bab 52

566 18 0
                                    

Masih terasa ngilu disiku humaira saat itu. Harap2x pak janggut tak perasan dia terluka kalau tidak mesti dia dilarang join lagi minggu hadapan. Mereka menang besar petang tadi walaupun sikunya berdenyut2x terkena air peluh. Selesai membersihkan diri humaira masuk ke bilik anak2xnya. Pak janggut dah tidurkan mereka rupanya..dia pun dah terlena. Nasib baik mungkin penat sangat selepas bermain bola petang tadi.
Laa..kat sini rupanya patut pun kat bilik tadi tak ada. "Ustaz..sarapan dah siap..aik maira tidur kat bilik ni..patutlah ustaz sibuk mencari"sapa kak sophie lagi. Ustaz syukur membuat isyarat agar dia keluar dari bilik itu. "Kak..anak2x saya dah mandikan nanti akak tolong kejutkan maira ye..pagi ni saya ada tugasan tak boleh lewat"beritahu ustaz syukur dan mengucup penuh kasih sayang pipi isteri tercinta sebelum berlalu pergi.
Sedang kak sophie sibuk menyuapkan sarapan untuk anak2x sesekali terdengar jeritan humaira dari tingkat atas. Isk dah kenapa budak tu..nak lari ke atas risau nak tinggalkan budak2x ni. Kak sophie menjadi serba salah dibuatnya. Tidak lama kemudian kelihatan humaira turun dengan wajah yang kemerahan. Selepas mencium anak2x humaira duduk sarapan "kenapa akak pandang macam tu?muka maira comot ke?rasanya maira memang tak pakai make up pun."humaira menjeling kak sophie dihadapannya. "Isk tak adalah maira..cuma hairan je tadi kenapa maira menjerit risau pulak akak"jelas kak sophie lagi. Humaira sesekali ligat menyuapkan roti ke mulut anak2xnya. "Ooo yang tu hii..ada cicak jatuh kat atas bahu maira..maira geli je..tu yang terlebih drama menjerit tu.,hehe😂😂"gelak humaira lagi membuatkan kak sophie mengelengkan kepala isk budak ni memang patut pun menjerit.
"Kamu ni fifi..tak usahla nak buat cerita..kalau tak tahu kebenarannya tak elok"nasihat pak wan kecewa dengan sikap anak muda sekarang. "Isk betul pak cik wan cikgu cathe jumpa mereka berduaan didalam bilik pantry. Takkanla cikgu cathe nak buat hal pulak"tegas fifi lagi tanpa erti jemu. "Sudah2x la tu fifi..jangan nak dibesarkan lagi cerita kamu tu..kalau maira dengar kecik hati dia tegas pak cik wan lagi membiarkan fifi dengan wajah yang tidak puas hati apabila ceritanya tidak memperolehi kepercayaan oleh pak cik wan.
Humaira terus ke bilik stor untuk menyemak bahan yang datang semalam oleh fifi. Budak tu bukan boleh percaya sangat direkod ke tidak. "Eh maira awalnya kamu sampai..pak cik tak perasan pun"soal pak cik wan terus membantu. "Selepas thumb print tadi maira ke sini pak cik wan. Risau stok tak direkod macamlah pak cik wan tak kenal budak fifi tu. Petang semalam barang sampai terpaksa minta tolong kat dia"jelas humaira lagi.
"Sekejab maira..kenapa ada kesan kotor kat lengan baju maira?ada cat tertumpah ke ?"soal pak cik wan lagi. Kelihatan humaira seperti menyembunyikan sesuatu. "Isk tak adalah pak cik wan"elak humaira dan terus berlalu ke bilik belakang.
"Ada..banyaknya makanan..nak buat kenduri ke?"usik ustaz😀zack. "Ni semua maira punya😅pasal nak makan kek lapis. Ada buat lebih sikit boleh kita makan bersama. Jemputlah makan...😮oohh!"adawiyah memerhati berkali2x laaaa mamat mata sepet ni dia pun ada di dalam bilik ni bermakna dia?😰😰😲omg!!! "Ada..udah2xlah tu merenung artis kpop kita tu..kang masuk lalat pulak"usik cikgu fazli lagi. "Laaa dia ni siapa ..buat apa kat dalam bilik ni?"soal adawiyah bertubi2x. "Ada meh duduk kat sini biar akak ya terangkan.."tangan adawiyah ditarik lembut dan dari mula cikgu maria bercerita membuatkan adawiyah terus menjerit kecil. Kalaulah humaira tau gerenti gempak..panazzzz!!!dahlah dia asyik nak marahkan mamat tu je.
