bab 4

1.7K 48 0
                                    

Sejak mengetahui tentang rahsia hati ustaz firdaus semua teman2x mengusik tanpa henti menyebabkan ustaz firdaus serba tidak kena.

Sepanjang hari itu terasa begitu lama la pulak..mungkin disebabkan menjadi bahan usikan teman2x.
Berlainan pula dengan humaira yang tetap bersikap seperti tiada apa2x yang berlaku mungkin baginya itu semua gurauan sedangkan luahan itu memang perasaan sebenar ustaz firdaus terhadapnya.

"Aisyah..aku dengar ustaz firdaus ada mak we kau tahu ke tak?"soal pelajar tahap 2.
"Biar betul..melepaslah kau aisyah jika ustaz dah ada mak we..kau ni lembab sangat..
cubalah berani sikit pikat ustaz..ni tak kau tunggu jugak ustaz tu pikat memang tak kemana.."jawab salah seorang dari mereka.

"Apalah kamu semua ni..takkan la aku nak jadi perigi mencari timba..dah terbalik tu..
tapikan selagi bergelar seorang makwe mungkin masih boleh dipikat melainkan jika sudah kahwin.."jawab pelajar yang bernama aisyah.

"Tapi..kamu semua jangan lupa..zaman sudah berubah..
sedangkan sudah kahwin pun boleh berubah apatah lagi belum ada ikatan yang kukuh.."tegas seorang dari kalangan mereka.

Semua yang mendengar seolah2x mengiyakan pendapat yang diajukan oleh salah seorang teman mereka.

"Oo..ustaz jadi selama ini..yang ustaz selalu beria2x nak ke padang rupanya nak berjumpa dengan buah hati..
kenapa tak terus terang jek dari dulu..kan senang cerita"usik cikgu akmal lagi.

Wajah ustaz firdaus berubah menjadi kemerah2xan.
"Ustaz..yang peliknya😐 kenapa maira macam tak da perasaan jek saya tengok..
i ye ke dia balas cinta ustaz ke ustaz tepuk sebelah tangan jek ni.."soal cikgu fazli ingin tahu.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now