bab 64

563 19 0
                                    

😲😰
"apa?!!!hai takkan sampai sekarang ustaz firdaus jejak kasih kat kau lagi maira isk...ni dah boleh diistilah sebagai kes berat!"jerit adawiyah geram membuatkan yang lain terkejut beruk.
"Eeee..ada..pasal apa kau menjerit!!sikitttttt jek lagi dah 😡boleh disiytihar terus pekak kami semua ni kalau kau menjerit
untuk kali kedua selepas ni..eeee geramnya..perangai..langsung tak matang..piraah!"marah humaira sambil melukukan dahi adawiyah geram.

"Isk kamu berdua ni langsung tak boleh duduk sama asyik nak bercakar jek..bila nak selesainya masalah ni"keluh cikgu maria lagi.

"Lupakan semua tu..jadi sekarang ni kau nak buat apa maira?ustaz pulak macam mana?"soal cikgu amirah sambil menjeling ke arah cikgu yaya yang kepalanya asyik terangguk2x macam burung belatok.

"Malas nak ambil kisah kak..maira langsung tak ada perasaan pun.."
"iyeke maira..ke kau saja nak melencong pergi simpang 3.."ejek adawiyah membuatkan humaira geram tahap dewa kalau pak janggut dengar sah kena dengar ceramah free kejab lagi.

"Argh!!!tolong...aduh sakit la maira...aku buat aduan kat pusat penderaan kanak2x baru kau tau...langit tu tinggi atau...ark😭😨😵"kedua2x kanak ribena itu jatuh tergolek dibawah membuatkan teman2x yang lain tergelak.

Amboi...seronoknya mereka ni bergelak ketawa dari hujung koridor boleh dengar sampai ke sini ujar khuzairi didalam hati.
Dia perasan sumaiyah sejak minggu lepas asyik mencuri pandang ke arahnya ataupun itu hanya perasaan dia.

Sebab sudah beberapa kali mereka terserempak secara kebetulan atau pun disengajakan.
Berulangkali dia cuba untuk tidak bersalah sangka tapi sukar baginya unyuk menidakkan.
Lebih2x lagi beberapa minit yang lepas dia perasan sumaiyah berjalan seiringan dengannya menuju ke bilik guru.

"Amboi ni mesti maira dan ada gelak macam mak lampir jek.
1 ekar boleh dengar.."luah cikgu fazlie😑.
"Iyelah tu faz...sungguh pun begitu ada jugak orang yang rindu..kalau mak lampir tu tak ada"usik ustaz zack membuatkan cikgu fazlie berdehem berkali2x untuk menyembunyikan rasa malunya.

"Sue..baru habis kelas?lewat sue masuk bilik guru hari ni?"soal cikgu jali sambil tersenyum.
"Oo sue ada hal tadi kat luar. Kenapa cikgu tanya?"soal sumaiyah dan sesekali mata bundar itu mencuri pandang ke arah khuzairi.

Wajah ustaz syukur muncul selang beberapa minit membuatkan hati sumaiyah kembali berdegup kencang.

Dengan wajah polos ustaz syukur berbalas senyuman. Comel sungguh gadis ini ingin saja dia bertanya sama ada hati gadis
itu sudah dimiliki atau pun belum.

Pasti hati ummi suka jika dapat memiliki gadis itu sebagai menantu. Isk..yang ustaz ni berbalas senyum dekat budak sumaiyah tu pa kes..kalau budak maira dan ada
Si ada gerenti kena balun kaw2x punya..isk apalah ustaz ni jangan berani bermain dengan apI nanti memakan diri 😑 keluh cikgu fazlie lagi.

"Hai sue..tengah buat apa tu?"sapa adawiyah dengan
nada gembira.

"Tengah cuci kapal terbang..kenapa?awak nak tolong sekali ke?"jawapan dari humaira yang tiba2x itu membuatkan
ada menjeling tajam.

"Aaa..ada..sah2x budak sue tu sibuk menyemak buku latihan lagi mau tanya apa daaa"usik cikgu fazlie lagi. "Faz...kau lupa ke
buat2x lupa..dia ni kan rabun manalah dia nampak apa yang...😂"mulut humaira dicekup oleh adawiyah untuk mengelak dari menjadikan dia bahan ejekan.

