bab 24

727 29 0
                                    

     "Maira aku tengok kau asyik membebel je dari tadi apa kes?storyla.."soal adawiyah.

"Entahlah ada..kau bacalah wassap ni..stress pulak aku dibuatnya. Adawiyah menyambut huluran humaira dan terus membaca. Selesai membaca wajah adawiyah terus berubah "sejak bila lelaki ni buat kerja tak senonoh ni maira?kenapa kau sembunyikan daripada pengetahuan aku!"marah adawiyah lagi.

Humaira hanya berlagak selamba dan menjawab "benda ni berlaku selepas kita bercuti..aku ingatkan tak melarat sampai macam ni..manalah tahu mamat sengal ni mabuk tahap ultraman..." adawiyah menepuk perlahan dahinya hai dia buat lawak la pulak.

"Ee..geram pulak aku dengan kau ni maira..kau boleh buat lawak lagi ye...😡"marah adawiyah lagi.
"Nasib baik akk nora tu tak call kau..ataupun bertindak nak salahkan kau..."ujar adawiyah lagi.

"Giler kau..nak cari nahas ke?sehingga nak melibatkan isteri dia..dah memang sah mamat sengal tu lupa daratan..buang kat laut jadi ikang dugong baru tahu...menyusahkan orang jek..anak dah 2..betul tak ada?...ada hati nak merenyam lagi..."marah humaira lagi.

"Kau nak pergi mana sekarang ni?"soal adawiyah bila melihat humaira bersiap2x seperti ingin keluar. "Aku nak pergi mall kejab..cuci mata..sakit pulak mata aku tengok muka kau..nak bernanah..."seloroh humaira membuatkan adawiyah geram terus membaling kusyen kecil ke arah humaira namun tidak kena.

Humaira sengaja tidak mengajak adawiyah untuk menemani sebab hujung minggu begini masa dia untuk bersama tunang tersayang jadi terpaksalah humaira mengubat kesunyian sendiri dengan merayau.

Saat dia sibuk membelek blous di butik muslimah tanpa diduga dia terserempak dengan ustaz firdaus

😲😲 cepat2x humaira melarikan diri.

Eee kenapa mamat sengal tu boleh ada kat sini ..saat humaira cuba melarikan diri dia terlanggar seseorang pulak..alamak saat kronik ni jugak nak buat hal dah tak ada hari lain ke nak langgar orang.

Saat dia memandang ke hadapan punah harapannya untuk mengelak..dah macam cerita pendekar bujang lapok la pulak bak kata pak ajis"MACAM MANA NAK ELAK!!!"

Wajah ustaz firdaus ketika itu masih mampu mengukir senyuman penuh makna siapa sangka siapa menduga gadis yang dirindui muncul didepan mata..agaknya ini yang dinamakan jodoh.

Ustaz firdaus mendekati humaira tapi humaira dengan sedaya upaya mengelak diri dan melarikan diri secepat yang mungkin. Dia tidak hingin menjadikan hari itu penuh sejarah yang tidak diingini itu memusnah kedamaiaan hatinya..dia ingin mencari ketenangan bukan nak membuat jiwanya semakin kacau..

Ketika dirinya ingin mengelak bersembunyi disebalik baju yang ada di butik berhampiran dia tidak menyedari bahawa ustaz syukur kebetulan berada dibutik yang sama.

Dari arah belakang seperti gadis itu..dia tengah menghendap siapa sekarang ni. Sudahlah humaira mengundur ke belakang dan semakin ke belakang dan melanggar ustaz syukur yang kusyuk memerhati tingkah laku dia tanpa disedari olehnya.

Laa langgar lagi..😨😨janganla aku terlanggar mamat sengal itu lagi..parahlah kalau aku terjumpa dia lagi..tak kuasa aku nak menghadap...

ustaz syukur yang menyedari gadis itu seolah2x ingin mengelak sesuatu tetapi dia tidak mengetahui apa yang berlaku terus menarik hujung tudung gadis itu.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now