"Eh bungkusan ni untuk siapa ye ustaz?akak rasa semuanya dah cukup diagih kenapa..ooo😅"
tiba2x cikgu maria tersenyum.Dia faham mesti untuk budak nakal berdua tu..dia boleh terlupa pulak.
"Terima kasih ustaz..rajinnya ustaz masak..kalah akk tau..patutlah ramai yang suka nak buat menantu"usik😁 cikgu amirah tersipu malu.
"Kalau nak makan yang sedap akak cafe tu ada..tak payah nak susah2x.."jawap cikgu akmal dan terus berlalu.
Budak ni memang asyik berangin je semenjak dia tahu humaira sudah bertunang.
"Faz..kenapa semenjak kebelakangan ni akak tengok mal asyik bad mood je?"soal cikgu maria sambil menghidangkan minuman.
Ustaz syukur hanya sekadar memasang telinga untuk mengetahui hasrat ingin tahunya ketika itu mengebu2x.
"Laa iyeke?sebab tu dia bad mood?kenapa tak beritahu kami awal2x faz.."keluh cikgu maria sambil berbalas pandangan.
"Maaflah akak kami bukan sengaja nak berahsia tapi risau jugak jika terlepas cakap..maaf ustaz sebab ustaz😅terpaksa dengar semua ni.."luah cikgu fazlie dengan nada perlahan risau didengar oleh orang yang tak sepatutnya.
Ustaz syukur semasa di dalam kelas masih lagi terngiang2x kata2x cikgu fazlie.
"Akmal sedih sebab maira tak terima lamaran dia selama ini meskipun dia dah cuba bermacam2x cara untuk menambat hati maira tetapi maira boleh buat tak kisah ..
dan paling akmal tersentap ialah bila ada beritahu maira dah jadi tunangan orang"Kalaulah cikgu akmal tahu bahawa dia yang menjadi bakal suami humaira macam mana penerimaan dia agaknya dengan tidak sengaja keluhan kecil ustaz syukur kedengaran.
Dia beristigfar semoga dipermudahkan baginya untuk segala urusan nanti.
AminnDari jauh ustaz syukur memerhati tingkah laku humaira. Sudah tahu tubuh tu kecil cili padi ada hati lagi nak bawa barang banyak2x dahlah degil tengok kat sana dia boleh lagi main tarik tali dengan pakcik wan.
Fifi pulak sibuk buat kerja lain..siapa tak kenal fifi dia lebih sibuk berchating di dalam makmal berbanding kerja.
Tiba2x telefonnya berdering..panggilan dari liza.Saat humaira bersiap ingin balik kedengaran bunyi hon kereta.
"Masukla..saya ada sesuatu nak minta tolong.."pelawa ustaz syukur."Eh pak janggut..kenapa dah nak jadi penculik berjanggut ke?sesuka hati jek nak paksa orang masuk.."marah humaira.
Tanpa diduga terus terhambur gelak ustaz syukur bila mendengar kata2x humaira ada ke dia dikatakan penculik berjanggut.😂😂
"kenapa lawak sangat ke?entah apa2x entah yang lucu sangat...ngada2x.."humaira terus melangkah laju.
Sebelum gadis itu berlalu pergi ustaz syukur menghalang laluan humaira nak tak hendak dia kena paksa juga gadis itu menemaninya ke suatu tempat.
"Eh dah kenapa awak halang perjalanan saya..nak kena awak ni!!"marah humaira.
"Saya mohon dengan cara baik...tolong temani saya ke satu tempat..saya janji selepas tu saya hantar awak balik.."pohon ustaz syukur lagi.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...