Final son 8
.
.
.
.
.
.
.Acaba salaklaşmış falan olabilir miyim? Ben neden matematik anlamıyorum?
Uzun uzun baktım soruya, hala anlamayınca kitabı yan çevirip baktım yine anlamadım. Konuyu sekiz kez tekrar etmesem neyse derim anlamamam normal yani ama konuyu biliyorum da.
Kitabı parçalamamak için kendimi zor tuttum, içimden defalarca kez matematiği bulan kişiye de küfürler ettim, kesinlikle daha fazlasını hak ediyor kim bulduysa.
Silgimle oynayan Zeytin'e baktım. Keşke kedi olsaydım. Benim gibi birisi taradından sevilmek mükemmel bir his olmalı.
Tekrar matematik kitabına döndüm. Derin bir iç çektim ve soruyu baştan okudum. Yine anlamadım.
Abilerime götürsem yapabilirler mi acaba?
Hepsi sayısalcı, özellikle Efken abimin matematikle arası gayet iyi olmalı ki matematikle ilgili bir bölüm okuyup bitirmişti.
Kitabı tuttuğum gibi ayağa kalktım ve mutfağa girdim. Tam da aradığım Efken abimi gördüm, telefonuna bakarak kahve içiyordu. "Abicimm" diyerek kitabı önüne bıraktım.
"Sabah sabah bu ne kız?" dedi bolca karalanmış soruya bakarak. Öyle çok işlem yapıp silmiştim ki kağıt biraz yırtılmıştı.
"Yardım eder misin? Çözemedim."
Abim gülümsedi ve saniyelik bir öpücük bıraktı alnıma. "Gel." Yanındaki uzun sandalyeyi gösterdi. Hemen gidip oturdum yanına.
Nefret ediyorum senden trgionometri.
Acaba bizim ailedeki sayısal zekası genetik mi?
Alp ve Arın zaten ağır sayısalcı. Ege desen o gözümde çok ayrı, iğrenç fiziği kolaylıkla yapabiliyor. Efken'in de matematiği çok iyi ki mühendis olmuş.
Annem de hemşireymiş, acaba Ferhat hangi mesleği yapmıştı? O pislikten olsa olsa dolandırıcı olur başka hiçbir şey olmaz.
Acaba ben ne olurum?
Düşüncelerimden beni kurtaran Efken'in elini gözümün önünde sallaması oldu. "Anladın mı çiçeğim?" diye sordu.
Çatık kaşlarla soruya baktım. Hepsini düzgün bir yazıyla yazmış ve benim gibi koca işlemler yapmasına gerek kalmamıştı.
Merak daha ağır bastı. "Abi, Ferhat'ın mesleği neydi?"
Biraz küfür etmiş gibi bir etki yaratmış olabilirim. Adam bana o kadar soruyu anlatmaya çalışmıştı ama ben konudan çok daha başka bir şeyle ilgilendim.
Abim şaşırdı ama soruma cevap verdi. "Beyin cerrahıydı."
NE
NE DEMEK BEYİN CERRAHI
Dehşet içinde büyüdü gözlerim. "Ne?" İstemeden sesim yüksek çıktı. "Nasıl ya?"
O adam geri zekalı değil miydi yani?
Abim sakince gülümsedi. "Beyin cerrahıydı işte. Zaten annemle de hastanede tanışıp evlenmişler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASYA
ChickLitAbi kitapları kıtlığı çekiyorsanız doğru yerdesiniz. Sizden istediğim ana karakter olan kız ile empati kurmanız. Babasına olan düşkünlüğünü anlamanız. Bu kitapta önyargılı abiler yok, karışan bebekler yok. Alışılmış klasik abilerim hikayesi değildir...