"Assalammualaikum..ya humaira..boleh saya masuk?"sapa ustaz firdaus.
Laa hamba Allah ni lagi..aku dahlah masih malu tahap dewa..bila terfikir benda tu..
rasa geli geleman semacam jek..ni semua salah budak sengal 3 orang tu..eee rosak.!!!😥"Waalaikummussalam..masukla ustaz kalau tak tahu malu.."ujar humaira sambil mengemaskan surat menyurat diatas meja.
Menyibuk jek ustaz ni..dah tak ada kerja lain ke?pergila melepak dengan guru lain dalam bilik guru.
"Ambilla..saya ada belikan makanan dan minuman untuk humaira..
sebab saya tengok humaira sibuk sangat 2 hari ini..
bawaklah berehat jangan diturutkan sangat kerja memang tak akan pernah selesai malah semakin bertambah.."nasihat ustaz firdaus dengan nada lembut.Tanpa jemu dia terus merenung wajah itu..
"😊
yelah pak ustaz...nanti saya fikirkan yeee...maaf ye..bikin pak ustaz...
susah hati saja ya...mohon permisi dulu ya pak ustaz..mahu ke toilet sebentar yaa.."seloroh humaira dan berlalu meninggalkan ustaz firdaus yang tergelak kecil.Dia kenakan aku pulak..apalah nasib..keluh ustaz firdaus sambil tersenyum.
Eh ni macam haruman minyak wangi ustaz firdaus jek..
dia buat😑 apa dalam bilik pejabat tempat humaira kerja..aduh menimbulkan syak wasangka jek..
dengan memperlihatkan sedikit kepalanya untuk kepastian,
kelihatan ustaz firdaus sedang mengemaskan meja yang digunakan humaira..pelik humaira mana..sedang asyik adawiyah memikirkan keberadaan sahabatnya..
"woi...kau tengah skodeng siapa ni..?"sapa humaira dari belakang membuatkan adawiyah terus terduduk sebab terlampau terkejut.
Ustaz firdaus pun berlari anak menuju ke pintu masuk dan melihat adawiyah terduduk
dan humaira masih tercegat kehairanan memerhati adawiyah ketika itu."apa dah terjadi ni humaira..ada?
ustaz dengar seperti ada menjerit tadi.."soal ustaz firdaus bertubi2x.Humaira sekadar mengangkat bahunya berkali2x tanda tidak faham..
entah apa yang membuatkan sahabatnya terkejut sampai macam tu sekali.Setelah diberi air penawar oleh ustaz firdaus..ada sedikit perubahan pada diri adawiyah.
Hilang semangat ke apa budak ni..eee mengada2x la pulak kata gengters..getus humaira dalam hati sambil mengecilkan matanya.Ustaz firdaus 😙yang memerhati gelagat humaira😊 saat itu sedikit terhibur mesti saat itu dia tengah mengata adawiyah..
dari gerak geri bibir munggil itu sahaja dia dapat merasakan ia.
Rumah mereka dilawati oleh teman2x gara2x adawiyah yang lemah semangat petang tadi.
"Berbalas pantun kamu berdua ni ye maira.."usik cikgu yaya."Kenapala usik ada maira..macamlah kamu berdua baru kenal.."tegur cikgu maria lagi.
Aik aku pulak..dia yang lemah..aku tak buat apa2x pun petang tadi cuma tanya je..
dia menghendap siapa..ke ada ni syok kat ustaz firdaus..😜 yee..saat bertentang mata humaira seolah2x bermain mata dengan ustaz firdaus
membuatkan ustaz firdaus serba tidak kena..isk dah kenapa pulak humaira ni tetiba jek jadi gadis berani..dia boleh usik lagi dengan bermain angkat kening berkali2x..apa yang dimaksudkan olehnya.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...