2 bulan berlalu cuti sekolah pun sudah tamat. Persekolahan bermula semula begitu juga dengan lembaran baru untuk tahun baru
Pelik tahun baru mood pun kureng..kebanyakkan staf dan guru masing2x sibuk dengan urusan sendiri kecuali mamat buaya tembaga seorang ini tak habis2x mengusik humaira.
Macam lagu itik gembo2x jek..
"mal..kenapa dengan kau ni..aku penatla..janganla usik aku nanti tak siap kerja, aku juga yang kena marah pengetua..bukannya kau yang kena.."luah😑 humaira yang penat melayan karenah akmal.
Dia tinggalkan bunga pulak didalam bilik pejabat ini.
Dah 2 minggu berlalu..ustaz firdaus tidak menghubungi..apatah lagi berwhatsapp..marah sangat ke dia pasal benda itu sedangkan kami belum lagi ada ikatan.
Petang itu kami berkumpul disatu tempat..ada parti katanya..pengetua pun turut serta..sedang enak menjamu selera seperti pengetua Ingin membuat pengumuman..
"Ok ..tujuan utama saya mengadakan majlis parti malam ni ialah
nak
mengucapkan tahniah
kepada pasukan kita yang terlibat dalam program sewaktu cuti sekolah..
dan tahniah kepada
ustaz firdaus yang sudah rasmi ikatan pertunangannya
sempena cuti sekolah ini bersama pilihan hatinya.."😰 bertunang?!!!
humaira memandang adawiyah
dan adawiyah mengeleng menandakan dia pun tidak mengetahui.Cikgu akmal mendekati dan menghulur ayam panggang.
"Kau ok ke maira?itulah aku pikat kau tak nak..kan"usik akmal lagi cuba menghiburkan hati humaira.
"Yelah tu..mal..aku nak balik kau boleh temankan tak.?.ada masih berseronok kat sana..aku malas nak ganggu dia..aku rasa saat ini fikir nak balik berehat.."rayu humaira dengan nada perlahan membuatkan hati akmal berbunga2x bagaikan pucuk dicita..akhirnya...
"ok nak temankan kau pergi rumah tok kadi pun boleh maira.."usik akmal lagi membuatkan hati humaira sedikit terhibur.
Humaira dan cikgu akmal memohon diri untuk balik awal. Sepanjang perjalanan itu humaira dan akmal membisu seribu bahasa..
setiba dirumah humaira terus berlalu tanpa menoleh ke belakang.Humaira terus tidur dan ingin melupakan rasa hatinya yang berbelah bagi saat itu.
Baru saja si hati ingin berjinak
namun tidak😂😂 kesampaian..
dah memang bukan jodoh..
nak buat macam mana..sebab itulah humaira tidak ingin semudah itu menyerah..alahai hati kecundang lagi..Adawiyah memerhati tingkah laku humaira dari semalam hingga ke hari ini.
Dia hanya diAm seribu bahasa..cikgu maria pun kerap kali bermesej bertanya tentang keadaan humaira.Tempoh hari bila dirisik humaira beritahu tidak ada menyimpan perasaan terhadap ustaz firdaus tapi kenapa sekarang sikapnya seperti orang tengah putus cinta saja ..protes adawiyah sendirian.
"Macam mana dia ada?risau pulak bila tengok dia berkeadaan begitu...sebab kita yang pujuk dia terima ustaz tempoh hari..kalaulah kita tahu akan jadi begini..akak takkan pujuk dia..kasihan maira.."luah cikgu maria kesal sebab memaksa anak gadis itu menerima lamaran ustaz firdaus
😕."Ok agaknya..dia cuma terkilan sahaja..kalau akak tak percaya..tengokla kat padang petang nanti..percayalah"ujar adawiyah.
"Mal..tak payahlah baling kuat sangat..penatla aku nak kejar..kau ingat aku ni robot ke apa!!"jerit humaira memarahi akmal.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...