bab 77

576 19 0
                                    

   Ketika humaira sibuk melayan karenah anak2x dia dikejutkan dengan deringan telefon. Humaira bergegas untuk mendapatkan telefon dan meletakkan anaknya ke dalam kereta bayi.

Humaira:assalamualaikum..yeee..ada pa angah pagi2x lagi dah buat kecoh

Syukri:waalaikumussalam..kak long..amboi kak long kena ada sebab ke kalau nak
bertanya khabar yee

Humaira:yeee nak bertanya khabar?yang menyibuk nak tanya orang kat sini pasai pa..
buah hati sendiri kat sana kenapa tidak diberi perhatian

Nada humaira ketika itu kedengaran tegas..dia berasa kurang selesa bila saat ini jawapan yang diberikan oleh adik ustaz syukur tidak munasabah bagi dirinya.
Jam masih menunjukkan pukul 8 pagi masih awal untuknya.

Syukri:kenapa suara kak long seperti marahkan angah je..angah buat salah ke

Isk soalan budak prasekolah pulak dia😡ajukan pada aku eee buat hati aku ni makin mengebu2x
pulak nak fire🔥🔥🔥🔥marah humaira didalam hati

Humaira:angah sekarang lebih elok angah tanya khabar isteri sendiri dari sibuk nak bersoal jawab .
Sudahlah kak long banyak kerja lagi..kirim salam kat ummi..jangan dibiarkan hati orang
tersayang tanpa beri perhatian nanti menyesal kemudian tiada guna faham..adios amigos..opsss..salah..
assalammualaikum

Telefon dimatikan saat itu membuatkan wajah syukri berubah. Niat dihati tidak kesampaian untuk meluahkan perasaan.
Dia lebih senang berkongsi rahsia dengan humaira berbanding ustaz syukur. Sesekali wajah itu diraup kasar dan kedengaran keluhan keluar dari mulutnya.

Disebaliknya berlaku kepada humaira..aku heran kenapa budak tu suka sangat cari pasal. Kalau pak janggut tahu cari nahas jek.
Nasib baik dia bersama anak2x ke mall jadi tidaklah dia sibuk bertanya itu ini.

Haikal/Haidar 5 tahun
Aisyah 4 tahun
Zulaikha 3bulan
Luqman 3 tahun/aisya 3 bulan

Achik ni ..😵😨😩 dia selongkar semua benda didalam almari. Aduh..payah juga nak kawal achik ni..nasib baik si adik masih kecil.

"Achik sayang..kenapa buat ummi macam ni...ummi masih penat lagi tau...achik tak sayang ummi ke?"wajah si kecil itu hanya memandang ke arah umminya sambil tersenyum comel.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now