"Maira..oi maira..kau ni dah kenapa?bz memanjang je..wei pak janggut tak marahkan kau ke kalau selalu sangat balik lambat?"soal adawiyah sambil membantu humaira menyiapkan dokumen.
Humaira menoleh ke arah adawiyah yang begitu tekun membantunya menyiapkan dokumen untuk dibawa oleh pengetua esok."Nak buat macam mana ada...dah yang ni dinamakan kerja aku. Tak ada pilihan..tu lah..dulu mama suruh belajar rajin..cari masalah..kan dah kena"luah humaira tersenyum.
"Aa kan..antara kita bertiga kaulah yang paling sengal..asyik nak mengelat je.."
"amboi2x...cantiknya bahasa kau ye...mengelatla sangat. Abis kau dan faz asyik mengayat boleh pulak jadi cikgu yeee..."usik humaira.Hai..tengok ummi kamu ni..dah nak masuk waktu maghrib tak ingat nak balik keluh ustaz syukur sambil mendukung anak bongsunya. Kedengaran gelak ketawa humaira dan adawiyah dari koridor.
"Assalamualaikum.. habibati..ada..seronok nampak? Dah lewat ni ..jum balik..
dah nak masuk waktu pun ke masih banyak lagi yang perlu?kalau iye pun selepas solat
nanti habibi temankan"ujar ustaz syukur sambil kepalanya ligat memerhati ke sini sana.Nampak gayanya dokumen tu macam separuh siap. Humaira dan adawiyah terus bangkit setelah mendengar suara ustaz syukur.
"Waalaikumussalam..ustaz..bolehlah...kurang la sikit
berbanding petang tadi. Kesian pulak tengok maira siap seorang diri.
Pak cik wan baru
je balik itu pun sebab kena ugut barulah dia nak balik kan maira?"beritahu adawiyah beria2x."Tak pa habibi..sikit je lagi..rasanya boleh siap pagi esok sebelum puan nak berangkat. Jum ada kita balik..terima kasih
ye tolong aku..luv u
😚😘so much"ujar humaira dan adawiyah saling
berpelukan mesra.Ustaz syukur yang melihat terus berpaling eee mereka ni memang tak teragak2x nak buat hal.
Selepas membersihkan diri dan solat humaira duduk berehat di bilik bacaan.Nasib baik ustaz syukur tolong jaga anak2x.
Ustaz syukur masuk sambil membawa segelas susu suam untuk isteri tersayang.
Laaa dah terlelap..penat sangat kot..nampak gayanya dia escape minum susu lagi malam ni.Setelah meletakkan gelas dimeja komputer ustaz syukur mendukung isterinya masuk bilik.
Wajah itu dibelai lembut..kesian pulak bila melihat isterinya tak menang tangan melaksanakan tugas harian.
Kadang2x terlintas jugak di fikirannya sebagai suami untuk menyuruh isterinya menjadi surirumah tangga sahaja.
Sebab dia mampu untuk menyara mereka sekeluarga.Namun itu hanya mampu diluah didalam hati sebab
dia tahu isterinya pasti tidak akan setuju. 😅😄humaira..dia memang wanita yang lain dari yang lain itulah membuatkan hatinya semakin dekat dan sukar untuk dipisahkan.
"Haaa maira..kamu berdua balik pukul berapa semalam?ustaz tak marahkan kamu ke?"soal pengetua sambil menulis catatan ke dalam bukunya.
"Uiksss..puan..takkan lah😛...macamlah puan tak tahu ..si dialah yang paling memahami yang terbaekkk..yang.."
"hekeleh...terbaik la sangat"amboi ada jugak langau kat sini..gerutu humaira
didalam hati.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...