bab 8

1K 30 0
                                    

  "Siapa gadis sebentar tadi mal..macam rapat jek..makwe kau nombor berapa?"usik teman akmal. 

"Dia tak da nombor la..menyibuk jek korang ni..dia speacial bagi aku so korang jangan banyak tanya lagi.."tegas cikgu akmal dan
terus meneruskan aktiviti sambil sesekali dia menjeling ke bangunan di tempat humaira tengah bertugas hari itu.

"Maaf cik..tumpang bertanya..kat mana ye kami boleh minta tolong untuk printkan maklumat pelajar ni?"soal salah seorang pemuda yang datang ke pejabat pagi itu.

"Oo...ada apa2x yang boleh saya bantu..nak berapa salinan semua ni?"soal humaira kembali.
"Oh ye..nak 1 salinan sahaja.."selesai urusan itu washapp humaira menyala.

Ustaz firdaus:assalammualaikum ya humaira..🙎 tengah buat apa tu?mesti tengah rindukan saya kan?

Humaira:eee perasannya pak ustaz bila masa pulak😶saya rindukan awak..eee tak malu..

Ustaz firdaus:detak detik jantung humaira saya dapat rasa😊walaupun kita jauh dipisahkan lautan..impaknya boleh sampai ke sini..

Humaira:dah mula la..

Ustaz firdaus:humaira awak rindukan saya tak?demi Allah ..saya terlalu rindukan humaira..jika diizinkan dengan restu orang tua saya ingin melamar humaira menjadi pemilik hati saya saat ini

Humaira:.....

Ustaz firdaus: ia lahir ikhlas dari hati saya humaira..saya takut kehilangan humaira..sayang saya kepada humaira tiada berbelah bagi..
insyaallah..
semoga dipermudahkan olehNya..semoga hubungan kita direstui ya humaira..

Kenapa humaira senyap sahaja..ustaz firdaus tidak membazirkan masa terus menghubungi humaira namun tidak dijawab.

Akhirnya ustaz firdaus menefon pejabat. Dia dimaklumkan humaira membantu pihak urusetia di padang dan telefonnya ditinggalkan di pejabat sahaja.

Ustaz firdaus terbuka pintu hatinya untuk melihat apa yang berlaku didalam fesbuk untuk hari ini dan kelihatan beberapa gambar di upload oleh

aaa😲😨 akmal..dia ambil gambar humaira tengah mengelap peluh..sakitnya hati..kenapa akmal menduga perasaan dia ketika ini.

Bukan sedikit dia upload kebanyakan gambar humaira.
Bersabarlah wahai hati...pujuk ustaz firdaus.

Keesokkan paginya humaira dikejutkan..dengan ketukan pintu yang bertalu2x . Siapa agaknya..nasib baik dia tidak lupa untuk menggunakan jubah tidur dan tudung dikepala.

"Ye...cari siapa ye..?"soal humaira dari dalam. "Maira...aku ni mal..jom kita pergi breakfast ..aku tunggu dalam kereta..!!"laung cikgu akmal dari luar pagar.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now