bab 83

1.4K 32 5
                                    

Ustaz syukur terus menghampiri humaira yang ketika itu sedang sibuk di dapur menyediakan sarapan pagi.

Tanpa disedari oleh humaira pinggangnya dirangkul dari belakang membuatkan sudip yang dipengangnya jatuh.

Isk dah kenapa pulak ni..laaa pak janggut ni pagi2x lagi dah buang tabiat ke?humaira
terus menoleh ke belakang dan kelihatan ketika itu suaminya memandang ke arahnya dengan pandangan yang membuatkan dia berfikir.

"Ni dah kenapa?...boleh tak jangan ganggu maira nak masak..kejab lagi kan anak2x nak makan.
..boleh tak..lepaskan tangan tu..maira."

"Habibi takkan lepaskan selagi habibati tak jelaskan kenapa semalam  mengelakkan diri rasa macam kehilangan je...sembunyi kat mana?"soal ustaz
syukur sambil terus mengeratkan lagi rangkulan membuatkan
mereka semakin rapat.

😕😣 alamat nak hanguslah masakan aku ni..eee dah kenapa pulak dia ni..buat hal.

Humaira sedaya upaya untuk merenggangkan rangkulan suaminya namun semakin erat pula dia dirangkul.

Sesekali wajah humaira menjadi mangsa ciuman membuatkan humaira mengeliat geli..aduhai...tak menjadilah
amalan aku hari ni kalau pak janggut ni merenyam.

Selesai solat subuh humaira dengan wajah yang kemerahan hanya mampu menahan rasa dihati eee semuanya tak menjadi.

Wajah ustaz syukur pula semakin berseri dengan wajah yang sentiasa tersenyum.

"Abah...abah.."achik memanggil ustaz syukur berkali2x namun tidak diendahkan oleh ustaz syukur menyebabkan humaira geram terus mengetil paha ustaz syukur untuk melepaskan geram.

"Aduhhhh......pelan2x boleh tak?!"adu ustaz syukur sambil mengosok perlahan pahanya
yang terasa perit.

"Tak dengar ke achik panggil sejak tadi dah..tanya dia nak apa?"ujar humaira geram sambil menjeling ke arah pak janggut
yang tidak henti tersenyum eee boleh sakit jiwa kalau
selalu macam ni.

Aaaa😭😭😭 kpi tak tercapai..ke laut..jahatlah pak janggut ni.

Adawiyah awal pagi lagi sudah mengunjungi bilik pentadbiran dan mendekati humaira.

"Eh kau ni dah kenapa dah jadi budak baik?woi..kau ada masalah ke?"soal adawiyah sambil
memukul perlahan bahu humaira.

Dengan jelingan tajam humaira terus meluku dahi adawiyah menyebabkan adawiyah menjerit kecil.

"Sakitlaaaa😂kau ni dah kenapa..naik ke bulan ke?"soal adawiyah geram.

"Memang aku geram sebab pak janggut tu rosakkan program aku...aku.."dengan wajah yang mula menjadi minah kepoh adawiyah menempel ke badan
humaira sambil tergelak jahat.

"Wei..kau dah kenapa?alah orang nak manja2x pun kau marah pasal apa?kalau kau dapat nasib macam aku..aku gerenti kau
mesti meroyan 7 keturunan tau..sebab segalanya sendiri tiada berteman.

Tapi aku hairan..kenapa kau ni sengaja mengelak dari pak janggut. Sepatutnya kau gunakan peluang yang ada ni untuk eratkan ikatan siratulrahim ni tidak..eee"bisik adawiyah perlahan.

"Eee kau ni aku ni nak bayar hutang tapi tak menjadi sebab banyak sangat halangan.

Semalam aku sembunyi dalam bilik stor pak cik wan
hantarkan makanan.
Bila hari ini aku nak mulakan lagi..haii..."kata2x humaira terhenti disitu sahaja.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 17, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now