bab 27

742 25 0
                                    

  "  Iye ummi..along dah fikir masak2x dah..boleh tak ummi..tolong along"rayu ustaz syukur sayup2x kedengaran rayuannya di corong telefon.

"Kalau dah along cakap lagu tu..ummi ikut je along..buatlah apa yang patut along..jangan pula pilihan along tu main serkap jarang je...nikah kahwin ni bukan boleh dibuat mainan along..ingat tu..seumur hidup 2..."panjang lebar ummi ustaz syukur memberi nasihat.

"Insyaallah ummi..along cuma perlukan doa restu dari ummi...minggu depan along cuti..kita uruskan majlis pertunangan itu ye ummi...kalau boleh along nak kawen terus boleh dak ummi?"

"amboi..merenyam bebenor kamu ni along...gatai no?!"sergah ummi ustaz syukur kemudian.
Dan disambut serentak oleh mereka 2 beranak dengan ketawa.

"Wei..maira...minggu depan cuti penggal 1. Kau nak balik kampung tak?"soal adawiyah.
"Tak nakla ada..aku nak save cuti manalah tahu kan..tetiba jek aku perlukan cuti emercency...aku kena pinang ke 😂😂😂"

"amboi2x... sejak bila kau mengatal sabah ni maira hairan pulak aku...ke kau ni dah kemaruk sangat..tapi kan..siapa yang nak kawen dengan kau?"

Humaira yang mendengar soalan adawiyah tetiba panas

"ambik ni...sedap tak makan ketam percuma..agak2xlah pon kalau nak buat cerita..apa kau ingat muka aku ni tak lawa orang tak suka..tolong tepi sikit puteri raja nak lalu.."dengan selamba humaira menolak adawiyah ke tepi menyebabkan adawiyah jatuh tergolek diatas sofa

😤"mairaaaaa!!!!😠😠😠"
jerit adawiyah geram.
"Maira jangan lupa catatkan crk untuk kehadiran ustaz syukur..dia ambil cuti 2 hari sebab ada urusan peribadi.."jelas pengetua.

Humaira yang masih berfikir saat itu langsung tidak mengambil endah apa yang diberitahu oleh pengetua.

"Maira..awak dengar tak apa yang saya beritahu ni?"sergah pengetua membuatkan humaira terperanjat.

"Kau ni apa hal ada!!!"😷😷opss..laaa opis rupanya ingat kat rumah. Pengetua yang melihat telatah humaira terus tergelak..mesti tengah gaduh dengan adawiyah lagi sambil mengelengkan kepalanya.

"Sorry puan..hihi ter...babas sikit...puan cakap apa tadi ye?"soal humaira dengan nada perlahan. "Jangan lupa catatkan crk untuk ustaz syukur dia terpaksa balik awal sebab ada hal.."jelas pengetua untuk kali yang ke2.

Aik..pak janggut ni boleh pulak aply cuti bukan minggu depan dah cuti ke..eh lusa dah cuti ke?eee...mesti sibuk dengan urusan nak ngorat liza.

Untungla kau liza..ada yang berminat..aku jugak yang bo layan...tapi ..akmal tak hingin la..buaya tembaga tu bukan boleh pakai..nak cari nahas jek.

"Maira..betul kau tak nak balik dengan kita orang.."soal adawiyah untuk sekian kalinya.

Akmal dan fazli hanya menunggu didalam kereta..semenjak cintanya ditolak akmal jarang bersua dengan humaira seperti biasa mungkin masih terasa lagi dengan penolakan yang tidak diduga..mamat romeo boleh disingkirkan.

Memang tak patut terjadi..hanya terjadi di kisah cinta tragis ni je..

"Pa...ada tetamu la..kenapa ramai sangat yang datang ye..pa tolong bukakan gate..mama bersiap sekejab.." sepeninggalan mama humaira bersiap para tetamu pun sudah berada diruang tamu. Berbual2x sementara mama humaira muncul.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now