bab 5

1.4K 56 4
                                    

Sakitnya hati bila terlihat gambar yang diupload oleh teman serumah membuatkan hati ustaz firdaus semakin membara.

Tindak tanduk cikgu akmal benar2x menguji tahap kesabarannya ketika itu.
Kenapa dia sanggup mempermainkan perasaannya yang sudah diketahui bahawa dia menaruh hati kepada humaira..
sedihnya diperlakukan sedemikian.

Sepanjang minggu itu cikgu fazli perasan perubahan ustaz firdaus.

"Masih macam tu jugak ke faz?aku rasa maira tak perasan pasal gambar tu..sebab bila aku usik dia tempoh hari dia seperti tidak faham.."jelas adawiyah saat dia dan cikgu fazli melepak di cafe.

"Kau rasa tak apa yang aku rasa?"soal cikgu fazli kembali.
"Kau nak bagitahu pasal apa..?apa yang kau rasa?
ehh tak payahla bahasa berbunga2x bagai faz..rimas ..
aku ni memang lembab sikit pasal bahasa puitis ni..pusing tau tak..cuba ko cakap
strait to the point jek.."ujar adawiyah dengan nada geram.

"Mal..aku rasa mal ni syok kat maira..sebab semua pasal maira dia upload..setiap minit..kalau tak silap..
kadang2x bahasa dia masa post tu ada jugak terselit maksud tersirat..
kau tak perasan ke hanya aku yang berperasaan macam tu.."jelas cikgu fazli lagi.

"Iyeke..eleh..kau salah faham je ni..mal jiwa buaya tembaga tu nak
syok kat maira..tolonglaaaa...pleaseeee...aku tak percayalah..firasat kau ni faz.."jawab adawiyah sambil tergelak sebab baginya..
jauh benar tanggapan cikgu fazli terhadap hubungan humaira dan akmal mungkin tidak.

"Kau ada nampak tak post akmal tempoh hari?aku baru perasan petang semalam..
tu semua gara2x anak aku yang beritahu..mereka ni bercinta ke?"soal cikgu yaya kepada cikgu amirah dan cikgu maria.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now