden "winnaar" en "One Direction" elkaar volgden, sprong ik opnieuw recht en maakte een vreugdedansje.
Anne, Harry's mama die ook in de backstage zat, deed lustig mee.
We schonken onszelf alvast een glaasje champagne uit.
De awardshow was net gedaan en de jongens zouden eerst over de rode loper moeten met al hun awards.
Ik was zo blij voor hen!
Mijn smartphone trilde. Er liepen meteen 2 smsjes tegelijk binnen. Het eerste was van Katie, die de live-uitzending ook gevolgd had en wilde weten of ik voor élke award een glaasje bubbels zou achterover slaan. Ik antwoorde haar dat de fles daarvoor niet vol genoeg was. Ik sloot het berichtje af met een resem smileys.
Het tweede berichtje was er eentje van Johannah, die zei dat ze supersupersuperfier is op haar zoon en dat hij er verdomd sexy uitziet. Mogen moeders zoiets zeggen over hun zoon?
Ze vroeg ook of Louis en ik geen zin hadden om dinsdagavond bij haar thuis te gaan eten. Lottie kwam ook, en dan zou ik ook meteen de andere zussen van Louis leren kennen. Ik wachte Louis' planning niet af en zegde meteen toe.
Anne kwam naar me toe. We zaten wat afgezonderd van de anderen. Elke artiest en hun gevolg hadden een aparte plaats gekregen in de backstage. Kwestie van wat overzicht te hebben.
Ze zette zich neer in de zetel naast me. Ik merkte op dat ze zich op exact dezelfde manier neervleidde als haar zoon. Ik moest erom lachen.
"Wat valt er te lachen?", vroeg ze, en ze hield haar hoofd wat schuin. Helemaal haar zoon.
"Je kan niet ontkennen dat jij de mama van Harry bent", zei ik, en ik nipte van mijn glas.
Anne stak een losgekomen lok van heer kapsel opnieuw goed.
"Je kent Harolds gedrag wel erg goed", merkte ze op. Ik wist even niet goed wat antwoorden. Probeerde ze iets te insinueren? Of verbeelde ik me dat gewoon?
"Oh. Ja, ik ken Harry nu al wel een tijdje. We gaan al wel eens samen uit, en zo".
"En zo?"
"Je mag fier zijn op je zoon, Anne. Hij is echt een schat van een jongen".
Anne glimlachtte. Ze dronk even van haar glas.
"Hij vindt jou anders ook een schat van een meisje", zei ze, en ze knipoogde.
Fuck. Ze insinueerde echt iets!
"Anne... ik ben samen met Louis", probeerde ik.
Anne verslikte zich bijna in haar champagne.
"Oh Stephanie, tuurlijk! Ik bedoelde er helemaal niets mee. Mijn zoon is vol lof over je, maar dan als de vriendin van Louis. Hij zou nooit de vriendin van zijn beste vriend afpakken".
Ik keek haar aan en glimlachte. Ik verbeeld het me dus toch maar.
Zou zij weten dat Harry en Louis ooit... Neen, ik mocht haar dat niet vragen. Hoe graag ik het ook wilde weten, ik moest het verleden laten voor wat het was.
In de gang klonk een vreselijk gestommel en geroep. We schrokken er beiden van en gingen een kijkje nemen.
De jongens waren onderweg naar ons en hadden op hun weg al een klein feestje gehouden, leek het wel.
Ze waren allen serieus in de wind.
Anne rolde met haar ogen naar me. Wat waren ze schattig als ze een beetje tipsy waren.
Liam vloog Anne meteen om de hals. "Mama!"
Niall moest erom lachen. Die had dus wel door dat de verkeerde zoon om Anne's hals hing.
Louis kwam naar me toe, nam met vast, draaide me rond en liet me bijna vallen toen hij me opnieuw op de grond wilde zetten.
"10 awards! 10! Geweldig, toch?" Hij kuste me en liep meteen door naar de bar.
Ik liet hem maar begaan. Ik gunde het de jongens wel.
Ze hadden er hard voor gewerkt en de awards waren dan ook dubbel en dik verdiend. En vandaag hadden ze geen verplichtingen meer. Binnen een uurtje vertrok hun tourbus alweer een andere richting uit voor een concert morgenavond, maar ze konden gerust uitslapen tot morgenmiddag. Hun roes uitslapen.
Harry kwam als laatste de backstageruimte in, al pratend met Ed Sheeran, één van zijn beste vrienden.
Ed en Harry zagen er beiden niet tipsy uit. Van Harry verwonderde me dat.
Hij was normaal gezien de eerste om het glas te heffen. Ed werd gewenkt door enkele persmensen. Harry liep gauw onze richting uit. Hij woedde door z'n haren.
"Pff, amai!", was het eerste dat hij zei. Anne, die ondertussen uit Liams greep geraakt was, gaf hem meteen een dikke knuffel. Meteen daarna ging ze de anderen vervoegen aan de bar.
Ik bleef alleen achter met Harry.
"Moe?", vroeg ik.
Harry knikte.
"Het was een lange dag. En eigenlijk zou ik het liefste meteen naar de bus gaan. Ik heb niet zoveel zin om hard te feesten nu."
Ik keek hem vragend aan.
"Hallo? Waar is meneer Harry Styles naartoe?", vroeg ik spottend. Harry moest erom lachen.
"Soms wil ik gewoon wat rust" mompelde hij. Ik begreep hem.
Ik sloeg m'n armen om hem heen en zo liepen we samen naar de bar.
JE LEEST
Broken by you
FanfictionStephanie is een doodgewone meid uit New York. Op een dag ontmoet ze een arrogante doch charmante man. Aanvankelijk klikt het niet tussen hen, maar dan ontdekt Stephanie dat ze verliefd is op de man. "Lekker ding", zoals Stephanie deze jongeman noem...