De hele tocht terug naar Katie's appartement, dat oorspronkelijk het mijne was, hadden we gesproken over Katies gevoelens voor Harry.
Bij alles wat ze over hem zei, spatte de liefde die ze voor hem voelt uit haar woorden.
En toch wilde ze er niet aan toegeven.
Ik begreep haar wel. Ik weet wat ik zelf allemaal heb moeten doorstaan om te staan waar ik nu sta in mijn relatie. Ik zou haar ook niet pushen, maar had haar wel verteld hoe leuk ik het zou vinden moest ze een relatie beginnen met Harry.
Na een hele namiddag bij mijn beste vriendin, en een stevige wandeling in Central Park samen met Doggy, was ik naar m'n hotel getrokken. Ik had besloten Katie niet teveel tot last te zijn, en dus op hotel te logeren. Katie begreep dat ik ook gewoon de rust opzocht om me goed te kunnen voorbereiden op de Fashion Weeks. Mijn hele toekomst kon hiervan afhangen.
Ik had mijn laptop en schetsboek net op de tafel in mijn kamer in het Madison Hotel gelegd, toen er een berichtje binnenliep op mijn iPhone. Het was van Sophia.
"Interview met Liam en Louis, nu op iHeart. xoxo Soph".
Zo lief van haar!
Ik zette iHeart radio op, en hoorde de radiohost net iets zeggen van een telefonisch live-interview met "Louis Tomlinson en Liam Payne van One Direction, die opnieuw aan het touren zijn door Europa".
Ik voelde hoe er een grote glimlach op mijn gezicht verscheen bij het horen van Louis' naam.
Hoe verliefd kan een mens toch zijn?
"Oi, oi, oi", waren Louis' eerste woorden toen de radiohost hen aansprak. Ik moest er hartelijk om lachen. Mijn liefje klonk in opperbeste stemming.
Ik had net m'n potloden op tafel gelegd, toen ik de host iets hoorde zeggen van een nieuwe single. Ik zette het volume luider. Nieuwe single?
"Dat klopt! Morgen releasen we de track "Fireproof" van ons nieuwe album, dat binnen 4 maanden verkrijgbaar zal zijn", beantwoorde Liam de vraag.
"We're really looking forward to hear the reactions."
Oh. Ik wist niets van een nieuwe single.
"Wat kan je ons meer vertellen over het album? Louis, jij hebt een groot aantal tracks van het nieuwe album geschre..."
"I have, I have, indeed", onderbrak Louis de presentator.
"Gaan de liedjes over dingen die jullie zelf meemaken of dingen die jullie..."
"Ofcourse!" Bam, hij deed het opnieuw! Ik kwam haast niet meer bij toen Louis de presentator voor de tweede maal onderbrak. Hij zou het ook nooit afleren.
"Ik denk dat iedereen verschillende dingen hoort in onze liedjes. Het zijn meestal dingen die we zelf meemaken of meegemaakt hebben, omdat dat net iets makkelijker is om je in te leven, you know, als songwriter", viel Liam hem bij.
"Er zijn bijvoorbeeld twee tracks die..." Louis brak zijn zin even af.
"I shouldn't say this, cuz she doesn't know it yet, but..." Ik stelde me voor hoe hij nu over zijn kin aan het wrijven was, aan het nadenken over zijn woorden.
"Er staan twee liedjes op die ik geschreven heb voor my girlfriend, en die Liam en ik..."
"Oh ja, die wij samen uitgewerkt hebben", onderbrak Liam hem.
"Ja!"
"Voor je vriendin? Recente tracks dan? Jullie zijn nog niet zo lang samen, toch?"
De radiohost sloeg erin de twee mannen te onderbreken.
Hmm. Twee tracks voor mij? Louis had me maar over eentje verteld, al wist ik nog steeds niet om welk het ging.
"The funny thing is", ging Louis onverstoord verder, "dat ik die liedjes schreef vóór we samen waren. Nu ja, eentje toch."
Ik hoorde hoe Liam hardop lachte door Louis' zinnen heen.
"Voor jullie samen waren?"
"Yeah. Ik denk dat ik er amper... wat was het, Liam, een half uur?... Ja, een half uur, zoiets, over gedaan heb om No Control te schrijven, meteen nadat ik haar had leren kennen."
No Control. Dat was dus de titel van één van de liedjes die Louis voor mij geschreven heeft. Ik was extra nieuwsgierig nu om het liedje te horen.