Hisk faz ni..apa punya bff kenapa tak bagi tahu lebih awal yang mereka ada staf baru selain ustazah sumaiyah. Tu lagi satu menyendiri je..molek sungguh perangainya langsung tak bergaul kurang dosa..😊
Adawiyah mencari humaira disetiap tempat untuk berkongsi maklumat terkini namun tidak jumpa akhirnya dia terus masuk kelas dan meninggalkan kek lapis di atas meja.
"Wow ada kek lapis mesti ada punya ni. Minta sepotong la macam sedap je"fifi mengambil sepotong kek lapis dan mengunyah tanpa menyedari kek hampir licin dikerjakan olehnya. Laaa😨😨dah nak licin macam mana ni mesti maira marah. Cepat2x fifi melarikan diri kebetulan khuzairi tengah makan sepotong kek lapis masuk ke dalam bilik pentadbiran untuk minta kertas kosong. Sunyi jek mana orang..
😬 "haaaa awak tengah buat apa tu macam pencuri jek!!"sergah humaira nyaring menyebabkan khuzairi terperanjat. Isk budak ni tak reti nak bagi salam ke?eh..."apa tengok2x ada hutang ke?"tegur humaira sambil meletakkan tangannya ke pinggang. Sebijik macam ibu tiri lagaknya. "Amboi bahasa..memang awak ada hutang kat saya pun..semalam awak guna bandage saya kan?"ehh ye ke?bukan faz punye ke ?humaira bertanya diri sendiri. "eleh saja la tu nak main2xkan saya..poraaah!!"perli humaira. Dengan slumber dia menolak khuzairi ke tepi tanpa rasa bersalah. "Kenapa kek saya tingal banyak ni jek?haaa ni mesti awak yang curi makan betul tak?"tuduh humaira. "Laa kenapa pulak saya. Ni cikgu adawiyah yang bagi macam mana pulak awak boleh tuduh saya habiskan kek awak. Awak ni suka menuduh tanpa usul periksa tau"jelas khuzairi lagi. "Eleh..sudah ke tepi puteri nak lalu..jab..awak ni kenapa ada kat sini..?"soal humaira lagi. "Saya cari fifi..awak jangan nak salah faham pulak ye..nampak gayanya orang yang saya cari tiada sebelum awak tuduh saya macam2x lebih baik saya beredar..tapi awak ada hutang saya 1 benda tau..jangan lupa!"usik khuzairi lagi. Kenapalah dia boleh terjebak dengan gadis itu. Tak pernah dibuat orang kena tuduh mencuri pulak gara2x dia makan kek yang sama tapi kenapa gadis itu berada dibilik itu..1 lagi perkara belum dijelaskan. 😩😩
Humaira cuba ke bilik pantry untuk menghantar stok makanan yang puan belikan minggu lepas lupa untuk disimpan namun yang sebaliknya perkara yang berlaku.
"Kau orang dengar tak kisah cinta 3 segi yang berlaku kat staf kita"
"Siapa pulak yang kamu berdua maksudkan ni?cubalah berterus terang dari berkias2x"
"Minggu lepas mdm cathe jumpa ustazah dan ustaz kat bilik ni dalam keadaan mencurigakan
😮laaa ustaz mana pulak yang mereka ni tengah gossipkan. Memang suka cari pasal la geng ni. Namun humaira masih tetap setia mendengar
"Ustaz yang mana?kat sinikan ramai ustaz ustazahnya seorang je kan yang masih single..yang masuk minggu lepas ka?
"Aaa..dia tu la...kalau tak silap dengan ustaz syukur.."
Omg😨😵kenapa pulak dengan pak janggut isk..mereka ni suka buat cerita lawak pulak. Humaira masuk tiba2x sambil tersenyum
"Eh,.maira..sejak bila maira ada kat luar?"soal cikgu mei mei tergagap2x. "Sejak semalam la kak..kenapa?akak ada buat salah ke sehinggakan boleh tergagap pulak"perli humaira sambil menyusun roti dan kek ke dalam almari. "Isk tak adalah kita orang borak biasa je maira. Erhm..kami nak minta diri dulu ye maira.." tidak lama selepas group minah kepo itu berlalu sumaiyah muncul di hadapan pintu sambil tersenyum malu. Aduhai..manis sungguh wajahmu..kalau aku kaum hawa boleh tergoda apatah lagi pak janggut😵😷aduh pak janggut..dia diduga lagi..hilang monters....puteri ayu ni pulak datang mengetuk pintu lagi.😭😭😭

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now