Deel 8

48 2 0
                                    

17u04. De jongens zouden nu ongeveer aan hun soundcheck beginnen. Ik wilde alvast een kijkje gaan nemen, al zou ik dan wel alleen zijn. Sophia was vanmorgen naar huis vertrokken, Perrie was sinds vanmiddag weg en Lou was met een vriendin op stap.
Het stadion waar ze vanavond zouden optreden was best op loopafstand, vond ik. Maar toch wilde John dat ik met de auto werd gebracht. "Orders van Louis", had hij gezegd.
Oh Louis, gaan we altijd overbeschermend zijn?
De auto stopte aan de achteringang. Er troepten een heleboel fans samen rond de auto. Toen ik uitstapte, zette ik alweer mijn mooiste glimlach op. Die had ik vanmiddag, toen ik opnieuw op de kamer kwam, geoefend. Harry en ik hadden een geweldig goed gesprek gehad tijdens het middagmaal en ik wist het nu wel zeker: Louis en ik, ik moest ervoor gaan. En daar hoorde dan een stralende glimlach bij.
De jongens stonden op het podium en luisterden allen naar de cameracrew. De show van vanavond zou gefilmd worden voor de live-DVD. Louis stond naast Harry. Ik vond het aandoenlijk om die twee samen te zien. Bff's. Ik zette me stilletjes in één van de zitplaatsen en probeerde te volgen.
Het gesprek liep ten einde en de jongens mochten richting kleedkamers vertrekken.
Ik kuchte. Louis, Harry en Niall draaiden zich tegelijkertijd om. Niall zwaaide en liep door, samen met Liam en Zayn. Harry en Louis bleven beiden staan. Terwijl Louis mijn richting kwam uitgelopen, knipoogde Harry naar me.
Wat er ook tussen Louis en mij zou gebeuren, het gesprek met Harry van deze middag nam niemand me nog af.
Harry liep gauw naar de kleedkamers. Louis kwam voor me staan. Ik zette me recht en kuste hem volop op de mond.
Hij schrok er duidelijk van. "Wow, wat gebeurt er? ", vroeg hij. Ik streelde hem door zijn haren.
"Ik ben vanavond niet meer juffrouw Sullivan van KNC News. Ik ben het nieuwe liefje van Louis Tomlinson", zei ik enthousiast.
Louis keek me vragend aan.
Ik glimlachte. "Ik vind jou eigenlijk wel leuk. Misschien moeten we toch maar eens proberen of het ons lukt, samen?", vroeg ik. Louis kuste me en ik voelde hoe de vlindertjes in mijn buik rustig aan het rondfladderen waren.

Louis streelde zacht door mijn haren. We lagen in de kleedkamer op de zetel te knuffelen, terwijl Liam en Zayn aan de andere kant van de ruimte rustig de tijd namen om hun volgers op instagram nog wat te teasen.
Niall was op de gang in gesprek met Ash van 5 Seconds Of Summer, het voorprogramma. Zij waren net van het podium afgekomen en binnen enkele minuten zou One Direction het podium betreden. Maar de jongens leken geen haast te hebben.
Harry zat op de grond tegen de zetel waarop Louis en ik lagen.
Ik wroette door zijn krullen. "Don't touch the hair", siste hij geniepig. Ik moest erom gniffelen.
Louis zette zich recht. "Wat is dat met jullie?", vroeg hij gespeeld boos.
Ik keek hem aan met mijn meest onschuldige blik. "Ik vind Harry eigenlijk ook wel leuk", zei ik. Harry schoot in de lach en draaide zich om. "Let maar op, Tommo! Want ik vind jouw meisje ook wel leuk!", zei Harry, en hij stak zijn tong uit naar Louis.
Louis leek het niet grappig te vinden.
Richard kwam de kleedkamer binnen. "Jongens, het is tijd!", zei hij.
Bijna tegelijkertijd sprongen ze allemaal op. Harry profiteerde ervan dat Louis mij niet meer vasthield, en hij gaf me een kus op mijn hand. "Tot later, baby! Geniet van de show!", knipoogde hij. Louis keek hem aan met een jaloerse blik.
Ik knipoogde naar hem en gooide een kushandje. "Ik zit links", fluisterde ik.
Louis keek me argwanend aan, maar glimlachtte toch even.
Phoew, dacht ik, dat is best een jaloers ventje!

Ik was aangenaam verrast toen bleek dat de jongens voor hun laatste concerten van deze tour beslist hadden om hun setlist om te gooien. Ditmaal begonnen ze met "I Loved You First". Ik wist dat dit Louis' favoriete liedje van hen was, al begreep ik niet waarom.
Zelf had ik op enkele dagen tijd hun hele repertoire doorgenomen en was ik er nog steeds niet uit welke nu echt mijn favoriete song was. Ik vond "Stole My Heart" geweldig, maar daar zong Louis niet bij en dus zei ik dat maar liever niet.
Toen ik hem vroeg waarom hij bij sommige liedjes op hun eerste album niet meezong, had hij geantwoord dat hij gewoon te laat was toegekomen in de opnamestudio en dat ze hem daarom geschrapt hadden.
Ik probeerde me voor te stellen dat Liam en Harry, de leadzangers, eens te laat zouden komen en hun deel geschrapt werd.
Na "I Loved You First" brachten ze "Rock Me" en "C'Mon C'Mon", twee van mijn favorietjes.
"C'Mon C'Mon" was net aan het laatste refrein bezig, toen ik Louis door zijn knie zag gaan. Terwijl de anderen het nog niet gemerkt hadden, viel hij neer op het podium, z'n micro naast hem leggend. Hij kneep zijn ogen dicht en ik zag dat hij ongelofelijk veel pijn moest hebben. Niall merkte het op, porde Liam aan en samen hielpen ze Louis recht.
Ze brachten hem naar een verhoogje waar hij even kon uitrusten. De fans in het stadion joelden het uit.
Louis nam de micro aan van Niall, die zich meteen naast hem zette.
Liam sprak het publiek aan met zijn gekende oneliners, terwijl ook Zayn en Harry hun plaatsje uitzochten voor "Over Again". Harry passeerde Louis en wreef even over zijn knie. Louis nam Harry's hand vast. Ik moest erom lachen. Alweer Larry-proof voor de haters.
Terwijl ook Liam zich naar zijn plaats begaf en de eerste noten van "Over Again" door de boxen galmden, keek Louis naar mij. Ik glimlachte, al wist ik dat hij dat vanop die afstand niet kon zien. Hij stak zijn duim omhoog.
Toen Niall zijn stukje tekst inzette en Louis hem plaagde zodat hij de tekst verkeerd zong, zag ik dat hij de pijn probeerde te verbijten door lollig te doen. Na het refrein was het aan Harry om zijn tekst te zingen. Ik kon zijn gezicht niet goed zien, maar zag op het grote scherm dat hij tranen in zijn ogen had. Ik voelde een steek in mijn hart. Waarom huilde Harry? Had het iets te maken met Louis?

Broken by youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu