"Anna..." panggil Eidan yang mematikan lamunan Anna.
"Apa?"
"Teringat siapa sampai aku panggil tiga kali kau tak dengar? Nak kata ingatkan aku... Aku dah berada di hadapan mata kau..."
Anna sengih. "I just remember our wedding day..."
Rambut Anna yang menjuntai diselit dicelah telinga. Dia merenung wajah si isteri. Makin tembam pula pipi Anna. Makan banyak agaknya.
"Aduh... Apa ni Anna sakit kau cubit lengan aku..." Eidan mengadu kesakitan apabila lengannya dicubit Anna.
"Kau kata aku gemuk..."
"Mana ada!"
"Kau lupa... Aku boleh baca fikiran kau..." kata Anna dengan nada merajuk. Sampai hati Eidan kata dia gemuk. Sedih tau...
"Maaflah... Janganlah merajuk, Anna... Kau ni makin lama makin sensitif pulak... Aku nak pergi macam mana bila tinggal kau dalam keadaan macam ni?" kata Eidan sambil memeluk Anna dari belakang.
"Orang mengandung memang sensitif..."
"Ops... Lupa... Maaflah ye? Kau nak apa dari Thrunland?"
"Aku cuma nak kau je..."
Eidan melepaskan keluhan. "Kalau boleh aku nak bersama dengan kau 25 jam 8 hari, tapi kau tahu kan... Aku kena uruskan pentadbiran di sana. Please, sayang... Jangan buat muka macam tu..." kata Eidan sambil mencuit pipi Anna yang putih kemerahan.
"Bila kau nak balik?"
"Sehari sebelum majlis perkahwinan Lenhil dan Freya."
"Lamanya... Sebulan la kau tinggalkan aku. Due date pun sebulan lagi..."
"Nak buat macam... Aku banyak kerja kat sana... Tapi takpe! Aku akan siapkan kerja secepat mungkin kemudian kita terus jumpa di Eatherland, okay?"
"Okay... Hah! Eidan!" jerit Anna.
"Kenapa? Kenapa? Babies dah nak keluar?" tanya Eidan dengan wajah yang cemas.
"Hehe... Mereka menendang..." kata Anna sambil mengusap perutnya yang membesar.
"Hish! Kau ni... Buat aku panik jelah! Anakanda sekalian... Jangan buat ayahanda sakit jantung tau... Cukup bonda sorang..."
Pap! Anna tepuk bahu Eidan dengan perasaan geram.
"Sakit, sayang..."
"Tahu pun..."
"Tapi memang betul, kan?" usik Eidan lagi.
"Eidan!!!" jerit Anna dengan perasaan geram. Ini buat dia rasa nak merajuk ni..
"Alololo... Sayang kanda merajuk ye... Jangan merajuk dinda... Susah hati kanda ni..." pujuk Eidan sambil memeluk Anna dari belakang. Sempat dia mencium pipi Anna yang makin tembam.
Senyuman terukir diwajah Anna apabila dipujuk oleh suami sendiri. Mana boleh merajuk lama-lama nanti dia juga menyesal tak boleh bermanja dengan Eidan.
"Takpelah... Aku pergi dulu... Jaga diri baik-baik. Kalau nak ke mana-mana bagitahu bonda, ye?" pesan Eidan.
"Okay... Jaga diri... Kami tunggu..." balas Anna. Dia menghantar suaminya pergi dengan senyuman manis.
Tiga bulan kemudian...
Tangisan dihamburkan pada bahu Eidan sedih mengenangkan nasib anaknya pada masa depan. Tak sanggup dia bayangkan apa yang akan terjadi. Tubuhnya dipeluk oleh Eidan bagi mengurangkan tangisan dan kesedihannya.
"Ini untuk kebaikan Aydan..."
"Macam mana dia besar nanti?"
"Aydan kuat... Aydan kuat... Just like you..." pujuk Eidan. Dia juga sedih mengenangkan nasib anak yang sering kali jatuh sakit setelah Pierce mengunci kuasa anaknya. Tubuh kecil Aydan lemah tanpa kuasa di tambah lagi tekanan kuasa di Sylvania sangat tinggi.
"No, I'm not..."
"Janganlah cakap macam tu, Anna... Anna kena kuat demi Aydan dan Isabelle. Mereka perlukan Anna..."
"Its my fault..."
"Jangan salahkan diri sendiri... Anak-anak kita kuat sebab bonda mereka kuat. Jangan risau tentang Aydan, dia kuat. You have to remember..."
"He's a dragon heir..." sambung Anna bersama esakan. Air matanya yang jatuh diseka oleh Eidan. Dia mengeratkan pelukan untuk memujuk hati si isteri.
YOU ARE READING
Book 2: Aydan the Angele [✓]
FantasyBOOK ONE: ANNABELLA VALIANT BOOK TWO: AYDAN THE ANGELE BOOK THREE: ARYAN THE FIRST PRINCE ********** Aydan de la Ralynne. He's a Prince but also a Troublemaker. Kuasa yang terkunci telah kembali.Takdirnya sebagai pengguna kuasa cahaya telah bermula...