bab 78

583 19 0
                                    

Aqilah:betul kak long..angah selalu termenung kebelakangan ni bila adik tanya angah asyik
nak mengelak. Kak long cubalah merisik kat kak ngah..

Humaira:cuti semesterkan minggu depan..angah tak nak pergi sini ke?

Aqilah:entah kak long macam tak je. Dok santai je sejak semalam.macam mana ni kak long?

Isk budak ni mendesak je..macam mana nak tolong budak 2 orang ni. Payahnya kalau jarak jauh ni kalau tak ada sifat percaya antara 1 sama lain. Humaira hanya mampu mengeluh.

Sumaiyah ketika itu sibuk melayan karenah anak saudaranya. Mesti budak ni sunyi kot..dahlah wajah pak janggut seiras mmm memang mengundang kontroversila suka kat saudara kembar ni.

Aduyai..
"Aaaargh!!!"adawiyah tergelak seronok bila dapat mengenakan humaira yang berkhayal sejak tadi.

Samdol punyer ada!..nasib baik jantung aku ni masih baik punyerrr😣😥kusss semangat
nasib baik tak melompat jauh..jantung hatiku ni..pujuk humaira seraya mengusap perlahan dadanya.

"Eee kau ni ada memang nak minta belasah yek...nasib
baik jantung aku ni tak lompat jauh..kau ni dah buang tabiat ke haaa!"jerit humaira dengan nada geram.

"Kau tu sejak tadi aku panggil bukannya nak menjawab boleh pulak buat muka patung opera😆 mahunya aku tak geram..aku sergah je la...amacam berkesan kan?"jelas adawiyah kembali tergelak.

Amboi..seronok pulak minah ni gelakkan aku.

Teman2x yang lain sibuk berbaque yelah bukan selalu
dapat berkumpul macam dulu sewaktu zaman anak dara katanya.

Cikgu maria dan
cikgu amirah sibuk menghidangkan menu sampingan untuk jamuan.
Cikgu rahim dan kak ani pulak sibuk berbual dengan teman2x yang lain. Cikgu fazlie dan
khuzairi seronok
membantu ustaz syukur memanggang ayam dan ikan.

Anak2x seronok bermain dengan sumaiyah. Humaira meninggalkan adawiyah dan yang lain dengan perlahan mendekati sumaiyah.

Humaira:sue..meh sini..kak long ada hajat sikit

Sumaiyah meletakkan makanan yang ada ditangannya ke atas meja dan mendekati kakak iparnya

Sumaiyah:ye kak long..macam serius jek..

Humaira terus memerhati lagak sumaiyah yang ketika itu seperti serba salah

Humaira:sue ada masalah ke?kenapa tak beritahu kat kak long dan along

Sumaiyah
mengeluh dan terus melempar pandang ke arah ustaz syukur

Sumaiyah:masalah?sue rasa tak ada apa2x yang berlaku
setakat ni biasa je.
Rasanya tak perlulah nak menyusahkan orang lain

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now