"Ja, en dan kwam hij bij mij met de tekst en de melodielijn: Leeyum, read this! Listen! I have to see her again! En 's avonds zag hij haar opnieuw."
"Meant to be", mompelde Louis er doorheen.
Mijn hemel! Het was de eerste keer dat ik dit verhaal hoorde! Katie en Harry hadden gelijk! Louis was meteen stapelzot van me en heeft er echt àlles aan gedaan om me terug te zien!
Ik werd er helemaal warm van.
"En het andere liedje dat je voor haar schreef?", ging de presentator verder.
"Lewis, mogen we de titels eigenlijk al wel verklappen?", vroeg Liam, voor Louis kon antwoorden.
"Oh, Liam", antwoordde Louis, op een neen-maar-we-doen-het-lekker-toch toontje.
"Het andere liedje schreef ik na onze eerste nacht samen. Change Your Ticket."
"Klinkt veelbelovend. Staan er nog odes aan vriendinnen op het nieuwe album?"
Liam zuchtte luid door de speaker heen. Hij had het duidelijk gehad met Louis' enthousiasme.
"Illusion. Dat is een liedje voor Sophia, my girlfriend."
"En Harry's..." wilde Louis hem bijvallen, maar de presentator onderbrak hém deze keer.
"Oké jongens, het zeven-minuten-interview zit erop. Succes met het nieuwe album, binnen 4 maanden, en met de girlfriends, voor nu."
Liam en Louis konden niets meer antwoorden, maar werden meteen van de ether gehaald. "Story Of My Life" begon te spelen.
Ik nam mijn iPhone en wilde Louis bellen, maar kreeg de bezettoon te horen.
Ik stuurde dan maar eerst een berichtje naar Sophia.
"Soph, massive thanks! Deze had ik niet willen missen! x "
Ik wachtte nog enkele tellen en probeerde Louis dan nogmaals te bereiken.
"Yeah?", nam hij, duidelijk erg geënerveerd, de oproep aan.
"Liefje?", probeerde ik.
Hij zuchtte. "Sorry baby, ik dacht dat het Simon opnieuw was. Alles oké in the big apple?"
Simon? Was hij zo opgefokt door Simon? Waarom dan?
"Met mij alles oké. Ik heb je net gehoord op iHeart."
"Hoe klonk ik?"
"Sexy. As usual." Ik wilde er bijna rauwtch aan toevoegen, maar hield me in.
"Maar goed dat Sophia me een berichtje had gestuurd, anders had ik het niet gehoord."
"Wat had je dan willen horen? De titels van de liedjes die ik voor jou geschreven heb? Oh baby, die kon ik je zo ook zeggen", zei hij laconiek.
Ik trok een pruillip, die hij toch niet kon zien. Hij zou me de titels niét zomaar gezegd hebben. Daarvoor plaagt hij me te graag.
"Ik wist helemaal niet dat je een radio interview had."
Hij zuchtte.
"Ik ook niet. Last minute. Er zijn blijkbaar al fragmentjes geleaked van "Fireproof", dus kunnen we niet anders dan de track zélf te releasen morgenvroeg. En dus moest er snelsnel een interview op iHeart komen."
Zo jammer. Ik weet hoe hard de jongens hun best hebben gedaan om van het nieuwe album een pareltje te maken, en dan gebeurt er zoiets.
"Hmm. En wat is er met Simon? Je klinkt pissed op hem."
"Mja. Neen. 't Is oké. Hij was kwaad omdat ik enkele titels verklapt heb. Het album op zich is wel klaar, maar we zijn er nog niet aan uit welke liedjes echt op het album komen en welke we gaan bewaren voor de luxe edition, en hij is bang dat de fans via de titels makkelijker aan de tracks kunnen komen om ze te leaken en blablabla."
Daar ging het goed humeur van mijn ventje.
"Louis, waar blijf je?", hoorde ik plots een vrouwenstem door de telefoon zeggen.
Het klonk niet als Lottie of Lou.
"Liefje, wie is dat?", vroeg ik.
Ik hoorde een lichte aarzeling in Louis' stem.
"Dat is euh... dat is Maddie."
Maddie?
JE LEEST
Broken by you
FanfictionStephanie is een doodgewone meid uit New York. Op een dag ontmoet ze een arrogante doch charmante man. Aanvankelijk klikt het niet tussen hen, maar dan ontdekt Stephanie dat ze verliefd is op de man. "Lekker ding", zoals Stephanie deze jongeman noem...