Seekor harimau berbelang biru yang masih kecil merangkak ke atas riba seseorang. Kepalanya digesel dan menderam kecil sebelum memejamkan mata. Anak harimau itu selesa tidur di atas riba. Tangannya membelai kepala anak harimau tersebut sambil bersenandung perlahan untuk menidurkan anak harimau tersebut.
"That cub always bother you."
"I didn't mind... Its like my children."
"Especially the spoil one..."
"Its remind me of him."
Tidak lama kemudian, muncul seekor harimau dewasa sebesar sepuluh orang lelaki dewasa.
"I thought he lost again in maze."
"He just wanna to play with the other cubs and other beastling. Don't worry, Nemean."
"Once, he born from struct of lightning... I know he will give me headache..."
"He just a little cub... As a leader, you must considerate their play time."
"Yeah, Nemean! Just like you. Always at peace when that child summon you."
"Oh, shut you fire-breather! I already change!"
"You make a good relationship with his son..."
"Yeah... What about you?"
"In progress..."
Satu imej muncul di atas permukaan tasik mematikan perbualan mereka bertiga.
"I think your heir need help."
"Can you help them?"
"W-what? I'm not doing that stupid things."
"You the only one can shift. Please help them."
"Urgh... Fine! I'm doing this because of you," katanya sebelum menghilangkan diri.
"Stubborn versus stubborn. I wonder what will happened to them..."
"Me too..."
PELABUHAN di Thrunland kelihatan usang kerana telah lama tidak digunakan. Sauh yang berkarat dibiarkan terdampar di tepi tebing air laut. Jeti yang dibina kelihatan tidak terjaga kerana penuh dengan daun-daun kering dan ranting kayu. Tulang ikan juga bersepah di atas jeti. Papan yang diguna kelihatan makin reput apabila dimakan oleh anai-anai.
Dalam kepekatan malam, muncul satu portal di pelabuhan tersebut. Dua susuk tubuh keluar dari portal tersebut. Buat kali pertama pelabuhan yang terbiar selama seratus tahun itu didatangi oleh orang.
"Kenapa kau tak buka portal ke Forgotten Island terus?" rungut Aydan.
"Tak boleh. Aku dah cuba buka portal ke sana tapi tak berjaya. Ada kuasa kuat yang menghalang aku untuk buka portal."
"Maksud kau?" tanya Aydan dengan muka blur.
"Ada pendinding kuat disekeliling pulau tu. Jadi, aku tak boleh buka portal ke sana " terang Isabelle semula.
"Cakaplah terus-terang... Baru aku faham. Jadi, macam mana kita nak ke pulau tu?"
"Berenang."
"Kau gila ke? Ini laut bukan sungai nak berenang! Aku masih muda untuk mati dimakan ikan jerung kau tahu?"
"Then... What are you waiting for? Find something like a boat or a ship."
Sejam mereka mencari bot atau sampan untuk digunakan menyeberang laut ke Forgotten Island tetapi tak jumpa apa-apa. Yang ada kapal yang telah rosak. Sebahagian kapal tersebut berlubang di sana-sini. Kalau diguna sekalipun, tak sampai sepuluh saat berada di atas air, merela boleh tenggelam sebelum bermula.
YOU ARE READING
Book 2: Aydan the Angele [✓]
FantasyBOOK ONE: ANNABELLA VALIANT BOOK TWO: AYDAN THE ANGELE BOOK THREE: ARYAN THE FIRST PRINCE ********** Aydan de la Ralynne. He's a Prince but also a Troublemaker. Kuasa yang terkunci telah kembali.Takdirnya sebagai pengguna kuasa cahaya telah bermula...