bab 36

835 24 0
                                    

  Ustaz syukur: habibati sekarang kat mana?kenapa tak balik lagi dah lewat kan?

Humaira:😛sowi..kita tolong akk ya...kesian akk ya sorang2x..tapi ada pun ada..maaflah tak beritahu lebih awal

Ustaz syukur:bukan habibi ingatkan masih di sekolah lagi..selepas solat isyak habibi ke sana..ada program dekat surau..jangan nakal2x tau

Humaira:eeee..ngada2x😝

"Tengok kat sana tu akk ya..bukan main bahagia lagi..kata tak ada feel in love..bila tengok mengalahkan orang remaja bercinta kan kak ya"

"kenapa ada cemburu ye...kalau ada nak tau...bercinta selepas berkahwin ni lebih banyak nikmatnya...beruntung sesiapa yang dapat merasa nikmat tu..
contohnya maira..tengok wajah dia sekarang semakin berseri saat ni berbanding 3 minggu lepas sebelum menjadi isteri kepada ustaz syukur..
pendek kata segala yang kita ingin lakukan bila dah ada lampu hijau tak perlulah rasa bersalah lagi kalau melanggar peraturan..
sebab mereka dah halal untuk bersama sehingga segalanya dipermudahkan betul kan apa yang akak ya beritahu ni ada?"jelas cikgu maria kepada gadis didepannya.

Dia faham naluri anak muda memang senang untuk terus terjebak dengan perasaan tidak senang diatas kesenangan orang lain serta berdoa dan berharap kasih sayang 2 sahabat itu kekal selamanya.

Semoga jangan ada sekelumit pun perasaan sakit hati atau pun hasad dengki hadir di jiwa bersih itu.

"Memang ada cemburu tapi sikitla..tak banyak..yelah tunang ada sekarang sibuk dan belum ada masa lagi nak bincang bila nak langsungkan perkahwinan.

Bila ada tengok layanan ustaz kepada maira kadang2x ada geram jugak lihat maira bila dia layan ustaz sambil lewa..sehinggakan ada nak pekik kat telinga dia nak beritahu dia..
dia insan bertuah memiliki suami yang begitu sabar melayan karenah dia yang mengalahkan pelajar sekolah ni..dahlah ustaz tu terlebih penyayang..
semuanya dia sanggup terima walaupun susah bagi insan lain..hai...😧 maafla akk ya..ada terluah la pulak..jangan marah ye...nasib baik budak sengal tu tak dengar kalau tidak memang sah ada kena"bisik adawiyah kemudian.

"Maira..dah siap ke kuah sate tu..meh bawa sini akk ya nak masukkan ke dalam mangkuk mungkin sekejab lagi faz dan yang lain sampai"panggil cikgu maria.

Humaira membawa kuah sate ke dapur dan idea nakal dia muncul. Dengan selamba dia mencuit sedikit sos didepannya dan disolek ke pipi adawiyah.

"Wei..maira..pengotor...kau memang nak kena ..suka cari gaduh sekejab..." alahai anak2x ni..nasib baik along sekolah asrama kalau tengok perangai mereka berdua ni mesti anak sulung cikgu maria berfikir siapa pulak yang menjadi kakak siapa pulak kanak2x.

"Kau ingat aku tak dengar ke kau mengumpat tadi..apa kau ingat aku ni dah kurang sound effect..tolong sikit ye..cepat bagi tahu kat aku kau mengata pasal apa!!!"ugut humaira sambil memeluk erat adawiyah yang menjerit ingin dilepaskan.

"Mana ada aku mengata kau...mengumpat jek la!!"jawab adawiyah terus tergelak sebab digeletek humaira.

Dari jauh sudah kedengaran suara 2 kanak2 ribena menjerit dan berlari.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now