(1) 1. kapitola - Oznámení

10.2K 379 62
                                    

Rusovlasá žena právě pokládala na dřevěný stůl uprostřed kuchyně dva šálky teplé čerstvé kávy, když ji vyrušilo tlumené zaklepání sovím zobákem na okno. Ginny Weasleyová zanechala oba hrnečky na stole a vpustila dovnitř sovu většího vzrůstu, s nádherně lesklými pírky v tmavých odstínech hnědé barvy. V zobáku držel opeřenec světlou, lehce nažloutlou obálku s dopisem, kterou si od něj žena převzala a položila ji na kuchyňskou linku pod oknem. Potom sáhla do kastlíku na parapetu, vzala odsud hrst zrní a lehce ho pohodila před sovu, která se ihned pustila do žrádla.

Mezitím, co se sova občerstvovala, vzala Ginny do ruky onu před chvílí doručenou obálku a přečetla si, komu psaní patřilo. Nepřekvapivě byl dopis s velkou červenou pečetí ministerstva kouzel na obálce adresován panu Harrymu Potterovi.

Rusovláska přešla ke kuchyňským dveřím, stoupla si na práh a kamsi do tmy schodiště vedoucího do druhého patra domu silným hlasem zavolala: „Harry, zlato, přišel ti dopis z ministerstva!"

Chvíli se nic neozývalo, potom byl však náhle slyšet dupot bosých nohou po schodech. „Teď? V sobotu? Vždyť mám volno! Co se, u Merlina, může dít?!" ozvalo se ze schodiště ještě dříve, než se objevil majitel onoho hlasu. Mladý černovlasý kouzelník s okrouhlými brýlemi si to jen v kalhotách mířil po schodech dolů a tvářil se rozmrzele.

„Nevím, zlato. Nechala jsem jej ležet na lince. Asi to bude naléhavé."

„Hm," mladý muž zamyšleně zamručel a více neřekl. Přešel kuchyní k místu, kde ležela nažloutlá obálka, přičemž šla jeho přítelkyně pomalu za ním. Harry pohladil stále pojídající sovu po krku, vzal do ruky obálku a rozlomil pečeť. Hned na to se začetl do dopisu.


Ministerstvo kouzel, 03. 06. 2000 v 6:35

Vážený pane Pottere,

tímto vám oznamujeme, že jste byl vybrán do vyšetřovatelského týmu, který bude vyslán na misi do České republiky, aby pracoval na rozřešení záhadné vraždy člena britského národního famfrpálového týmu z dnešního rána.

Prosíme, abyste se dostavil dnes ve 14:00 na informační schůzku o případu a seznámení se s vašimi novými kolegy z týmu. Předem upozorňujeme, že z účasti na vyšetřování vás mohou omluvit jen závažné zdravotní důvody či úmrtí v rodině.

S pozdravem

Anastázie Tertlová, zástupkyně Ministra kouzel


Když dočetl, obrátil se na Ginny stojící s povytaženým obočím za ním. „Mám se dnes ve dvě dostavit na ministerstvo. Prý mě zařadili do jakéhosi vyšetřovatelského týmu," se značnou nelibostí v hlase jí přetlumočil obsah sdělení.

„Vyšetřovatelského týmu?" zeptala se rusovláska s podivem.

„Jo, prý budeme vysláni do zahraničí, do České republiky," povzdechl si muž a dlaní si promnunl obličej. „Jde o vraždu člena našeho týmu na mistrovství světa ve famfrpálu. Bližší informace mám dostat až na schůzce, ale Ginny! U Merlina! Vždyť já ani nevím, že se nějaká vražda stala!"

„To já taky ne," ušklíbla se rusovlasá. „ Nepíšou tam, kdy se to mělo stát?"

„Dnes ráno."

„Třeba to bude ve Věštci, ještě nepřišel," snažila se Ginny přijít na možný zdroj informací.

„Možná, ale pokud ano, tak určitě pěkně přikreslené. Zvláště, jestli to bude zase psát Holoubková." Harry se podrbal na hlavě a šel si i s dopisem v ruce sednout ke stolu.

How Is It Possible? - Drarry, MPREG (CZ) ✓ PROBÍHÁ EDITACE!Kde žijí příběhy. Začni objevovat