Adawiyah cuba untuk memujuk bffnya dengan pertolongan cikgu maria dan teman2nya. Malam hujung minggu itu mereka mengadakan majlis yang sederhana sengaja untuk membuatkan humaira tidak mengesyaki apa2x. .
😒 laa ada..macamlah aku baru kenal kau semalam..trick yang sama je..bosan pulak. Meh aku pulak nak kenakan kau.
"Maira..nyanyikan satu lagu..akak ya teringin nak dengar ni..boleh?"jerit cikgu maria.
Humaira buat2x tidak dengar..eee tak kuasa eh nak melalak malam2x buta macam ni..tapi akk ani boleh pulak melepak malam ni..cikgu rahim tak marah ke?Cikgu akmal mendekati humaira sambil menghulurkan minuman. "Kau ni dah kenapa?asyik nak melekat jek dari tadi..geli tau.."marah humaira sambil menolak cikgu akmal ke tepi dan tanpa persediaan cikgu akmal terjatuh bila kakinya terlepas untuk memijak anak tangga pertama.
Aduh..!!😭😭😭
"hoiiii...!!!!maira kau ni kan sengaja tau nak cari gaduh..sakit ni...esok aku nak jalan guna apa.."jerit cikgu akmal kesakitan.Cikgu fazli dan adawiyah berlari mendapatkan cikgu akmal. "Nanti aku boleh pinjamkan kepada kau..tongkat pakcik wan rasanya masih ada lagi dalam stor..mungkin berhabuk sedikit..nanti kau minta tolong faz bersihkan ye..siapa suruh kau gatal sangat..eeee merenyam jek kerjanya...kau ingat aku hingin sangat ke?!"balas humaira lagi.
"La kamu berdua ni kenapa..macam budak2x je la"tegur cikgu fazli.
"Kau tanyala mat mata sepet ni..."jawab humaira sambil jarinya mencubit kejab lengan cikgu akmal membuatkan akmal menjerit untuk sekian kalinya.Adawiyah yang melihatnya hanya mampu tersenyum..dia perasan petang tadi cikgu akmal kantoi ambil gambar kandid humaira dekat taman padan muka suka sangat cari penyakit.
"Dah kenapa pulak ni mal..kau ni kan memang sengaja cari masalah..sekarang cuba kau bagi tahu kita orang apa yang sudah berlaku.."soal cikgu fazli perlahan sambil menghulurkan sebungkus air untuk dituam ke kaki cikgu akmal.
"Ala..aku ambik gambar maira je tadi..bukan masalah besar pun aku...aaaaa!!!!😨"dengan perlahan humaira menendang perlahan kaki cikgu akmal yang tercedera tadi kemudian dia tergelak.
"Ya allah maira...payah pulak akk tengok kamu berdua ni..kerja kamu berdua ni asyik nak bergaduh je..memang tak reti cari hobi lain ke?"soal cikgu maria dan cikgu yaya kemudian.
"Mal ni kak..memang suka cari gaduh..dia curi ambik gambar maira petang tadi.."jelas adawiyah.
"Maira..jangan suka dok marah2x..kang marah tu bertukar jadi sayang..nak lagi terrrr..payah benor nak buang tau.."usik ustaz zack. Dari jauh kelihatan hati seorang insan sedikit berkocak..seperti tasik yang dilontar dengan seketul batu sakitnya..tapi atas dasar apa hati itu merasakan sedemikian..memang pelik..😵
Majlis berakhir awal..sebab risau menganggu privacy teman yang lain. Humaira dan adawiyah balik sendiri sebab kecederaan cikgu akmal tidak mengizinkan cikgu fazli untuk meninggalkan dia sendirian.
Humaira menghulurkan secawan milo panas kepada adawiyah yang tengah menyaksikan perlawanan bola. Jiwa bola..memang tak boleh dipisahkan.
"Terima kasih maira.."ucap adawiyah manja. " macam mana kau boleh perasan akmal snap picture aku"soal humaira seraya menghirup milo panas perlahan.
"Kebetulan aku nak masuk ke kelas ada perjumpaan kelab..nampak sangat dia tengah fokus lagipun masa tu memang kau seorang diri jek..takkan la minah sengal tu pulak..eee tak kuasa"ujar adawiyah sambil geli geleman.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...