Khuzairi kembali ke bilik guru setelah berjumpa dengan beberapa orang pelajar tentang kelab hoki.
" Boleh naik gila aku kalau tiap2x hari ada perjumpaan macam ni!"luah salah seorang pelajar tingkatan 4.
"Siapa boleh melawan penangan mata kuyu seperti Lee Min Ho tu sakit rasa jantung aku ni sejak tadi asyik gedap gedup jek"balas salah seorang dari mereka lagi sambil tergelak sakan.
"Kalau hari2x dapat jumpa cikgu khuzairi aku sanggup tak balik rumah..amacam setuju tak?"soal salah seorang lagi dari pelajar di situ membuatkan suasana di gelanggang itu bergema dengan gelak ketawa pelajar perempuan yang sudah mengerti erti perasaan cinta.
Dari jauh khuzairi melemparkan senyuman manis untuk teman sepejabat.
"Amboi..dari mana tadi zai?baru sekarang nampak mukanya?"usik cikgu jali. "Ada perjumpaan kelab sekejab ..budak2x nak buat rombakan jawatan sebab tu saya kena ke gelanggang awal pagi"jelas khuzairi panjang lebar."Hoi ada...!!kau buat hal lagi sekali siap...gara2x kau la aku kena soal jawab semalam nasib baik tak ada apa2x"marah humaira sambil mengepit kepala adawiyah geram.
"Sakitla maira..kau ni..tak malu ke buat macam ni""eleh nak malu apanya..kita kan jauh dari block pelajar kan?kau saja nak cari jalan nak bolos ye..?cubalah kalau berani😈😈"usik humaira lagi membuatkan ada menjerit kecil.
"Mesti budak maira tu..memang tak salah lagi"ulas cikgu rahim. Sesekali khuzairi memandang ke luar. Sayup2x kedengaran suara seperti bergaduh tapi
diselit dengan gelak ketawa. Isk pelajar tak masuk kelas lagi ke masa ni soal khuzairi di dalam hati."Hampeh maira...ada ke dia patahkan heel kasut ada akak ya..tengok ni!!😂ada baru je beli minggu lepas"rengek adawiyah seraya masuk ke dalam bilik guru.
Cikgu maria dan amirah hanya mampu tersenyum."Ada dan maira buat apa sehinggakan maira buat macam tu? Mesti ada usik maira ni"soal cikgu amirah lagi.
"Ala ada cakap dia tu mulut murai jek..asyik nak pok pek2x je sejak tadi..dia suruh ada jangan bermimpi guna heel kang tak pasal2x terpeliott..
kalau badan macam miss universe tak apa jugak ni dah macam nangka..patut ke dia kata ada macam tu hampeh punye bff!"marah adawiyah lagi sambil mengurut kakinya.Belum apa2x lagi cikgu rahim dan cikgu jali yang mendengar terus tergelak. "Tengok tu akak ya akk amy..cikgu rahim dan cikgu jali gelakkan ada!!!"adu adawiyah sambil membuat muka meluat.
Laa..ni cikgu ke?perangai macam budak sekolah jek semalam. Isk takkan la kot...tak macam cikgu je aku tengok..khuzairi mengelengkan kepala. Cikgu maria yang terpandang khuzairi hanya diam.
Boleh tahan budak ni tapi memang sah budak ni memang chinese look pandai pulak budak maira ni. Adawiyah yang masih tidak menyedari kehadiran khuzairi masih lagi merengek.
Semenjak menjadi bakal ibu ni adawiyah terlalu bersikap kebudak2x kan berbanding dengan humaira yang lebih matang tidak padan dengan umur.
YOU ARE READING
Ye Ke Ustaz
RomanceSiapa sangka dan siapa yang mampu menduga jodohnya tidak seperti yang difikirkan. Jdoh pertemuan itu sudah ditentukan maka tiada siapa yang mampu mengubahnya melainkan dariNya. Humaira dia seorang gadis yang sedikit nakal tapi hatinya baik suka meng...