bab 49

623 23 1
                                    

        Khuzairi sibuk mengikat tali kasutnya. Namun..

"apocot..!!!laaa..kenapa tak duduk je kat tengah padang..dekat sini jugak awak nak melepak...!!"sedang mulut mungil itu terus mengata khuzairi memandang ke arah mulut celupar itu dan laaa😠😬budak ni lagi.

Apalah nasib dia sejak pagi tadi sehingga waktu petang pun dia masih terserempak.
"Lain kali kalau nak berjalan tu mata tu pandanglah sekeliling elok2x sikit jangan asyik nak melanggar orang"balas khuzairi tegas sambil menjeling ke arah gadis dihadapannya yang turut menjeling tajam.

"Apa pandang2x cucuk kang mata tu..dah lah sepet ada hati nak menjeling..!!"marah humaira dan berlalu meninggalkan cina sepet itu sendirian.
Apa dia panggil aku sepet amboi sesedap hati je dia nak mengata aku..marah khuzairi di dalam hati dan berlari ke padang menghampiri teman2x.

Adawiyah dan cikgu maria mendekati humaira yang mulutnya sibuk seperti membaca.

"Amboi maira panjangnya zikir...bertuahla badan semenjak berkahwin ni makin murah ye bibir itu mengalunkan zikir"usik cikgu maria.
"Aaa yelah tu akak...isteri solehah..adoi apa ni maira..orang puji pun salah ke?tengok ni akak maira dera bakal ibu yang tidak bersalah.."rengek adawiyah.

"Eleh kalau ikhlas tu tak ape jugak kau tu sengaja nak perli aku kan?"puas hati humaira mengetil lengan adawiyah yang ligat mengusikya.

"Ada bagitahu pagi tadi kamu berdua ada jumpa seseorang siapa?"soal cikgu maria sambil menghirup air nescafe tarik yang dihidangkan oleh humaira sebentar tadi.

Humaira dan adawiyah berpandangan.

"Siapa?budak cina sepet tu ke yang kau maksudkan ada?"soal humaira spontan menyebabkan air yang dihirup adawiyah dan cikgu maria tersembur.

"Laaa pengotor kau ni ada!!😡aku baru je tukarkan kain lapik meja ni tau..aduhai...eee ambik ni"dengan perasaan geram humaira mencubit pipi adawiyah membuatkan adawiyah mengadu kesakitan.

"Maira panggil apa tadi ke akak yang sudah ada masalah sound effect sekarang ni"soal cikgu maria semula sambil mengusap pipi adawiyah.

Kasihan budak ni asyik kena kepit ketam jek luah cikgu maria di dalam hati.
"Memang..maira panggil dia budak mata sepet akak..sebab dia macam chinese look sikit"jelas adawiyah sambil memukul perlahan paha humaira menyebabkan humaira mengaduh.

"Sakit la..ada..kau ni..macamlah tak tau..badan aku ni sensitif sikit kalau lebam nahas kau .."

"eleh dia pun sama.."balas adawiyah lagi.
"Sudah2x eee akak ni nak tahu..kamu berdua maksudkan tadi tu siapa ye?"soal cikgu maria ingin tahu.

Setahunya semalam ustazah sumaiyah dan cikgu khuzairi yang melapor tak ada pun bangsa cina yang masuk isk ke mata dia yang rabun.
Mereka berdua ni memang suka buat kepala aku ni pusing agaknya.
Laa kenapa aku tak tanya cikgu fazli rasanya dia tahu kot.

"Dah nak balik ustaz?"soal cikgu fazli. "Aaa risau nak tinggalkan anak2x tunggu lama kat rumah"jelas ustaz syukur lagi.

"Iye ke ustaz?rasanya anak yang paling sulung tu kot"usik ustaz zack sambil disambut gelak ketawa teman2x yang lain yang sedia maklum perangai ustaz syukur yang kurang gemar berjauhan dengan keluarga untuk masa yang lama.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now