Ethan, karşısında dikilen adama ifadesiz bir yüzle baktı.
"Merak ediyorum, acaba bir gün odama girdiğin anda bomba bırakmak yerine 'merhaba' diyecek misin?"
Carl duruşunu değiştirmedi.
"Merhaba Ethan, Rachel'a aşık oldum."
"İlk seferinde de duymuştum. Otursana."
Carl, kendini koltuğa bırakıp sesli bir nefes aldı. Ethan uzun süredir gelmeyen adama bakarken neler kaçırdığını ve kaçırdıklarından doğan olasılıkları merak ediyordu. Ama o an için daha önemli bir şey vardı ki o da kafeinden başka bir şey değildi.
"Ne içersin?"
"Kahve içmek isterim ancak gelecek olan şey zehir olabilir?"
"Neden?"
"Az önce sekreterini orta parmağımla selamlamış olabilirim."
"Pişman mısın?"
"Evet."
"Olma. Ben de ne zamandır yapmak istiyordum."
Carl, açık bir ağızla bakarken doktor telefonu kaldırıp sekreterini aradı.
"Bize iki filtre kahve ancak yalnızca kahve! Herhangi bir katkı maddesi olmasın."
Cevap vermeden telefonu kapatıp Carl'a döndüğünde adamın boş bakışlarla kendisini izlediğini gördü.
"Evet, anlatmaya ne dersin?"
Carl gergindi, heyecanlıydı, tedirgindi, şaşkındı. Kurduğu cümleye, kurduğu andaki hislerine olan güvenine inanamıyordu. Ne ara olmuştu bilmiyordu. Karşısındaki adam açıklama beklerken nereden başlayacağını dahi bilmiyordu. Kafası patlamak üzereydi. Eğilip ellerini başının arasına aldı ve aklındakileri dökmeye başladı.
"Nereden başlayacağımı bilmiyorum. Sıradan gitmek isterken hepsi bir anda geliyor. Kafam patlayacakmış gibi hissediyorum!"
"Ona âşık olduğunu nasıl anladın?"
"Bir anda."
"Ne zaman?"
"Bu sabah. Hayır birkaç gün önce. Hayır, daha önce. Lanet olsun bilmiyorum!"
"O halde neden bir anda dedin?"
"Çünkü hiçbir boktan emin değilim. Vermek istediğim cevap oydu. Ama öyle olmadığını da hissediyorum. Söyle Ethan, bunca belirsizlik arasında nasıl emin olayım? Nasıl doğru cevaplara sahip olayım? Tek sahip olduğum cevabı da odaya girdiğimde duydun zaten."
"Hiçbir şeyden emin olamazken neden Rachel'a âşık olduğun konusunda inatçısın? Belki o da bir yanılsama, nereden biliyorsun?
"Nereden mi biliyorum? Tanrı aşkına Ethan, kadını ne zaman görsem, konuşsam, düşünsem çişim geliyor. Bana bunu son yapan kişi Jennifer'dı!"
Ethan, adamın Jennifer'ı bu kadar rahat anmasını kafasına not ederken konuştu.
"Çıkış noktan bu mu?"
"Bunlardan biri."
"Bana diğerlerinden bahset."
Carl, o anda yeni yetme genç kızlar gibi aşk hayatından bahsettiğine inanamıyordu. Ethan birazdan tırnak törpülemeye başlasa şaşırmazdı. Tamam, biraz şaşırabilirdi. Birden aklına dolmaya başlayan ufak anlarla gözlerini kapadı.
Bay Musluk Tamircisi
Ona ilk seslendiği ad buydu. Neden dediğini ve inatla demeye devam ettiğini bilmiyordu. Ama hiçbir zaman kadını düzeltmediğini fark etti. Ve sonra, onunla olduğu tüm o ufak anılar beynine dolmaya başladı. Sanki tazyikli bir su vardı ve beyninin her noktasını dolduruyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEN DE KİMSİN? (TAMAMLANDI)
عاطفية32 yaşında, genç yaşına rağmen kariyeri başarılarla dolu, mükemmeliyetçi, sıkıcı derecede iyi olan Carl'ın, terapisti ve yakın arkadaşı dışında kimsenin bilmediği ufak bir problemi vardı. Bazen bilmediği yerlerde uyanıyor, gardrobunda tarzı olmayan...