bab 7

1.2K 31 0
                                    

Sepanjang malam itu ustaz firdaus mengerjakan sujud syukur..
alhamdulillah penerimaan humaira beberapa jam yang lepas cukup membuatkan hatinya berbunga2x..
wajah comel itu tersipu malu..

saat mata bertentangan saat menjamu selera...dan dia turut berterima kasih diatas layanan adawiyah yang agak memahami isi hatinya
yang ingin mengeratkan lagi ikatan siratulrahim antara dia dan humaira.

Yaaa.dia akui yang sikap gadis itu boleh diibaratkan sebagai jinak2x merpati sahaja.

"Lucu betul budak tu akak ya..langsung tak berfikir panjang..kenapa dia boleh post benda itu dalam fesbuk.."luah cikgu amirah geram masih belajar lagi dah nak bercinta umur masih setahun jagung.

"Budak zaman sekarang amy..apa yang kita cakap bukannya mereka😑 nak percaya malah banyak lagi yang diprotes..
semuanya ketinggalan zaman nak buat macam mana"jelas cikgu yaya lagi.

"Tapi kan akak..ada tak macam tu..ada budak baik kan?"😜usik adawiyah membuatkan cikgu fazli buat icon
nak termuntah baik la sangat konon..dah la garang macam singa..semua budak2x takut.

"Ustaz...selamat lagi...sibuk ye ustaz jadual penuh yek..?"usik adawiyah.

Ustaz firdaus hanya melemparkan senyuman tanda memberi tindak balas atas usikan adawiyah janganla pula dia pecahkan rahsia pasal semalam.

"Ada...ni kau nak berapa set?aku manalah tahu main teka2x ni..lainlah kalau kau nak minta tolong pak cik wan fotostat..
letakkan memo ye...cikgu😡..cikgu kan bijak ..takkan benda tu pun ..."

"eee..bisingla kau ni maira...nah aku dah tulis pun"jawab adawiyah cepat2x menulis angka dikertas yang dihulurkan oleh humaira.

"Maira meh duduk sini dulu lepak..kita orang tengah buat forum ni.."ajak cikgu maria dan cikgu amirah.

"Laaa..kalau asyik nak melepak cikgu...bila kerja maira nak siap..lainla kalau cikgu nak tolong..ok jek😂"jawab humaira dan berlalu.

"Tak payahla akak..kalau nak tengok dia pok pek..bolehla.."seloroh adawiyah lagi.

☺"assalammualaikum..ya humaira..ada yang saya boleh tolong.?."soal ustaz firdaus tiba2x muncul dihadapan humaira.

"Ya...Allah..buat terkejut jek la....lain kali janganla main sergah...aduhai..😂😂"jawab humaira perlahansambil mengurut
perlahan dadanya sambil matanya sepet menjeling tanda geram teramat sangat.

Fuhhh dia ni tetiba jek muncul..nak sangatkan..nah ambikla.

"Eh ustaz pun ada...buat apa tu ye?"soal pengetua yang tiba2x muncul dan duduk diruang tamu.

"Maaf puan sekadar mengisi masa lapang..kasihan tengok humaira yang banyak kerja..jadi saya ringankan tangan untuk tolongla sedikit..sekurang2x ringan sikit beban.."jelas ustaz firdaus sambil menjeling ke arah humaira.

Fuhh...mulalah mamat ni buat jantung aku berdetak detik lagi aduh..yang semalam pun belum kebah..ni nak usik lagi..
payahla macam ni..getus humaira dalam hati.

"Ye ke ustaz?elok sangatla tu ringan tulang sudi membantu tapi saya rasa macam ada udang disebalik mee maggie jek ni..ke ustaz nak pikat maira..😁

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now