Deel 6

59 2 0
                                    

Lou stond aan de rand van het zwembad, haar haren in een handdoek gewikkeld en een pareo over haar bikini geslagen.
Ze wenkte ons uit het water, maar niemand had zin om uit het zachte, warme water te komen.
Liam en Zayn hadden aan de kant van het zwembad een strandbal gevonden en waren hiermee een watergevecht begonnen, Niall was aan het pootjebaden en leek in een diep gesprek met één van de andere hotelgasten. Perrie en Sophia hadden zich naast elkaar geïnstalleerd op hun strandstoel en lazen beiden in hun boek en Louis en ik gingen volledig in elkaar op aan de andere kant van het zwembad.
Ik wilde de anderen overhalen om snel uit het water te gaan, want Lou gebaarde dat het eten opgediend zou worden, maar merkte toen dat Harry nergens te zien was. Ik keek naar het struikgewas, waar eerder die fans zaten, maar ook daar was hij niet te zien.
Ik drukte me omhoog en ging het water uit. Louis volgde me al gauw -met tegenzin, en Zayn gaf het watergevecht met Liam ook al gauw op.
Louis nam m'n hand vast en wilde me naar binnen begeleiden, maar we werden brutaal uit elkaar gerukt door Harry, die van aan de bar kwam  gelopen, tussen ons in liep en met een halve cocktail in zijn hand in het zwembad sprong. Iedereen werd ervan opgeschrikt.
Achter Harry kwamen twee barmannen van het hotel aangerend, die meteen naar de jongens hun manager liep. Terwijl ze hem duidelijk maakten dat ze niet erg opgezet waren met zijn gedrag, kwam Harry opnieuw boven water. Liam zwom meteen naar hem toe en nam zijn arm stevig vast. Hij leek de situatie begrepen te hebben.
"Uit het water, nu!" siste hij Harry toe. Louis nam m'n hand opnieuw vast en trok me dicht tegen zich aan.
"Alles oké?", vroeg hij, toen hij merkte dat ik wat pijn had aan mijn schouder, waar Harry volop tegenaan gelopen was toen hij op de vlucht was voor de barmannen.
Ik glimlachte. "Ik kan wel tegen een stootje hoor, meneer Tomlinson". Louis lachte.
Liam ging ons voor richting kleedruimtes, met Harry voor zich. Harry strompelde vooruit, maar Liam sleurde hem de koude buitendouche onder. Harry schrok hard van het ijskoude water over zijn lijf, en leek op slag nuchter. "Afgekoeld, Harold?", spotte Louis toen we hem voorbij liepen.
Ik draaide me om naar Sophia en Perrie, die achter ons aankwamen. Perrie rolde met haar ogen naar me.

We waren allen snel omgekleed en hadden ons aperitiefje al voor ons staan. Harry kwam als laatste aan tafel. Hij had z'n halfnatte haren in een klein dotje gedraaid en had z'n zonnebril opgezet. Nemand durfde hem over zijn gedrag aanspreken, zag ik. Zelfs Liam niet.
Harry leek er zich niet aan te storen. Hij zette zich nonchalant neer, nam de fles water en vulde z'n glas. Hij dronk het in een teug leeg.
"Zo, Harold, nog niet genoeg water gezien vandaag?", verbrak Louis de stilte. Ik gniffelde, en zag dat Niall, Lou en Sophia het ook moeilijk hadden om zich serieus te houden. Harry keek Louis strak aan, zei niets, en vulde z'n glas bij.
"Proficiat, Harry", zei Liam plots. Iedereen keek hem aan, maar niemand durfde vragen wat hij juist bedoelde.
Liam haalde zijn smartphone uit zijn broekzak en gooide hem op tafel.
"Meer dan vijftien miljoen volgers op twitter. De koning van de selfies, mysterieuze teksten en hé, sinds vandaag nog meer dan ooit ook van de genante foto's".
Harry zette zijn hand tegen zijn voorhoofd, maar zei nog steeds niets. Liam nam z'n smartphone opnieuw van tafel en ontgrendelde hem. Hij toonde ons z'n twitteraccount,waarop fans meerdere malen een reeks foto's van Harry hadden getweet en geretweet.
Harry aan de bar, Harry op de vlucht, Harry's duik in het water, Harry die uit het water strompelde, Harry ondersteund door Liam en Harry onder de buitendouche. Ik vond het iets hebben van een stripverhaal.
Liam toonde het als laatste aan Harry, die het de moeite niet vond om er zijn zonnebril voor af te zetten.
"Proficiat, Harry!", zei Liam nogmaals. Hij stak z'n smartphone in zijn zak en nam een hap van zijn steak, die net voor z'n neus werd gezet.

"Gebeurt dat vaak?", vroeg ik Louis. We waren net terug op de kamer. Het was een behoorlijke snelle en stille maaltijd geweest. Niemand had nog wat gezegd, ook niet toen Harry de helft van zijn eten liet staan en zonder iets te zeggen naar zijn kamer ging. Liam had hem kwaad achterna gekeken, maar zelfs Sophia had hem niets meer gezegd of gevraagd.
"Harry heeft het moeilijk", antwoorde Louis.
"Dat zie ik", zei ik.
"Weet je, Stephanie, daar hadden we het vanmorgen dus over aan het zwembad. Wat we ook doen, altijd is er wel iemand die er in slaagt om er foto's van te nemen, dus ook van de genante momenten".
Ik maakte m'n haren los. "Maar als Harry dat weet, waarom gedraagt hij zich dan niet?"
Louis lachte. "Zo is Harry. Je moet weten, onze leeftijdsgenoten hebben al drie jaar kunnen doen waar ze zin in hadden. Ze konden fuiven, drinken, echt lazarus zijn, flirten, noem maar op. Wij worden al jaren geleefd. Ik heb het je gezegd, we wisten wel waar we aan begonnen, maar in de praktijk is het toch altijd moeilijker. Ik was al 18 toen we aan dit avontuur begonnen, maar Harry was nog maar 16. De dingen die ik nog ongestoord kon doen toen ik 16 was, kon hij niet meer."
Ik zuchte en dacht na over zijn woorden.
"Harry heeft geen drankprobleem, hij laat zich gewoon eens graag gaan en denkt dan niet na over de gevolgen", zei Louis zacht, en hij nam m'n handen vast. Ik keek hem aan.
"Liam was echt kwaad".
Louis lachte opnieuw. "Liam is waarschijnlijk de meest rationele van ons allemaal. Harry doet maar wat zonder nadenken, ik ben ook niet de meest serieuze van de hele bende, maar Liam -tja, die denkt over alles goed na. Uiteindelijk was het op die foto's ook duidelijk dat híj Harry op het matje riep".
"Dus nu is hij de boeman?"
"Dat niet. Niet voor Harry. Die is straks weer helemaal nuchter en ze praten het wel uit. Zo zijn we. Het is enkel de media die het zwaar kunnen opblazen. We zullen er morgenvroeg de cover van The Sun eens bijnemen".
Ik moest er hard om lachen.

Broken by youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu