bab 31

934 25 0
                                    

   Bermulalah episod cinta 2 insan terpilih.
Haaa tu diaaa...

Ustaz syukur baru sahaja selesai menunaikan solat subuh bersama isteri tercinta namun belum pun sempat dia menghulurkan tangan untuk bersalaman dibelakangnya sudah kosong.

Aik cepat pulak isterinya meloloskan diri..aduhai...tak apalah..langkah permulaan..kenalah buat secara perlahan2x.
Sabor je la wahai hati..ustaz syukur memujuk hatinya sendiri.

"Maira..kenapa banyak sangat cili dalam sambal ni..boleh ke syuk nak makan nanti..?"soalan yang keluar dari mulut mamanya saat itu menyebabkan nasi yang dikunyah oleh humaira tersembur..
amboiii...
syuk bagai...glamournya nama..ade ke pak janggut punya nama syuk..
poyo bebenor namanya..
langsung tak sesuai.

Lainla kalau ahli kumpulan newboys tu...eee..

"maira..😡cubalah perangai elok sedikit..kenapa main sembur merata2x ni..isk..langsung tak cerminkan diri tu..dah jadi isteri orang..hai maira.."keluh mama humaira sambil mencubit pinggang anak gadis kesayangannya.

Ustaz syukur yang mendengar kekecohan didapur menjengah seketika kelihatan isterinya sedang mengelak dari terus menjadi mangsa mamanya.

"Apa ni maaa..main polis centry...eee..penatlah. paa cuba nasihat sikit dekat mama ni perangai tu cuba elok sikit..dah tak macam mama orang je.."usik humaira terus melarikan diri.

"Maira ni memang nak kena ye..adake cakap kat mama macam tu...!!"jerit mama humaira dari dapur geram sungguh hatinya saat itu dimainkan oleh humaira..ikutkan hati nak saja mulut mungil tu dia cilikan.


"Aduh...ni pasai pa letak benda besar kat depan pintu...aik !!😲 laaa bila masa pak janggut jadi pak pacak ni.

Tiba2x jek muncul nasib baik brek sempat aku tarik kalau idak gerenti langgar lari.

"Isk..buat apa tercegat kat sini..tepilah orang nak lalu..menyibuk jek...tak ada kerja lain ke?"marah humaira sambil cuba meloloskan diri namun lengannya ditarik perlahan oleh ustaz syukur.

"Kalau nak bolos..kena bayar tol dulu..kalau tak...tak boleh lolos tau.."bisik ustaz syukur manja.

Mendengar suara ustaz syukur saat itu mampu membuatkan bulu roma humaira merinding jadinya.

Serammmm derrrr!!!!! Oo..mesti bayar tol ye..ni hambik kau pak janggut rasakan.. tiba2x kedengaran ustaz syukur menjerit

"kenapa syuk?ada yang tak kena ke?"wajah mama humaira muncul dihadapannya dengan penuh perasaan risau.
"Isk tak ada apa2xlah ma..saja je..maaf ma...saya nak jumpa ayah kat luar sekejab"pohon ustaz syukur sambil mengurut perlahan perutnya yang kena ketam sebentar tadi.

Tindakan spontan itu membuatkan dia terkejut perit masih lagi terasa.

Selesai bersarapan humaira sekeluarga berehat di ruang tamu. "Papa..mama..saya ada benda nak beritahu...harap papa dan mama boleh bagi pendapat yang mana baik ke tidak nanti.."

"nak cerita pasal apa syuk?cakap je la syuk kami sedia mendengar"jawab papa humaira.
"Maira tak nak dengar..bukannya dia nak bagi markah pun kalau dengar...adoi..mama ni..eee maira gigit jugak jari tu kang..suka main cubit2x..haaa tengok ni dah lebam..pa mama ni buli maira je.."rengek humaira manja sambil menunjukkan kesan lebam di pangkal pahanya ketika itu.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now