"What the hell is it?" soal Exzer apabila melihat raksasa yang berdiri di hadapan matanya.
Raksasa yang sebesar gunung itu mempunyai dua kepala tetapi mempunyai satu badan. Kedua-dua kepalanya mempunyai tanduk yang tajam seperti mata pedang yang baru di asah. Terdapat nyalaan api pada tanduknya. Kepalanya berupa tengkorak seperti rangka tulang kepala T-rex. Hanya kelihatan lubang mata dan giginya yang tajam. Tiada isi yang menyaluti raksasa tersebut. Badannya juga hanya kelihatan tulang yang berwarna hitam sahaja dengan sisik yang berduri. Sayapnya pula sudah koyak rabak.
"Rohan, kau tahu itu apa?" tanya Hyrez.
Rohan membuka Ipad yang dibawa ke mana sahaja dia pergi. Maklumat yang dia simpan melalui pembacaan di simpan di dalam teknologi tersebut. Salah satu fail dibuka untuk mencari maklumat tentang raksasa tersebut.
"Its Torax. A monster from depth of hell. King of Underworld, Hades usually use it in war. Its say Torax can destroy a mountain with single blow," kata Rohan yang menjumpai maklumat tentang raksasa tersebut.
"We're doomed," kata Exzer.
"Tidak, selagi kita tak kalah," sampuk Lyon.
"Macam mana kau boleh ada kat sini?" tanya Exzer yang agak terkejut melihat Lyon yang tiba-tiba muncul. Dia menoleh ke kiri dan ke kanan. Semua Heroic Knights berkumpul kecuali Isabelle dan Kfalion.
"Let's fight, cousin!" kata Lyon.
"Let's go!!!" jerit Kyrell.
Heroic Knights menyerang Torax dengan kuasa mereka secara serentak tetapi tidak memberi kesan kepada raksasa neraka tersebut. Torax menghembuskan nafas berapi ke arah Heroic Knights namun enam anak muda dapat mengelak. Mereka bangkit menyerang Torax kembali.
"Rohan! Any strategies?" jerit Corvan yang berusaha menyerang Torax dengan kuasanya.
"Our strategy is useless to it," balas Rohan.
"Keep attack!" arah Hyrez. Pedang yang berada dalam genggamannya diselubunyi kilat yang berwarba biru putih. Tanpa sedikit gentar, dia terus menyerang Torax dengan senjatanya. "Lightning Sword Crimson!"
Gerakan yang dilakukan sangat pantas dan laju. Sekali libasan sahaja sudah mampu membuatkan raksasa neraka itu bergerak sedikit dari kedudukan asalnya. Dengan bantuan ahli pasukannya, Torax diserang bertalu-talu oleh Heroics Knights sehingga menyebabkan tulangnya kelihatan retak. Ia mengaum kuat apabila Heroic Knights dapat mencederakannya. Oleh sebab itu, ia menghembuskan nafas berapi namun sempat dielak oleh enam anak muda.
Gargghhh!!!
"Apa yang perlu kita lakukan sekarang? Raksasa tu tidak berhenti menghembuskan api," kata Lyon yang berlindung di sebalik pendinding tanah yang dibina oleh Hyrez.
"Rohan, Corvan... Kamu berdua boleh melakukan sesuatu?" tanya Kyrell.
"Kami cuba. Jom, Rohan!" ajak Corvan dengan bersemangat.
Rohan dan Corvan berlari keluar dari pelindung tanah apabila Torax menyerang ke arah pasukannya yang lain. Saat itu mereka gunakan sebaik mungkin peluang yang ada untuk menyerang Torax.
"Tremendous Wave!" Tiba-tiba sahaja tanah yang dipijak bergetar. Bunyi aliran air kuat kedengaran di bawah tapak kaki mereka. Tiba-tiba air memancut keluar dari tanah sehingga membanjiri kawasan tersebut. Air yang mengalir keluar dikawal oleh Rohan dengan membentuk raksasa air untuk menyerang Torax. Dalam Torax mengalahkan raksasa air yang dibuat oleh Rohan, Corvan sudah bersedia untuk menyerang.
"Hurricane Wind!" Corvan mensasarkannya pada air yang masih mengalir. Tiba-tiba sahaja ia membentuk pusaran air yang besar mengeliling Rorax.
"Triumph Blade Wind!" Angin yang dibentui seperti pedang menyerang Torax.
YOU ARE READING
Book 2: Aydan the Angele [✓]
FantasíaBOOK ONE: ANNABELLA VALIANT BOOK TWO: AYDAN THE ANGELE BOOK THREE: ARYAN THE FIRST PRINCE ********** Aydan de la Ralynne. He's a Prince but also a Troublemaker. Kuasa yang terkunci telah kembali.Takdirnya sebagai pengguna kuasa cahaya telah bermula...