bab 30

1K 30 0
                                    

Humaira dipaksa oleh mamanya untuk memohon cuti rehat 2 minggu lebih awal untuk persiapan hari bersejarah yang bakal tiba nanti.

Hati dan perasaannya saat itu bercampur baur..kenapalah boleh jadi bakal isteri pak janggut pulak memang tak patut langsung..eee dah tak ada orang lain ke?

Sepanjang tempoh itu humaira lebih banyak mendiamkan diri mencari peluang untuk melarikan diri. Tiba2x telefonnya berbunyi

Ustaz syukur:sayang saya mulut murai comel..sibuk cari idea ke?

😡 kenapa pak janggut ni tahu aku tengah pening kepala cari alasan sekarang ni

Humaira:main terjah jek ye!!!apa awak ingat saya ni dah tak ada kerja lain ke nak buat haaa pak janggut..bukan macam awak..asyik nak menyibuk jek kerjanya..kalau tak kacau orang memang tak sah..
😝😝😝
nak kena tarik janggut lagi ke?

Ustaz syukur:tarikla sayang..nak tarik banyak kali pun saya tak kisah sebab...sayang tahukan sebabnya😁

Humaira:eee kerek jek lebih berangan.....cubalah kalau berani..😝😜😝😜

Adawiyah turut menemani humaira sepanjang persiapan untuk majlis nanti.

"Maira..tak sangkakan pak janggut tu jadi suami kau..padan muka kau maira dok mengata lagi..kan dah kena.."usik adawiyah.

"Seronok ye..seronok sangat ye ada..meh sini ambik..banyak cekadak pulak kau ni...!!"humaira melumurkan bedak sejuk ke seluruh muka adawiyah menyebabkan adawiyah menjerit geram.

Seperti biasalah adegannya..memang tak mencerminkan langsung watak mereka yang seorang dah menjadi tunangan orang seorang lagi bakal bergelar isteri tapi..ya ampun...memang tak boleh blah...😞

"Ya Allah..maira..kenapa main kejar2x sekarang ni..cubalah buat perangai elok sikit..masih ada tetamu sekarang ni..."tegur mama humaira membuatkan kedua sahabat itu cepat2x melarikan diri ke bilik semula.

"Maira ke tu?tak sangka cepat benar masa berlalu..rasanya baru semalam tengok dia belajar betatih...ehmm..tak sangka nak jadi isteri orang sekarang.."luah ibu saudara humaira lagi.

"Aaa..mak alang...tak lama lagi jadi mak budak...gerenti.."usik sepupu humaira dan disambut gelak ketawa saudara mara yang lain.

"Wei maira..aku memang tak puas hatila..apasal kau yang dulu naik pelamin..sedangkan aku 1 tahun lebih awal tau..."protes adawiyah sambil menumbuk bantal.

"Woi...ada..apa kau ingat aku ni kemaruk tahap gaban ke nak kahwin cepat..manalah aku tahu..dah sampai serunya..eden nak wat gi mana..ngok!"humaira terus membaling sejambak bunga kertas yang telah digubah khas oleh mak langnya ke arah adawiyah.

Kalaulah mak langnya tahu..memang sah sekejab lagi kena dengar ceramah free.

"Hoi maira..aku bagi tahu kat mak alang siap kau kena hambur kaw2x punya...sesuka hati jek main baling2x apa kau ingat ada game besbol ke sekarang ni..alah....rosak gubahan mak alang ni kau kerjakan maira...!!"marah adawiyah sambil membilik bunga itu satu persatu.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now