2 tahun sudah berlalu
Adawiyah melahirkan seorang anak lelaki sekarang berusia 1 tahun 7 bulan
Humaira anak kedua berusia 1 tahun 3 bulan
anak pertama
(twin -2 tahun 2 bulan)"Along..jangan berlari..nanti jatuh..opah tak larat nak mengejar ye...nakal sungguh cucu2x opah ni.."ujar ummi ustaz syukur mengeluh kecil dan terduduk di pangkin selepas penat mengejar cucu2x sulungnya.
"Hang tu pasai apa dok..ikut sangat kehendak cucu2x kamu tu..buat penat je..elok2x berehat hang bawa mereka main kat luar ni..nasib baik kawasan rumah kita ni along tolong baiki.."tegur ayah ustaz syukur panjang lebar.
Ummi ustaz syukur sekadar menjadi pendengar sahaja. Keseronokan bermain bersama cucu memang impian sejak dulu.
Adik pun sekarang dok jauh bersama suami yang setia disisinya ketika ini angah entahlah sampai bila dia nak membujang katanya belum sampai seru...
memilih..memang lagu tu..ujar ummi ustaz syukur didalam hati."Awak ni dah kenapa pandang saya sampai macam tu sekali? kalau pak janggut tengok
memang cari nahas"
humaira mengingatkan adik iparnya yang sering mencari pasal untuk mengusik alongnya."Saya ni masih dok musykil kenapa awak walaupun dah beranak pinak tapi kekal macam mula2x kita kenal dulu ke awak ada
rahsia tersembunyi ni?"soal syukri sambil mata mengecil."Mengarut sangat ni kenapa?rahsia amendenya..saya tahu saya serba kekurangan..berbanding monters pilihan ummi tu
😁😂psyttt kalau dengar dek ummi pasti kena leter.."seloroh humaira membuatkan mereka berdua saling tergelak.Selepas makan tengah hari humaira dan keluarga duduk bersembang di pangkin sambil menghirup air panas dan sedikit lempeng dan seri muka. Ustaz syukur asyik bermain dengan anak2x.
"Maira..lusa dah nak balik ye?kenapa tak ambik cuti lama sikit?"soal ummi ustaz syukur. Humaira mengenggam erat tangan berkedut itu dan diusap perlahan.
"Ummi..kami bukan tak nak bercuti lama kat sini..maira hanya kerja sebagai kerani je..cuti pun tak banyak.
Maira minta maaf sebab masa maira temankan ummi tak lama..maira faham perasaan ummi tapi..maira tetap tak hadkan masa habibi nak berjumpa dengan ummi ataupun abah.Ummi, maira tak nak ummi fikir maira ni sengaja tak nak dok lama kat sini ye..ummi..maira sayang ummi seperti mama maira sendiri. Maira bersyukur sebab
dilahirkan sebagai menantu ummi..ummi memang the best tau.."pujuk humaira.Dia pasti hati tua itu pasti sedikit terkilan sebab masa untuk mereka bersama agak singkat.
Namun apalah dayanya..dia terpaksa kerana tugasan memerlukannya cuti pun terhad.Kalaulah dia dulu bekerjaya seperti suaminya pasti masa untuk bersama masih panjang.
"Iyelah..ummi faham..kalau boleh tu mai la selalu ye.."ujar ummi ustaz syukur penuh mengharap pengertian menantunya. Dia rindukan cucu2xnya.
" dok borak apa bersama ummi tadi?"soal ustaz syukur seraya jarinya ligat bermain dengan rambut isterinya.
"Ummi tanya kenapa awal sangat kita nak balik kampung cuti masih panjang.."jelas humaira lagi.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...