bab 28

748 28 0
                                    

   Kenapa pak janggut tu asyik nak mengusik humaira je semenjak balik bercuti ni ye?ke aku harus maklumkan kepada ustaz syukur yang humaira sudah menjadi tunangan orang bukankah menjadi kesalahan menganggu milik orang lain melainkan
haaaaa😰😰😰
ke mereka berdua ada rahsia..jeng2x aku pasti akan korek rahsia sedalam2xnya bak kata sapura sedalam mana cintamu
😍😍

Isk pak janggut ni..kalau jumpa mesti nak mengelat jek kerjanya..tak habis2x menyibuk..marah humaira. Habis barang2x yang dikumpul dibaling kasar ke dalam kotak sebelum disusun semula..memang pelik..
punyalah kemas barang yang disusun diatas rak tapi diselongkar semula untuk memuaskan hatinya.

"Sayang si mulut
murai comel...nak saya tolong ke?tak elok tau marah2x..nanti hilang seri"usik ustaz syukur sambil merenung terus ke dasar hati gadis dihadapannya.

Dengan wajah yang marah humaira menjawab
"wei pak janggut..pergi main jauh2x boleh tak?..kenapa awak ni suka sangat nak menyibuk..asyik nak kacau ketenteraman awam jek..tepi..isk.."

"mulut murai comel...ni saya ada masakkan lampchop untuk awak..meh la makan..penat saya masak tau..
tapi cuci tangan dulu kotor..kalau mulut murai comel nak saya suapkan boleh juga..
saya tak kisah"usik ustaz syukur lagi membuatkan wajah gadis itu semakin merah menahan marah.

Tanpa disangka dia terus dibaling dengan kertas yang sudah dikepal2x..dia tak perasaan pulak sejak bila gadis itu mengepal kertas2x tersebut tiba2x jek kena baling bom kertas apalah nasib badan.

Ustaz syukur menjeling geram ke arah gadis dihadapannya. Boleh pulak dia dikenakan..ingatkan dia memang teringin nak makan lampchop rupa2xnya gadis itu tak pandai nak makan sebab salah satu darinya dia geli dengan bau hamis daging kambing walaupun tidak seperti yang dia sangkakan.

Penat dia masak tapi dibazirkan begitu sahaja dan gadis tu boleh lagi perli dia ketika itu.

"Eee sapa nak makan kambing?dahlah berbau..tak nak...saya tak tahu makan apa saja yang berunsur daging kambing..maafla ye..saya saja je nak kenakan
pak janggut...pak janggut..janganla malu dan segan...jemputlah menjamu selera ye.."usik humaira sambil tergelak seronok mengenakan ustaz syukur.

"Sampai hati , sayang tak hargai pengorbanan saya..penat memasak..bangun awal lagi nak sediakan bahan untuk diperap..
petang pulak saya terus masakkan untuk sayang..
tapi tanpa ada perasaan bersalah sayang cakap sayang tak reti nak makan..sakit betul hati ini..bagaikan ditoreh2x.."luah ustaz syukur sayu.

"Isk tak kuasa saya nak melayan awak lah...mengada2x..kerek je lebih. Ni apasal memandai dok gelar saya apa😒tadi..
Sayang!!!!
tolong sikit..sejak bila saya bagi izin awak panggil gelaran tu..isk..gatal!"marah humaira lagi.

Ustaz syukur menyuap perlahan makanan ke dalam mulutnya tanpa menjawap pertanyaan humaira.
Sikap ustaz syukur yang mendiamkan diri itu membuatkan humaira geram.

"Wei pak janggut..pak janggut..oooo...kalau tak jawab orang panggil ni sah tak korek telinga tau.."hampir meletus ketawa ustaz syukur ketika itu tapi dia cuba mengawal
sebaik mungkin sebab dia ingin lagi mendengar gadis itu terus memujuk.

"Oiii..jiran sebelah...awak dengar ke tak ni saya tengah bercakap dengan awak..eleh😝..dalam hati ada taman rupanya..
harap muka je lawo..tapi..emo lebih...pirahhh...nah hambik ni...lap muka tu...sememeh jek..eeee..geli"usik humaira terus melarikan diri selepas dia melemparkan tisu ke arah muka ustaz syukur yang ketika itu sedang menahan ketawa.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now