"Ada...ada pelajar sedang memerhati tingkah kamu berdua..boleh tunjuk perangai elok sikit tak untuk teladan"tegur khuzairi tiba2x membuatkan adawiyah cepat2x melepaskan rangkulannya.

"Isk..dik jangan malu2x..masuk jek tak apa...tadi salah satu contoh mengawal budak nakal yang nak masuk tadika tu pasal sedikit 18sg..hampir2x laa.."jelas humaira membuatkan adawiyah terus mencubit paha humaira.

"Yaaaaa!!!!"
😡😠jeritan humaira menyebabkan pelajar tadi terkejut bukan itu saja yang lain pun turut terkesan.

Jelingan pak janggut ketika itu memang penuh tersirat..fuhhh..pak janggut dah berasap...caw cincau...cepat2x humaira melarikan diri.

Khuzairi dan cikgu fazlie gelak sakan selepas melihat adegan tak senonoh humaira sebentar tadi..kena jeling pak janggut terus cabut tanpa menoleh ke belakang lagi.

"Sabar je ustaz..dah sejak azali perangai kanak2x ribena budak 2 orang ni susah nak dibuang.
Agaknya waktu masuk taska dulu mereka berdua tak boleh nak menyerlahkan bakat terpendam tu kot.."usik cikgu jali membuatkan suara  gelak ketawa staf di bilik itu semakin meriah.

Hai sabo je la hati nasib badan..dialah pengarang jantung hatiku..till jannah
💓💓💓👫
jerit hati kecil ustaz syukur.

"Psytttt...pak cik wan?kenapa muka budak sengal tu monyok je?"bisik humaira saat tangannya ligat failing dokumen.
"Kena kaunseling tadi. Pasal tempoh hari..dengar kata lelaki tu menghilangkan diri selepas mereka diijab qabul"jelas pak cik wan dengan nada perlahan.

"Iye ke?alah kesiannya..macam mana nasib baby tu nanti. Haaa ni yang maira geram..saat bercinta sayang bagai nak rak lautan api sanggup dirintangi..bulan bintang sanggup dipetik eeee..."marah humaira penuh emosi.

"Amboi maira..sejak bila pandai berbunga bahasa ni?"sapa pengetua yang muncul tiba2x dibelakang mereka membuatkan humaira sedikit terkejut nampak
sangat buat salah.😩😰

"sejak menjadi tulang rusuk ustaz syukur puan"usik pak cik wan lagi sambil menyembunyikan
ketawanya.

"Isk..semua ni tak ada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang mati..isk pak cik wan ni.."jawab humaira sambil membuat memek muka menyebabkan pengetua turut tergelak.

"Maira..psttt maira..."
eee😲😨kat toilet ni ada penunggu ke?kenapa rasa seram sejuk je. Mata humaira asyik melilau ke kiri dan kanan cuba memerhati sekeliling.

"Woi..maira..aku kat sini laaa...maira...maira.."suara itu mendayu2x memanggil nama humaira berkali2x membuatkan humaira terus pecut 200meter keluar dari situ dan
memang malang tidak berbau dia terlanggar khuzairi yang sado itu membuatkan tubuh kecil molek itu terjatuh ke dalam rangkulannya.

Dengan cepat2x tubuh khuzairi yang tanpa persediaan  itu ditolak menyebabkan khuzairi terduduk. Isk..apalah budak ni..aku dah tolong dia pun kena jugak ke.?bukan sengaja pun..terrr je..apa ingat dia tu desprate sangat ke nak buat macam tu
😠😡marah khuzairi di dalam hati sambil bangkit dan menepuk perlahan2x punggungnya.

"😄😅peace yooooo....freedom"usik humaira membuatkan
khuzairi berpaling ke tepi menyembunyikan ketawanya.

Isk..hati nak panas pun tak boleh..comel pulak dia ni buat lawak bodoh.😛bisik hati kecil khuzairi. "Haaa..buat lagi
perangai gelojoh tak kira tempat selepas ni memang nak cari pasal..nasib baik aku..kalau yang lain macam mana..untung dapat percuma...
aduh..apa ni maira...sakitla...bukan nak berterima kasih..kau.."jerit khuzairi yang ditinggalkan menahan senak diperutnya
selepas dipukul oleh humaira sebab memarahi dia sebentar tadi.

Fuhhh...kalau dia jadi aweq aku memang aku sekeh dia puas2x..😡

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now